Speling ophangrubbers.

TB

Well-Known Member
Ik heb dus onwijs veel speling op de ophangrubbers zitten van me blok. Zegmaar daar waar het blok aan het frame vastzit. Volgens de dealer valt het gewoon onder de garantie omdat het gewoon te snel is in een half jaar. Ik kan echt niet normaal meer een bocht door want hij gaat alle kanten op. En als je kijkt zie je ook dat die rubbers helemaal kapot gedrukt zijn.

Maar nu wilde ik ff weten of er ook nog andere mensen hier zijn met een SR2000 die speling op de hele achterbrug hebben zitten. Misschien dat het een typisch SR2000 kwaaltje is. Ik weet dat het op de vorige modellen ook weleens voorkwam, maar bij dit nieuwe model zou het dus verholpen moeten zijn. Niet dus!

------------------
Aprilia Sr Racing Replica. Onbegrensd, sproeier 86, voor de rest standaard.
 
Advertisement - register to remove this

Plak er naakte vrouwen op
mischien word je frame dan stijver
biggrin.gif
 
He TB,

Ik heb er geen last van hoor, volgens mij. Hij wiebelt wel eens in een scherpe bocht, maar dat ligt denk ik aan de vrij soepele achterveer en de geweldige plakkers (Maxxis =>
wink.gif
) die mijn scoot heeft.

He, misschien hebben die maat en die vriendin van je wel je scoot verragt toen ze stonden te zoenen bij dat ding van jou!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif


Greetz
 
Haha, dat kan ook natuurlijk.

Maarre ben vandaag nog maar eens naar de dealer gegaan omdat het steeds erger wordt. Dus toen ging ie erop rijden en is ie bepaalde bochten keihard ingedoken om vervolgens tot de conclusie te komen dat het niet de rubbers zijn die je voelt maar de extreem slappe achterveer van aprilia.

Heel vreemd want je ziet die rubbers gewoon bewegen. En inderdaad de achterveer ook een heel eind. Nu moet er dus een andere veer onder. Maar dan wil ik wel een goeie en natuurlijk ook eentje die er mooi bij staat. Dan had ie een Top Racing voor 385 piekies. Das zo een gele met blauw en kleurt wel heel mooi bij me scooter, maar tis toch wel een hoop geld. Want ik ben dus net van plan deze te verkopen en dan een ditech te kopen. Zo wordt het dus erg duur.

En toch vind ik dat er teveel speling opd ie rubbers zit. Ben er ook achter dat de ditech in plaats van rubbers lagers heeft en dus veel stijver is van achter. Dat moet toch wel aangeven dat die rubbers ook niet helemaal goed zijn.
 
Originally posted by TB:
Haha, dat kan ook natuurlijk.

Maarre ben vandaag nog maar eens naar de dealer gegaan omdat het steeds erger wordt. Dus toen ging ie erop rijden en is ie bepaalde bochten keihard ingedoken om vervolgens tot de conclusie te komen dat het niet de rubbers zijn die je voelt maar de extreem slappe achterveer van aprilia.

Heel vreemd want je ziet die rubbers gewoon bewegen. En inderdaad de achterveer ook een heel eind. Nu moet er dus een andere veer onder. Maar dan wil ik wel een goeie en natuurlijk ook eentje die er mooi bij staat. Dan had ie een Top Racing voor 385 piekies. Das zo een gele met blauw en kleurt wel heel mooi bij me scooter, maar tis toch wel een hoop geld. Want ik ben dus net van plan deze te verkopen en dan een ditech te kopen. Zo wordt het dus erg duur.

