Het filmpje is vanuit stilstand...Ik bedoelde meer een filmpje van hoe het vermogen weg valt.
Of dit ivm te zware rollen is bijv.
Als je rollen te zwaar zijn zul je bij van top naar ca 30 kmh en weer optrekken altijd een dip hebben waar de toeren ontbreken.
Welk luchtfilter.
Scooter sputtert/ stottert behoorlijk in het begin, kan alleen niet zien tot welke snelheid dat is.
Sowieso even de sproeier afstellen.
Van groot naar kleiner.
Zou kunnen dat dit al te groot is, maar vind het lastig te bepalen adhv een video.
Zou lekker beginnen met 86 ofzo.
Er vanuitgaande dat die Yasuni niet begrensd is.
Rollen zullen wss wel richting de 6.5-7.5 gram moeten uiteindelijk.
Een 19mm plaatsen zie ik het voordeel niet van.
Wat voor luchtflter zit erop?
Als dit een powerfilter is dan grote kans dat je sproeier veel te klein is.
En ik zou sws met origineel filter rijden op deze setup.
Ik ben net thuis en zit alles nog eens na te lezen...Ik bedoelde meer een filmpje van hoe het vermogen weg valt.
Of dit ivm te zware rollen is bijv.
Als je rollen te zwaar zijn zul je bij van top naar ca 30 kmh en weer optrekken altijd een dip hebben waar de toeren ontbreken.
Welk luchtfilter.
Scooter sputtert/ stottert behoorlijk in het begin, kan alleen niet zien tot welke snelheid dat is.
Sowieso even de sproeier afstellen.
Van groot naar kleiner.
Zou kunnen dat dit al te groot is, maar vind het lastig te bepalen adhv een video.
Zou lekker beginnen met 86 ofzo.
Er vanuitgaande dat die Yasuni niet begrensd is.
Rollen zullen wss wel richting de 6.5-7.5 gram moeten uiteindelijk.
Een 19mm plaatsen zie ik het voordeel niet van.
Wat voor luchtflter zit erop?
Als dit een powerfilter is dan grote kans dat je sproeier veel te klein is.
En ik zou sws met origineel filter rijden op deze setup.
Edit: net de carburateur uit elkaar gehaald om te kijken naar de sproeier... het is geen maatje 75 maar 90Het lig dus niet aan de vario...
Het filmpje is vanuit stilstand...
Ziet er uit als een ouwe verlepte bougie, imo weinig te zien aan de kleur die er wss al tig km's zo op zit.Denk dat de sproeier goed is gezien de kleur van de bougie.
De foto die ik in de vorige reactie hebt toegevoegd van de bougie, zou ik zeggen is toch mooi koffiebruin?
Het dikgedrukte deel begrijp ik niet.Ik zag gisteren niet veel beweging bij de vario en de v snaar... mij viel gisteren ook op toen ik de rollen eruit haald om te wegen dat die achterplaat van de vario wel erg moeilijk eraf ging, vandaar ik het ff wil proberen met de vario die er eerst opzet.
Er zat al een polini powerfilter op heeft hij prima mee gelopen .
alles is standaard of vergelijkbaar jaZo ver was ik ook wel he.
Ziet er uit als een ouwe verlepte bougie, imo weinig te zien aan de kleur die er wss al tig km's zo op zit.
Het dikgedrukte deel begrijp ik niet.
Het tweede deel zou ik niet wakker van liggen. Soms zit het relatief vast.
Even voor de goede orde.
- 50cc standaard of vergelijkbare cilinder
- Yasuni R (Ontdaan van de begrenzingen)
- Polini luchtfilter? Foto? Zon ding zonder vuilkap erover heen ?
Wellicht dat het met een 17,5 mm carburateur en Polini filter wel acceptabel te krijgen is, ideaal is anders.
Dus eigenlijk is alles wat erop zit hetzelfde als voordat je het blok gesplitst hebt?
Alleen de uitlaat is nu een Yasuni R i.pv. onbegrensde standaard uitlaat.
Ik wil best geloven dat je standaard uitlaat met 8 gram rollen wel redelijk reed.
Hoe komt deze sproeier 90 erin? Heeft de scooter daarmee ook gereden voorheen?
