Hoe zit dat nou precies?? Schorsen??

D-1337

Well-Known Member
Het is alweer een tijdje gelede dat ik hier kom,, denk zeker 3 jaar geleden dat ik laatste keer hier was
nu heb ik nog steeds mijn runner, maar hij staat daar al zo lang stil
dus word tijd dat hij weggaat...

ondertussen heb ik een aantal vragen,, want hij is niet geschouwd?? is dat nadelig voor mij als ik de scooter ongeschouwd verkoop??
of is het altijd voor mij beter, als ik eerst laat schouwen en dan verkopen

btw, ik las net iets over schorsen? hoe zit dat dan in elkaar, want ik kan me herinneren dat ik destijds brieven kreeg over schouwen enzo, maar ik heb genegeerd omdat ik toen al niet meer op een scooter reed.

ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen...
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt nu een scooter zonder kenteken. Dat betekend dat die scooter de openbare weg niet op mag. Je moet hem laten schouwen, dan krijg je een kenteken. Daarmee kan je hem verzekeren dan mag je er de openbare weg mee op.

Om hem te laten schouwen moet hij een technische keuring bij het RDW ondergaan. Dit kost (incl het maken van de kenteken papieren en het kenteken) zo'n €150,00

En nu de maar: je scooter komt alleen door die keuring heen als alles tip top in orde is. De maximumsnelheid, bandenprofiel, bandenspanning, voor- en achterlicht, remlicht, knipperlichten, vering voor en achter, alles moet degelijk gemonteerd zijn, aantal decibellen mag niet over een maximum heengaan, etcetera

Bezint eer ge begint, misschien is het beter hem in onderdelen te verkopen, of een frame met kenteken te kopen en alles daar op over te zetten. Dit zal je misschien zelfs minder kosten, en je weet dan zeker dat het lukt.
 
het is een scooter die niet meer start... (iets met cilinder dacht ik)
maar het gaat mij erom, dat ik geen kosten meer wilt hebben voor de scooter
als ik in onderdelen verkoop, moet ik dan niet erop letten dat ik de frame niet verkoop,, want hij staat dan nog op mijn naam toch ?? (ook al is hij niet verzekerd/geschouwd)

want ik was van plan om een topic te openen,, waar ik alle onderdelen rustig verkoop,, of de hele mikmak in 1x, maar dan wil ik zeker van zijn, dat degene die die mijn scooter koopt, geen nadelige consequentie voor mij kan hebben
niet dat hij met 110 iemand kapotrijd, en ik de schuld van heb omdat frame op mijn naam staat
 
Strip hem dan en verslijp het frame zodat hij in de container past?

Weet niet hoe het zit als een ander met jouw kentekenloze frame de weg op gaat. Volgens mij staat hij nu niet meer op jouw naam, daar een tenaamstelling aan een kenteken verbonden is. En jij hebt geen kenteken. Dus het boeit denk ik niets, voor de zekerheid kan je met het RDW bellen, die kunnen je daar uitsluitsel over geven :)
 
Back
Top