speedfight 2 valt uit met koud blok

Bassieboy

New Member
Hallo,
Mijn speedfight 2 heeft best erge start problemen. Elke ochtend als ik hem start dan start hij wel maar valt erg snel uit. Als ik gas geef valt hij meteen uit. Maar als ik hem een paar keer even laat lopen kan ik wel gas geven en erop rijden. Als het blok eenmaal warm is start hij met gemak. Dus stel ik kom een uur later terug dan start hij gewoon goed. Wat zou dit kunnen veroorzaken? Heeft een 70cc ac malossi cilinder en een standaard 12mm cab.
 
Advertisement - register to remove this

dan zit het probleem waarschijnlijk binnen de elektriache choke, heb zelf weinig verstand van elektriache choke, wat je altijd kan doen is eentje kopen met handmatige choke, heb je er nooit gezeik mee. Maar nogmaals heb geen verstand van elektrische choke. Hoop dat saar iemand anders je verder mee kan helpen
 
dan zit het probleem waarschijnlijk binnen de elektriache choke, heb zelf weinig verstand van elektriache choke, wat je altijd kan doen is eentje kopen met handmatige choke, heb je er nooit gezeik mee. Maar nogmaals heb geen verstand van elektrische choke. Hoop dat saar iemand anders je verder mee kan helpen
Oke dankjewel, had je misschien nog een ander idee wat het kan zijn zodat ik een beetje me opties weet? Heb wel nagedacht over dat de cab eig te klein is voor een 70cc of dat er misschien ergens valse lucht is? Weet niet in hoeverre dat kan hoor
 
ik lees 12mm carb, is idd aan de kleine kant. Zou zelf eerder kijken maar 17mm, maar hiervoor zou ik even snel door het forum scrollen wat andere hebben verscheelt per blok wat het beste is. En als je dan toch een nieuwe besteld zou ik kijken naar een met handmatige choke, heb je het probleem zoiezo opgelost!
Valse lucht zal er niet ontstaan vooral benzine/olie/lucht mengsel tekort. Waarschijnlijk als ie warm is start en loopt ie beter omdat ie dan net genoeg mengsel krijgt. Ik zal ook even researchen voor je wat voor carb, laat zo meer weten

Voor laag/middel toerige 70 lees ik idd 17,5mm carb
Voor middel/hoog toerig lees ik 19-21mm carb
 
ik lees 12mm carb, is idd aan de kleine kant. Zou zelf eerder kijken maar 17mm, maar hiervoor zou ik even snel door het forum scrollen wat andere hebben verscheelt per blok wat het beste is. En als je dan toch een nieuwe besteld zou ik kijken naar een met handmatige choke, heb je het probleem zoiezo opgelost!
Valse lucht zal er niet ontstaan vooral benzine/olie/lucht mengsel tekort. Waarschijnlijk als ie warm is start en loopt ie beter omdat ie dan net genoeg mengsel krijgt. Ik zal ook even researchen voor je wat voor carb, laat zo meer weten
Ja ik denk dus dat het een 12mm is maar zou geen idee hebben sinds dat niet op de bon staat en de vorige eigenaar weet het niet. Zie ook nergens een serienummer op de cab staan. Denk zelf ook aan benzine tekort want heeft net een tijdje niet gelopen omdat hij een droge bougie had. Heb er toen wat rem reiniger in gespoten en toen liep hij ineens weer normaal. Dankje trouwens voor de snelle reacties!
 
Ja ik denk dus dat het een 12mm is maar zou geen idee hebben sinds dat niet op de bon staat en de vorige eigenaar weet het niet. Zie ook nergens een serienummer op de cab staan. Denk zelf ook aan benzine tekort want heeft net een tijdje niet gelopen omdat hij een droge bougie had. Heb er toen wat rem reiniger in gespoten en toen liep hij ineens weer normaal. Dankje trouwens voor de snelle reacties!
Ja dan is het idd benzine tekort als ie wel op remreiniger loopt. Dan is het 99% zeker te kleine carb. Dan is het nog de vraag of je hoog of laag toerige 70cc hebt. Voor laag toerig 17,5mm carb voor hoog 19-21mm carb.
En heb toch niks beters te doen dus dan maar jou helpen
 