En je hebt sws amper met deze scooter gereden voordat je het blok moest splitsen toch?
In ieder geval, ik vond o.b.v. de video stellen dat de sproeier absoluut te groot is iets te gewaagd. Zeker omdat er sproeier 75 genoemd werd.
Nu dat een 90 blijkt te zijn durf ik te stellen dat hij te groot is en niet te klein.
Alleen maar mooi.
Lekker in stapjes van 4 omlaag afbouwen, 86-82-78==>76-74 en beginnen met een verse bougie, dan is de kleur wat beter af te lezen na een x aantal km.
Voor nu lijkt hij behoorlijk te stotteren in het begin, zou me niks verbazen als je ca 6-10 maten omlaag moet.
Dat 8 gram rollen te zwaar zijn lijkt mij vrij zeker, tenzij die stage 6 vario heel anders reageert.
'Als je reageert op deze post, graag wel alle vragen beantwoorden.'
Waarom drukveer veranderd?ik nu alleen een witte druk veer erin gedaan was voorheen geel en een yasuni r, voor de rest is alles hetzelfde als voordat ik het gesplitst hebt.
Dan ga ik er maar gewoon vanuit dat je dit juist hebt o.b.v. een paar keer rijden.de keren die ik er mee gereden hebt kan je denk ik op 1 hand tellen.
sproeier 90 zat er toen ook al in en hij trok toen in 1 keer door naar de 70
Dat stotteren is verzuipen.als mijn sproeier te groot is dan moet hij toch verzuipen of begrijp ik het verkeerd?
de vario zag je open en dicht gaan op het filmpje en de v snaar naar boven en beneden... bij mij zag je dat niet
Opzich moet dit wel kunnen met dit filter. Die kap houd een hoop lucht tegen en dan valt het allemaal wel mee lijkt mij zo.zon luchtfilter heb ik
Ik heb een grote dip bij het optrekken. Ik trek volgas op dan hoor ik het schakelen en dan krijgt hij wat meer toeren en na een meter of 10 rijd hij helemaal prima... als ik volgas rij dat kan een tijdje ( minuut of 2 a 3) dan krijg ik ook een dip, dan neem ik gas terug en dan weer rustig open dan dan doet hij het weer.Waarom drukveer veranderd?
Het is voor mij lang geleden, maar ik geloof dat de originele drukveer van peugeot sterker is dan malossi wit.
Dan ga ik er maar gewoon vanuit dat je dit juist hebt o.b.v. een paar keer rijden.
Dat stotteren is verzuipen.
Of bedoel jij uitvallen i.v.m. verzuipen? Dan moet de sproeier wel heel erg te groot zijn.
Dit begrijp ik nog steeds niet. Dan zou je het filmpje moeten delen en het tijdstip benoemen en vertellen wat er gebeurt en wat dan niet bij jou gebeurt.
Echter lijkt het me niet heel erg belangrijk.
Als je vario niet schuift op de as dan komt je snaar ook niet omhoog. En deze scooter rijdt gewoon 30 kmh +.
Je merkt in jouw video in ieder geval veel stotter en weinig toeren opbouw in het begin.
Opzich moet dit wel kunnen met dit filter. Die kap houd een hoop lucht tegen en dan valt het allemaal wel mee lijkt mij zo.
Voor nu zou ik zeggen:
- Sproeier verkleinen in stappen
- Rollen richting de 7 gram en mss wel lager zelfs testen.
Als er dan een dip blijft dan is wellicht je drukveer te slap.
En voor de duidelijkheid. Ik dacht dat je nu alleen last had van een dip na x aantal km/ minuten?
Ik weet overigens nog steeds niet of het gaat om een dip wanneer je al topsnelheid hebt gereden en weer terug zakt naar ca 30 kmh en weer gas geeft.
Of bedoel jij echt alleen de dip aan het begin met al dat gestotter en weinig toeren?
Voor dat zou ik naar de bovenstaande twee punten kijken.
Houd wel in gedachten dat afstellen aardig wat geld kan kosten.
