sproeier std aerox 2008? welke carb?

markosp

Well-Known Member
heeee,
Heb een vraagie heb sinds 2 maandje een aerox rossi 2008. wat is de std maat vand e sproeier van deze aerox uit 2008 en wat voor carabateur zit er op:O? een grote of kleine dellorto?

alvast thnx he;)

grtz markos!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

huh op aerox zit toch een dello'orto of niet:O?

ja ik bedoel je sproeier maat van een standaart aerox:p

wil et weten omdat ik een yasuni of de prop uit de uitlaat ga halen, dan moet er een grotere sproeier in maar moet ik eerst ffies weten wat de std sproeiermaat is:p! ga trekveertjes, drukveren en rolletjes vervangen.

bedankt alvast he!
 
als het goed is hoef je niet groter in sproeier als je alleen de uitlaat ontgrensd , wel met een andere uitlaat ,ik dacht dat dan 68 a 72 groot genoeg was , dit is in het type zonder handchoke ,en dat is geen dell'orto volgens mij.

er gaan iig Peugeot/Honda sproeiers in ipv Dell'orto.
 
ja is een automatische shoke!;) mijn varioring is er al wel uit. maar als ik ook de prop er uit haal. is dit een goede afstelling denk je(voor sneller op te laten trekken)?
rollenset 4,2 gr
trekveer geel of zwart:O?
drukveer ook geel

bedankt voor snelle reactie m8
 
gurtner:O? ken ik niet xD, zit zelf veel in de kartsport en daar heb ik een handmatige carabateur kan ik met me handje beetje bijdraaien als ie niet lekker trekt of op et rechte end gaat etc. is een stuk makkelijker:p
 
mja , dat is ook een heel ander iets..

de afstelling is moeilijk te zeggen ,standaard zit er 6,8 gram rollen in , verder std , en onbegrensd is dat meestal ook goed.

soms kan het iets lichter door bijv. slijtage oid. maar gewoon zo laten en testen.

drukveer hoef je niet te veranderen.

zet je er een andere uitlaat op zul je moeten afstellen uiteraard , dit is moeilijk te zeggen wat erin moet , een gele drukveer van Malossi erin en 5 gram rollen en proberen.
 
ja okee dat snap ik;) heb er tenminste wel wat aan, maar et is toch zo hoe lagere gewicht rol en hoe zwaardere trekvere, deste harder hij trekt(op een gegeven moment natuurlijk niet meer hehe) want nu zonder die varioring gaat ie op et rechte end wel hard maar trekt voor geen meter:S
 
zo werkt het helemaal niet.

de rollen etc. afstellen gaat op toerental , en om het juiste toerental te draaien moet je de juiste rollen en drukveer zoeken (doormiddel van testen) , en om ook zeker te zijn dat de scooter warm en voor een langere duur goed blijft lopen zet je er een zwaardere drukveer in.

de trekveren zijn alleen voor onderuit , dus vanaf stilstand aanpakken ,zodra de koppeling volledig is aangegrepen zal ie niks meer doen tot je stilstaat of bijna stilstaat en dus de segmenten minder grip krijgen op de trommel.

het toerental wat je moet draaien (en dus op afsteld) is het toerental waarop de scooter zijn meeste vermogen afgeeft (max koppel) , en dit is een kwestie van testen, het allermooiste is dat je een toerenteller hebt en exact weet op welke toerental het meeste vermogen word afgegeven , dit kan op een testbank bijvoorbeeld , echter is dat nogal omslachtig word een scooter meestal gewoon op straat afgesteld op gevoel.

teveel of te weinig toeren (dus bijv. te lichte of te zware rollen) zal er dus voor zorgen dat het vermogen er niet goed uit komt.
 
ow okee! ik vat hem. thnx man. ga eerst maars ff beetje proberen met trekveren zodat hij wel goed optrekt. daarna ga ik prop/uitlaat doen en dan ga ik dat met de drukveren,sproeier en rolletjes proberen:p

thnx man!

btw ik heb rossi en daar zit ook een toerenteller op, is wel handig.
 
de trekveren zou ik juist later afstellen , dit aangezien het vermogen meer word en dat dus een ander effect geeft.

ook kan het zijn dat je bijv. alleen maar een paar tiende gram lichter moet in rollen ,dit heeft namelijk ook effect op het optrekken van onderuit.

de sproeier moet je gewoon even in de gaten houden na het ontgrenzen , dan ga je gewoon even 200 meter oid rijden en dan kijken hoe de bougie er uit ziet , is ie grijs/wit oid moet er groter in , is ie bruin is het goed.
 
hmm... okee dus ik moet eerst ontgrenzen daarna rolletjes kijken hoe die trekt en dan andere sproeier proberen ivm met te weinig benzine en dan trekveertjes:O en waneer moet ik dan de drukveren er inzete?
alvast bedankt
 
hmm alles gedaan. heb gele drukveer en rolletjes gedaan en heb alles uit uitlaat gehaald en trekt nu echt hard die trekveertjes(geel) waren veeslte zwaar maar die zijn nu ook niet nodig
bedankth e
 
Back
Top