zo werkt het helemaal niet.
de rollen etc. afstellen gaat op toerental , en om het juiste toerental te draaien moet je de juiste rollen en drukveer zoeken (doormiddel van testen) , en om ook zeker te zijn dat de scooter warm en voor een langere duur goed blijft lopen zet je er een zwaardere drukveer in.
de trekveren zijn alleen voor onderuit , dus vanaf stilstand aanpakken ,zodra de koppeling volledig is aangegrepen zal ie niks meer doen tot je stilstaat of bijna stilstaat en dus de segmenten minder grip krijgen op de trommel.
het toerental wat je moet draaien (en dus op afsteld) is het toerental waarop de scooter zijn meeste vermogen afgeeft (max koppel) , en dit is een kwestie van testen, het allermooiste is dat je een toerenteller hebt en exact weet op welke toerental het meeste vermogen word afgegeven , dit kan op een testbank bijvoorbeeld , echter is dat nogal omslachtig word een scooter meestal gewoon op straat afgesteld op gevoel.
teveel of te weinig toeren (dus bijv. te lichte of te zware rollen) zal er dus voor zorgen dat het vermogen er niet goed uit komt.