Sprintscooter schorsen, overheid dieven?!

ruud.

www.vk-tuning.tk
Daag

Enkele maanden terug heb ik een scootertje gekocht voor de sprints, deze heeft een kenteken, en dat zat me al niet lekker. Ik kon dus beginnen dat ding over te schrijven a 10 euro / 2 minuten werk. Kreeg ik onlangs een brief in de bus van het RDW dat de bromfiets niet verzekert is, en als ik niet binnen bepaalde termijn zou schorsen of wel verzekeren kreeg ik een boete van iets van !!250!! euro. Daar had ik geen zin in dus vandaag voor een tientje / 2 minuten werk de bromfiets laten schorsen, word me dus verteld dat ik dit ieder jaar opnieuw moet doen zolang de bromfiets in me bezit is. Wat moet ik hiermee? Is dit gewoon doelloos t volk beroven? En vooral hoe kom ik eronderuit dat ik niet jaren dat stomme tientje blijf betalen?

Met sjagiee groeteen

Ruud.
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij is dat niet zo :)
Mijn spinter was ook eerst gewoon me straat scooter en die heb ik ook pas 1 x geschorst en voor de rest nooit meer wat van gehoord :)
 
Het werkt tegenwoordig net zoals in de auto wereld. Het schorsen komt inderdaad elk jaar terug & je zal dus elk jaar een tientje moeten betalen.

Meestal krijg je van te voren een brief waarin staat dat hij weer geschorst moet gaan worden, krijg je deze niet dan zou ik er even achter aan gaan. De bekeuringen die je krijgt omdat je bromfiets niet geschorst en ook niet verzekerd is zijn zeker niet mis.

Ik doe dit trouwens al een goede 2 jaar en heb hem dus ook al voor de 2de keer moeten schorsen, doe je naar mijn weten niks aan.

Gerben
 
Moet gewoon ieder jaar inderdaad. Heb het ook al meerdere malen moeten doen.

Andere optie is sloop. Maar als je dan ooit een kenteken op dat frame wil hebben kost het je dus 130 euri ofzo om te keuren.
 
dus in principe kan ik voor een tientje volgend jaar beter naar de sloop gaan, en die scooter als gesloopt opgeven? Of trappen ze daar niet in?
 
Je moet idd elk jaar weer schorsen. Mijn scooter is ook paar jaar terug geschorst. Ik zal het binnenkort weer moeten doen denk ik. Ik zou als ik jouw was gewoon een tientje betalen elk jaar. Of je weet 100% zeker dat 'ie de weg niet meer op gaat , of extreem wordt aangepast in jouw geval. :p

Als je je scooter opgeeft als sloop , en stel je wilt weer de straat erop , dan moet je weer geld betalen. Las net €130,-. Voor dat zelfde gel kun je je scooter 13 jaar schorsen.
 
mijne niet meer hoor :D, dat word nooit meer een vervoerding oid. Ik ga als ik me verveel ff naar de sloop, horen of ze me daar kunnen helpen :)
 
OF je verkoopt het deel frame waar het nummer in staat + papieren.

Heb het frameplaatje met nummer en papieren tijd geleden ook verkocht voor 130/140E.
Degene die het koopt kat zijn scooter om, even frame plaatje netjes lassen en je hebt kenteken.
 
Ik bedoel juist, het deel frame waar het nummer staat particulier verkopen aan iemand die een scooter heeft staan (hetzelfde model). Die dat stuk frame + nummer gebruikt om zijn eigen scooter om te katten zodat hij niet gekeurd hoeft te worden ;)
 
hahaha framenummertjes worden met bosjes aangeboden

zou het alleen niet doen ... word je er ooit mee gepakt word je hard genaaid ... is die 100 eu niet waard lijkt me.

ik zou em gewoon verzekeren als je er dan een keertje mee rijd nemen ze em niet zomaar in beslag .... verzekeren kan je een scooter al voor iets van 19 eu per kwartaal ofzo ... dat kan het probleem toch niet zijn?
 
Back
Top