Speedfight 2 wilt niet harder dan 60km/u

Vgm is 7.5 standaard.

Nou nee, 8,5/9 gram in NL, in andere landen (origineel 8,9) voor de 45 km/u en 13,3 gram voor de 25 km/u variant.
Uit oude (Peugeot Speedfight) datasheets blijkt dat het geheel met sproeier 72 goed moet lopen en rijden.
Dit is trouwens met een originele uitlaat zonder een katalysator en d.i.v. aansluitingen.

Ding open getrokken , en de Cilinder en zuiger laten opmeten , conclusie was ... Zuiger versleten na 15,000 Km.

Dat is wel heel erg snel!
Originele blokken doen makkelijk tussen de 40.000/50.000 km alvorens er slijtage gaat optreden.

Zelfs een Chinese kloonblok (welke jij ook hebt) moet meer dan 30k kunnen hebben alvorens er slijtage gaat optreden.
 
Last edited:
Nou nee, 8,5/9 gram in NL, in andere landen (origineel 8,9) voor de 45 km/u en 13,3 gram voor de 25 km/u variant.
Uit oude (Peugeot Speedfight) datasheets blijkt dat het geheel met sproeier 72 goed moet lopen en rijden.
Dit is trouwens met een originele uitlaat zonder een katalysator en d.i.v. aansluitingen.
Voor een uit 2005?
 
Voor een uit 2005?

Blijkbaar is er een afwijking ergens....
Zal wel te maken hebben met het type CDI en uitlaat vanaf 2005/2006.
Het rollengewicht wijkt inderdaad iets af t.o. andere bouwjaren!

Heb het even nagekeken en je hebt gelijk...

Origineel 7.9/8 gram las ik ergens...

In dat geval kan 7.5 gram iets te licht zijn voor een juist toerenverloop bij de scooter van de TS.
 
Last edited:
Back
Top