Hier zit je bijv. alleen al aan 30 euro voor een testset rollen.Rollen afstelset Stage6 16x13mm
Stage6 Rollen afstelsetAfmetingen: 16 x 13 mmAantal sets: 4 GewichtenInclusief: 12 rollen hoesjes, geschikt voor 6 rollen.www.k-parts.nl
Daarna moet je nog de juiste rollen halen voor regulier gebruik.
Deze testsets zijn niet slijtvast.
Zit je al op gauw 45 euro alleen voor de rollen afstellen.
Dan nog een sproeierset.
.
Als je dat ding naar een dealer knikkert ben je mss een uurtje loon kwijt + een setje rollen en een sproeier.
Stellen ze hem even gemakkelijk af op standje, acceptabel rijden.
Althans zo kon het vroeger bij mij in de buurt.
Maargoed, dat is afhankelijk van welke dealers er bij je in de omgeving zitten.
Verder besef je je wel dat bij staandehouding en rollenbaktest je een Wok rijker en 300 euro+ lichter bent?
Moet wel aardig wat gas geven om wat te zien.
Maar ziet er tof uit!
Deze is benoemd hierboven wat je daar wss tegen kan doen.Ik heb vooral geen dip bij het optrekken en
Je kan twee/3 min volgas rijden, bedoel je dan ook op topsnelheid?ik volgas rij dat kan een tijdje ( minuut of 2 a 3) dan krijg ik ook een dip, dan neem ik gas terug en dan weer rustig open dan dan doet hij het weer.
Oke top, je hebt al wat spul.Ik heb nog een top racing en stage6 koppeling liggen. rode, gele en witte drukveer. Rolletjes van malossi 6, 7 en 8 gram.
Heb nu de originele vario erin met 6 gram rollen.
Top.Ik zag bij DDL een setje sproeiers liggen voor 23 eurries, die ga ik morgen maar ff halen en een nieuwe bougie
Dat is bijzonder.Transmissie ( variorollen, druk- trekveren ) - Scooter Afstellen
Hoe werkt de transmissie nou precies, hier even een snelle filmpje: http://www.youtube.com/v/2efLShaZNJg Je variabele transmissie of CV regelt bijscooterafstellen.nl
Als je het filmpje start zie je als hij gas geeft de vario en de v snaar bewegen, dat had ik niet met de stage6, maar met de originele wel.
Allright, klinkt goed!Dat over staande houden dat weet ik, maar dit is voor mij gewoon een scooter erbij en zo af en toe ff lekker scheuren... als ik wil toeren pak ik mijn retro.
of ik top snelheid rij weet ik niet mijn KMkabel is kapot moet de nieuwe nog aansluiten, maar ik rij volgas en denk zeker zo`n km of 60m en dan komt de dip.Je kan twee/3 min volgas rijden, bedoel je dan ook op topsnelheid?
Oftewel je rijdt bijv 60kmh en je hebt dan een dip? Want dat zou wel vreemd zijn als je met volgas op topsnelheid een dip? Wellicht door een te grote sproeier dan.
nee ik heb vandaag de stage6 vario eruit gehaald en vervangen voor de orginele en daar de 8,7 en 6 gram rollen mee getest.Oke top, je hebt al wat spul.
6 met 7 mixen maakt 6,5.
7 met 8 mixen maakt 7,5
Wel om en om in de vario steken.
Kun je iig 7,5/7/6,5/6 testen.
En hoe gaat dat met 6 gram rollen?
Ja gaat niet om welke snelheid, maar op topsnelheid een dip krijgen is heel erg frappant.of ik top snelheid rij weet ik niet mijn KMkabel is kapot moet de nieuwe nog aansluiten, maar ik rij volgas en denk zeker zo`n km of 60m en dan komt de dip.
Dat zou kunnen. 8 is namelijk wel heel zwaar.nee ik heb vandaag de stage6 vario eruit gehaald en vervangen voor de orginele en daar de 8,7 en 6 gram rollen mee getest.
ik heb het idee dat met de 6 gram rollen hij sneller oppakt. ik heb in mijn retro 4 gram rollen zitten en die wil ik morgen ook een testen en kijken wat hij ermee doet.
nu heb ik bij de yasuni wel en papierenpakking zitten zou dat nog iets kunnen doen, want bij de originele zat helemaal geen pakking tussen de uitlaatpoort en de uitlaat.
