Standaard Speedfight 2 wilt niet los.

Status
Not open for further replies.

Michelg

Member
Beste,
Ik wil de standaard van mijn Speedfight 2 verwijderen, maar ik heb een probleem: de pin zit vast. De pin is afgebroken en we willen die dus weghalen, zodat we een nieuwe standaard erop kunnen zetten. We hebben al geprobeerd hem met een hamer en schroevendraaier eruit te slaan, maar dat lukte niet. Zie bijlages.
Kan iemand helpen?
Mvg Michel.
 

Attachments

  • 2018-06-26 12.44.29.jpg
    2018-06-26 12.44.29.jpg
    165.1 KB · Views: 17
  • 2018-06-26 12.45.49.jpg
    2018-06-26 12.45.49.jpg
    137.8 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Wellicht kan je beter de bouten uit het carter los draaien en zo de gehele standaard tussen de carterdelen weg nemen.. Dan kom je ook beter bij voor die pen als dat dan nog nodig is.

peugbok.jpg


Nummer 8 en 9 moet je dan eruit draaien, dan kan je de bok zo van het blok scheiden. Nummer 13 hoeft er niet perse eruit.. Alleen als je het bovenste bracket nog nodig hebt. 8 zit onder de ventilator kap.. Nummer 9 zit aan de binnenkant van het blok.. Wellicht een idee om de onderkap te demonteren... En op dat punt op een krat zetten voor ondersteuning.. Achterwiel eruit nemen en je komt er dan veel beter bij.. Alleen opletten dat je op de middenbok dan niet meer kan steunen omdat deze dan los komt.
 
Aaah weer wat geleerd thanx eurokit.
Ik heb wat lopen rammen met een drevel op die vastgerotte standaard pennen op een gegeven moment krijg je aan de boutkopzijde wat ruimte en ik stak dan altijd een oude platkop schroevendraaier tussen de ontstane kier en boutkop en hield deze onder spanning en dan verder rammen aan de andere kant een hoop gehannes en ja heb ook wel eens op deze manier de oren van t blok afgebroken het werd toen alleen nog een zijstandaardje op de scooter als enige optie :)
 
Ik heb met veel kracht de kop van de pen (wel perongeluk) kapot gedraaid, waardoor deze eraf viel. Hierdoor kon ik wel de pin en dus ook mijn standaard verwijderen, waardoor mijn probleem is opgelost!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top