Ja dan is het idd benzine tekort als ie wel op remreiniger loopt. Dan is het 99% zeker te kleine carb. Dan is het nog de vraag of je hoog of laag toerige 70cc hebt. Voor laag toerig 17,5mm carb voor hoog 19-21mm carb.
En heb toch niks beters te doen dus dan maar jou helpen
Haha Dankje, rare is dus dat hij niet liep en met rem reiniger liep hij goed. Maar daarna liep hij weer gewoon op benzine alsof de rem reiniger hem weer heeft gefixt. Het is een laagtoerig blok trouwens
 
Haha Dankje, rare is dus dat hij niet liep en met rem reiniger liep hij goed. Maar daarna liep hij weer gewoon op benzine alsof de rem reiniger hem weer heeft gefixt. Het is een laagtoerig blok trouwens
heeft ie lang stil gestaan? Want dan kan het zijn dat ie gewoon niet genoeg benxine kreeg om te starten voor het eerst weer en alles schoon gebrand heeft met de remreiniger en nu net genoeg benzine krijgt. (Remreiniger onsteekt makkelijker dan benzine)
Voor laag toerig zou ik 17,5 carb pakken. Merk moet je zelf even naar kijken wat je wil, dat wil iedereen iets anders
 
heeft ie lang stil gestaan? Want dan kan het zijn dat ie gewoon niet genoeg benxine kreeg om te starten voor het eerst weer en alles schoon gebrand heeft en nu net genoeg benzine krijgt.
Voor laag toerig zou ik 17,5 carb pakken. Merk moet je zelf even naar kijken wat je wil, dat wil iedereen iets anders
Nee heb hem rijdend gekocht. Begon steeds moeilijker te starten in de ochtend en ineens niet meer. Heeft toen 2 week stil gestaan omdat ik alles probeerde. toen voor 2e keer rem reiniger erin gespoten en reed weer als een zonnetje. Maar het slecht starten in de kou doet hij dus nog steeds en ik dacht dat moet ik nu snel fixen voordat hij weer stil staat. Zal dan idd even gaan kijken naar een nieuwe caberateur.
 
Een heleboel Bla bla bla nu hierroo... kleine moeite om de elektriache ... euhh.... elektrische choke te testen , dan ben je al een stuk verder ipv gelijk een handchoke , of een grotere Carburateur te gaan kopen .
Wat een onzin antwoorden zeg ...
 
Nee heb hem rijdend gekocht. Begon steeds moeilijker te starten in de ochtend en ineens niet meer. Heeft toen 2 week stil gestaan omdat ik alles probeerde. toen voor 2e keer rem reiniger erin gespoten en reed weer als een zonnetje. Maar het slecht starten in de kou doet hij dus nog steeds en ik dacht dat moet ik nu snel fixen voordat hij weer stil staat. Zal dan idd even gaan kijken naar een nieuwe caberateur.
Oke dat is idd apart, misschien als je het toch los hebt zitten even benzine leidingen controleren/uitspuiten. Is niet veel moeite of moeilijk dus voor de zekerheid zou ik het doen. Wel oppassen, sommige carb's hebben GEEN olie toevoer aansluiting dus kan zijn dat je moet mengen. Je kan trouwens ook gewoon een kopen met elektrische choke want kans dat het de choke is is vrij klein en word waarschijnlijk al opgelost met dus een nieuwe carb. Maar je kan ook het zekere voor het onzekere nemen en handchoke nemen, alleen is moeilijker te vinden. Vind zelf polini en naraku carb's fijn, maar dat is eigen mening
 
Oke dat is idd apart, misschien als je het toch los hebt zitten even benzine leidingen controleren/uitspuiten. Is niet veel moeite of moeilijk dus voor de zekerheid zou ik het doen. Wel oppassen, sommige carb's hebben GEEN olie toevoer aansluiting dus kan zijn dat je moet mengen. Je kan trouwens ook gewoon een kopen met elektrische choke want kans dat het de choke is is vrij klein en word waarschijnlijk al opgelost met dus een nieuwe carb. Maar je kan ook het zekere voor het onzekere nemen en handchoke nemen, alleen is moeilijker te vinden. Vind zelf polini en naraku carb's fijn, maar dat is eigen mening
Ja ik meng nu ook al zelf dus dat is geen probleem. Benzine toevoer naar carb is goed want dat had ik al gecheckt. Wacht even een reactie af van de ander over hoe ik mijn choke check of hij goed is.
 
Back
Top