Wat zou er dan kunnen zijn?Ja gaat niet om welke snelheid, maar op topsnelheid een dip krijgen is heel erg frappant.
Want als je je gas niet loslaat moet er wel iets geks gebeuren wil die inkakken
Dat heb je wel weer gelijk in maar ik dacht proberen kan geen kwaad, maar als je al bij voorbaat zeg 4 gram veel te licht ga ik het niet proberen.Dat zou kunnen. 8 is namelijk wel heel zwaar.
4 gram is dan weer veel te licht.
Alleen kun je rolletjes testen wat je wilt, je moet eerst van die ellende vanuit stilstand af.
En die rolletjes gaan je daarbij vrijwel niet helpen.
Dat sputteren heeft niks te maken met de rollen, voordat dit weg is, is het vrij lastig afstellen.
maargoed, ik laat jou lekker knutselen, al doende leert men.
Mijn optiek is hierboven al gedeeld.
Dat dacht ik al,maar dacht misschien zie ik het daarvan wel over het hoofd- Twee metalen stukken op elkaar, dichten deze luchtdicht af?
- Hoe test ik of de verbinding luchtdicht is?
Dank je... er zit nu al zoveel tijd en energie in de scooter dat ik net zo lang blijf klooien totdat hij het doet en naar mijn zin is.Ik wil wel me complimenten geven voor je toewijding. Want je bent nu toch al een tijdje flink aan het beunen.
Doet niet iedereen je na. Dat kan je overigens op twee manieren bekijken.
Wat zou er dan kunnen zijn?
Ik heb eigenlijk nog niet gedurfd om dan dit te rijden ivm ik bang was dat ik moest van lopen, misschien toch een keer doen....
Er zat niks meer tussen of in, heb heel de cilinder eraf gehad en schoon gemaakt... geen idee waarom die ander niks er tussen heeft gedaanDat weet ik niet. Het is mij niet duidelijk of je nou wel of niet langere tijd op volgas rijdt en dan een dip krijgt.
Magoed afstelling moet sws aan gewerkt worden.
Twee metalen delen moet altijd een pakking tussen in de scooter wereld.
Peugeot heeft volgens mij een inkeping en een pakkingring die daarin valt.
Wellicht zit die er gewoon in vastgekoekt en heb je dat niet door gehad?
Als je met je hand bij de uitlaatflens en cilinder voelt zul je zonder pakking wss druk naar buiten voelen blazen.
uitlaatpakking peugeot speedfight 1-2 / peugeot viva city tot 2008 / peugeot elyseo / peugeot buxy / peugeot zenith / honda SFX 50 / honda vision / kymco dj 50 / yamaha neos 4-Takt Cityparts
Uitlaatpakking, uitlaatpakking set voor je scooter brommer. Groot assortiment Uitlaatpakking, uitlaatpakking set, Bestel uw uitlaatpakking, uitlaatpakking set, voordelig op cityparts.nl.www.cityparts.nl
Ddl had alleen 60 t/m 78 liggen hoger was net uitverkocht... dus dat maar gedaan. Hij heeft het wel besteld voor mij.Heb je er tussenin nog geprobeerd? Tussen 90 en 76?
76 klinkt iig aardig in de buurt.
Ja is een nieuwe bougie eerst 78 erin een een km of 2 gereden, ging een heel stuk beter, toen de 76 en ging nog beter...Is dit een nieuwe bougie?
Die is wel snel zwart geworden zeg.
Magoed ik leef volgens het motto 'beter iets te groot dan te klein
Ik heb zelf al een pakking ertussen gedaan, want ik snapte niet waarom er niks zat.Even een pakking tussen stoppen nog dan.
Lijkt mij dat je nu ook meer kabaal hebt.
Al eens gevoeld met de hand daar?
Ja dat is ook iets wat is echt niet snap en er niet in wil bij mij...Wellicht trekveertjes te slap.
In de video trekt hij met heel weinig toeren weg.
Komt ook door t stotteren met sproeier 90 destijds.
Echter vrijwel zeker dat die trekveertjes te slap zijn.
Alleen heb ik gedaan wat ik kan vanaf afstand.
De rest is aan jou.
Lkkr beunen.