Sproeier maat

Eduard987

New Member
Ik heb laatst een 70cc cilinder op mijn zip type gezet. Daarbij heb ik ook een groteren caberateur op mijn scooter gezet. Alleen hij loopt niet goed, ik denk dat ik een te kleine sproeier heb. Ik heb dus een stage 6 sproeier kit gekocht. Welke maat zal ik erin doen? Iets rond de 90?

Advertisement - register to remove this

Eduard,
ik ben geen tuner maar misschien is het handig, voor de mensen hier op het forum die je wel eventueel kunnen helpen, dat je even vermeldt welke cilinder en carburateur je precies hebt.
Verder welk luchtfilter heb je gemonteerd, de originele of......?
Voor een laagtoerige 70cc lijkt me sproeier 90 al aan de grote kant maar ik heb hier dan ook geen ervaring mee noch verstand van.

Eduard,
ik ben geen tuner maar misschien is het handig, voor de mensen hier op het forum die je wel eventueel kunnen helpen, dat je even vermeldt welke cilinder en carburateur je precies hebt.
Verder welk luchtfilter heb je gemonteerd, de originele of......?
Voor een laagtoerige 70cc lijkt me sproeier 90 al aan de grote kant maar ik heb hier dan ook geen ervaring mee noch verstand van.
Het is een 70cc mezoly cilinder (gekocht bij K-parts), de caberateur is maat 17.5mm. Ik weet alleen niet wat een laagtoerig/hoogtoerig cilinder is.

Laagtoerige cilinder is het.

Wat voor geluid hoor je als je gas geeft en hij niet lekker loopt?
Is het een soort van bwaaaaooooppppp geluid?
Dan is het waarschijnlijk een te kleine sproeier of te veel lucht.
Is het meer een trrrrrrrrr dan juist het omgedraaide dus te veel benzine of te weinig lucht.

Dus eerst beetje spelen met je luchtschroef en als dat niets doet andere sproeier dan wat er nu in zit

Laagtoerige cilinder is het.

Wat voor geluid hoor je als je gas geeft en hij niet lekker loopt?
Is het een soort van bwaaaaooooppppp geluid?
Dan is het waarschijnlijk een te kleine sproeier of te veel lucht.
Is het meer een trrrrrrrrr dan juist het omgedraaide dus te veel benzine of te weinig lucht.

Dus eerst beetje spelen met je luchtschroef en als dat niets doet andere sproeier dan wat er nu in zit
Dankjewel, ik zal dit deze week proberen.

Back