Speedfight 2 krans op motorblok

mister_fix_it

Active Member
Ik heb sinds kort een speedfight 2, en ben deze een beetje aan het opknappen. bovenop de motor zit een soort krans wat kan draaien, het lijkt alsof er een kabeltje op kan zitten, maar er zit bij mij niks op.
Ik heb even een foto van internet geplukt en omcirkeld wat ik bedoel.
Weet iemand wat het is, en waar het voor dient?InkedSPF-50-002_2_LI.jpg
 
Advertisement - register to remove this

is voor de oliepomp. wel goed aansluiten anders is er geen smering en dan loopt je blok vast
Post automatically merged:

Is belangrijk dat je die goed aansluit. anders krijg je een warmloper omdat er geen smering is
 
Dat is een gaskabel bediende oliepomp. Je hebt een oliepomp die continu door loopt en deze gaat als de krukas harder draait ook harder draaien..

Die met de gaskabel is om de hoeveelheid olie wat er door komt beter te doseren.. Dus in het begin geeft hij wat minder olie bij stationair..
En bij sneller draaien en dat jij het gas verder op draait komt er ook meer olie de motor in. Anders zal die altijd net iets te rijk lopen op de olie pomp.
 
Hoe moet dat aangesloten zitten dan?
Post automatically merged:

Voegt de olie pomp nu dan teveel of te weinig olie toe? (Als dat ding niet aangesloten zit)
 
Heb je een splitter gaskabel voor nodig.

Als die hevel niet bedient word krijgt hij te weinig als die echt gaat rijden.. Alleen voor stationair draaien is het net genoeg.

Ik heb ook al eens advies gekregen om dat ding gewoon vast te binden met een tie-rap of zo) Maar vind het zelf niet de goede manier. Want dan blijft die namelijk altijd half of helemaal open staan, en dan gaat je motor steeds slechter lopen omdat hij dan verzuipt in de olie.
 
Net voor de zekerheid wat olie bij de benzine gekiept, maar volgens mij werkt het systeem toch wel, hij rookt nu!! :oops:
Ach beter iets teveel olie dan veel te weinig.
 
Back
Top