En toch vind ik dat er teveel speling opd ie rubbers zit. Ben er ook achter dat de ditech in plaats van rubbers lagers heeft en dus veel stijver is van achter. Dat moet toch wel aangeven dat die rubbers ook niet helemaal goed zijn.

heel stom misschien hoor deze reply, maar als je die nieuwe achterveer koopt en je zet hem onder deze sr en als je een koper hebt, dan koop je die digitech. Verwissel je die veer. Heb jij je TP veertje, en die andere heeft ook gewoon een nieuwe appie veer. Misschien dat het dit in praktijk (moeilijk woord) niet kan, door verschil type scoot ofzo) maar het is een idee toch?

Niet gaan zeuren op deze misschien domme reply, maar ik probeer gewoon en te helpen en heb niks te doen.
biggrin.gif
suc7

Greetsz
 
hij zei Top racing, want ik vroeg nog bedoel je geen TP. Maar het zijn inderdaad wel die veren die bart laat zien. Volgens mij proberen ze me gewoon te naaien door me eerst een lekker dure veer aan te smeren en dan daarna ff die rubbers maken. Want ik snap het wel, rubbers is garantie en die veer niet. Ik ga vandaag ff naar een andere aprilia dealer en ff vragen wat die ervan zeggen. Als die nou ook zeggen dat het door de veer komt, dan ga ik het misschien geloven.

Enne, is inderdaad een idee om die veer over te zetten op een andere sr ja. Maar das nou net het probleem als ik nu dus bijna 400 piekies aan zo een veer uitgeef, ken ik die ditech dus heel moeilijk nog kopen.
 
garantie kost hem niks, want dat declareert hij bij aprillia. Maar het is gewoon een klote werkje om de rubbers te gaan vervangen. Mijn blok kan ik ook naar links en rechts bewegen als ik dat probeer.
 
Nou, ik heb gekeken en bij zo een gloednieuwe sr zit er ook wat speling in. Maar wel iets minder. Maar mijn achterveer zie je inderdaad aardig zijwaarts gaan. Dus heb een TP veertje besteld. Hoop voor me dealer dat het werkt. En anders ben ik een hoop geld armer en me dealer er nog niet klaar mee. hehe.
 
Originally posted by Freezerator:
garantie kost hem niks, want dat declareert hij bij aprillia. Maar het is gewoon een klote werkje om de rubbers te gaan vervangen. Mijn blok kan ik ook naar links en rechts bewegen als ik dat probeer.

Hmmm, die van mij ook
smile.gif
...

Greetz.
 
Nou TB,

als je nou wat weet over die achterveer, meldt het dan ff. Ik zit er ook hard over te denken om een andere veer te kopen. Vooral met zn tweeen is het bochtenwerk een HEL!

Greetz
 
Originally posted by Freezerator:
Ja, ik heb nog zoiets vaag, als ik me wiel vastpak, dan kan ik hem draaien? Dat hoort toch niet
smile.gif

Echt waar? Shit, meteen naar de dealer om een nieuw wiel te vragen... Tja, de kwaliteit van Piaggio is toch niet te geloven, zo slecht
smile.gif
smile.gif
...

Greetz.
 
Originally posted by Knapel:
Nou TB,

als je nou wat weet over die achterveer, meldt het dan ff. Ik zit er ook hard over te denken om een andere veer te kopen. Vooral met zn tweeen is het bochtenwerk een HEL!

Greetz

Is er geen goedkopere (goede) veer leverbaar? Neem die Top Racing maar niet, zal niet geweldig zijn... Hij is trouwens geel, niet geel/blauw...

top_race_schok.gif


Greetz.
 
Nee, ik heb dus ook die TP veer besteld. Die ene geel met blauwe van dat eerste plaatje dat je had gepost. Tuurlijk zit er wel wat beweging in altijd maar bij mij is het heel erg veel. En in de bochten is het gewoon zwaar klote. Dus ja, volgens de dealer toch de veer. Vandaar dat ik die maar besteld heb. Eerst zei hij dat die rubbers gaar waren dus hoe ie daar dan bijkomt?? Maar ik laat wel ff weten of die veer echt verbetering is. Zal toch wel
confused.gif
 
Back
Top