Sproeier 84 veel te groot op std aerox??

hebo-aeroxje

Proud member
Goede middag,

gisteren op mijn aerox een samba uitlaat gemonteerd + overbrenging aangepast. Daarna nog even naar de dealer gegaan voor een sproeiertje 84 voor in mijn std 12mm DO. Thuisgekomen wilde ie wel aanslaan, maar niet wegrijden, hij kon geen toeren maken. Toen de begrenzer uit het luchtfilter gehaald, ging al ietsje beter. Toen maar het hele luchtfilter eraf getrokken en nog eens gestart. In het begin stottert ie dan wel even, maar daarna gaat ie wel als een speer.

Nu is mijn ervaring met een soortgelijke setup op minarelli dat een sproeier 84 / 86 meestal prima is. Maar ik denk, dat als ik mijn scooter goed wil laten lopen met het luchtfilter erop, ik terug moet naar maat 70,

is dat niet veel te klein?

Er zat origineel een maat 62 in, DO 12mm met auto choke.

Hopelijk kan iemand mij vertellen dat dat geen kwaad kan zo klein te gaan zitten.

gr arthur
 
Advertisement - register to remove this

Als er origineel 62 in zit, en je rijdt nu met een andere uitlaat + begrensd luchtfilter is 84 veeel te groot.
Ik rijdt nou met andere uitlaat + begrensd luchtfilter met sproeier 78, terwijl 72 er standaard inzat (geloof ik), probeer inderdaad dus maar ff een stuk kleiner.
 
std zit er in een Dell'orto geen 62

in oude type aerox zit std 74
in nieuwere type met nauwere aanzuigbuis 72

sproeier 76 is gewoon goed op aerox met std luchtfilter en andere uitlaat.
 
Whoe, kijk ... dan is dat het geval. Stom dat ik dat niet eerder bekeken heb.

Heb er nu een 68 in gezet en is al beter, maar nog niet optimaal. Heb luchtfilter begrenzing er wel uit gehaald.
 
Back
Top