vandeweg

Active Member
ben ik weer met een ander topic.

nadat ik een nieuwe krukas hebt gemonteerd en alles weer in elkaar gezet komt de speedy niet meer vooruit...
als ik eenmaal opgang ben en rij een tijdje 60 a 70 km/u dan valt al mijn vermogen weg en moet ik gas terugnemen en voorzichtig weer optrekken

mijn setup

50cc std
doppler s1r krukas
stage6 vario
8 gram rollenpeu
witte malossi drukveer
witte malossi trekveer
yasuni r terugloop
17.5 caburateur (geen idee welk merk denk naraku want daar lijkt hij wel op)
sproeier 75

ik zal ff een filmpje toevoegen want ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.

Post automatically merged:

edit:

ik heb nog een dellorto phbg 19mm ds handchoke liggen met verschillende sproeiers, is het een idee om die erop te zetten?
 
Advertisement - register to remove this

Ik bedoelde meer een filmpje van hoe het vermogen weg valt.
Of dit ivm te zware rollen is bijv.
Als je rollen te zwaar zijn zul je bij van top naar ca 30 kmh en weer optrekken altijd een dip hebben waar de toeren ontbreken.


Welk luchtfilter.
Scooter sputtert/ stottert behoorlijk in het begin, kan alleen niet zien tot welke snelheid dat is.

Sowieso even de sproeier afstellen.
Van groot naar kleiner.
Zou kunnen dat dit al te groot is, maar vind het lastig te bepalen adhv een video.
Zou lekker beginnen met 86 ofzo.
Er vanuitgaande dat die Yasuni niet begrensd is.

Rollen zullen wss wel richting de 6.5-7.5 gram moeten uiteindelijk.

Een 19mm plaatsen zie ik het voordeel niet van.

Wat voor luchtflter zit erop?
Als dit een powerfilter is dan grote kans dat je sproeier veel te klein is.
En ik zou sws met origineel filter rijden op deze setup.
 
Ik bedoelde meer een filmpje van hoe het vermogen weg valt.
Of dit ivm te zware rollen is bijv.
Als je rollen te zwaar zijn zul je bij van top naar ca 30 kmh en weer optrekken altijd een dip hebben waar de toeren ontbreken.


Welk luchtfilter.
Scooter sputtert/ stottert behoorlijk in het begin, kan alleen niet zien tot welke snelheid dat is.

Sowieso even de sproeier afstellen.
Van groot naar kleiner.
Zou kunnen dat dit al te groot is, maar vind het lastig te bepalen adhv een video.
Zou lekker beginnen met 86 ofzo.
Er vanuitgaande dat die Yasuni niet begrensd is.

Rollen zullen wss wel richting de 6.5-7.5 gram moeten uiteindelijk.

Een 19mm plaatsen zie ik het voordeel niet van.

Wat voor luchtflter zit erop?
Als dit een powerfilter is dan grote kans dat je sproeier veel te klein is.
En ik zou sws met origineel filter rijden op deze setup.
Het filmpje is vanuit stilstand...
Er zat al een polini powerfilter op heeft hij prima mee gelopen .

Denk dat de sproeier goed is gezien de kleur van de bougie.

Zat gisteren nog even op YouTube persoonlijk zit ik aan de variateur te denken en ga vanmiddag ff de originele erop zetten.
Post automatically merged:

Ik bedoelde meer een filmpje van hoe het vermogen weg valt.
Of dit ivm te zware rollen is bijv.
Als je rollen te zwaar zijn zul je bij van top naar ca 30 kmh en weer optrekken altijd een dip hebben waar de toeren ontbreken.


Welk luchtfilter.
Scooter sputtert/ stottert behoorlijk in het begin, kan alleen niet zien tot welke snelheid dat is.

Sowieso even de sproeier afstellen.
Van groot naar kleiner.
Zou kunnen dat dit al te groot is, maar vind het lastig te bepalen adhv een video.
Zou lekker beginnen met 86 ofzo.
Er vanuitgaande dat die Yasuni niet begrensd is.

Rollen zullen wss wel richting de 6.5-7.5 gram moeten uiteindelijk.

Een 19mm plaatsen zie ik het voordeel niet van.

Wat voor luchtflter zit erop?
Als dit een powerfilter is dan grote kans dat je sproeier veel te klein is.
En ik zou sws met origineel filter rijden op deze setup.
Ik ben net thuis en zit alles nog eens na te lezen...

Ik vind dat ik een beetje stom heb gereageerd, soms kan je beter niet reageren als je het druk hebt

Gisteren mijn carter open gehad en de motor gestart om te kijken wat de koppeling deed.
Gisteravond zag ik een filmpje dat de vario open en dicht gaat als je gas geeft en de v snaar op en neer gaat ( achteraf wist ik dat wel, maar niet bij stilgestaan)

Ik zag gisteren niet veel beweging bij de vario en de v snaar... mij viel gisteren ook op toen ik de rollen eruit haald om te wegen dat die achterplaat van de vario wel erg moeilijk eraf ging, vandaar ik het ff wil proberen met de vario die er eerst opzet.

De speed heeft altijd goed gereden met de polini powerfilter en de originele uitlaat, dus dan zou ik zeggen zou toch ook zo moeten zijn met de ontgrensde yasuni??

De foto die ik in de vorige reactie hebt toegevoegd van de bougie, zou ik zeggen is toch mooi koffiebruin?
 

Attachments

  • 20230216_163228.jpg
    20230216_163228.jpg
    248.5 KB · Views: 18
Last edited:
Het filmpje is vanuit stilstand...
:oops: :tearsofjoy: Zo ver was ik ook wel he.
Denk dat de sproeier goed is gezien de kleur van de bougie.

De foto die ik in de vorige reactie hebt toegevoegd van de bougie, zou ik zeggen is toch mooi koffiebruin?
Ziet er uit als een ouwe verlepte bougie, imo weinig te zien aan de kleur die er wss al tig km's zo op zit.
Ik zag gisteren niet veel beweging bij de vario en de v snaar... mij viel gisteren ook op toen ik de rollen eruit haald om te wegen dat die achterplaat van de vario wel erg moeilijk eraf ging, vandaar ik het ff wil proberen met de vario die er eerst opzet.
Het dikgedrukte deel begrijp ik niet.
Het tweede deel zou ik niet wakker van liggen. Soms zit het relatief vast.


Er zat al een polini powerfilter op heeft hij prima mee gelopen .

Even voor de goede orde.

- 50cc standaard of vergelijkbare cilinder
- Yasuni R (Ontdaan van de begrenzingen)
- Polini luchtfilter? Foto? Zon ding zonder vuilkap erover heen ?

Wellicht dat het met een 17,5 mm carburateur en Polini filter wel acceptabel te krijgen is, ideaal is anders.
Dus eigenlijk is alles wat erop zit hetzelfde als voordat je het blok gesplitst hebt?
Alleen de uitlaat is nu een Yasuni R i.pv. onbegrensde standaard uitlaat.
Ik wil best geloven dat je standaard uitlaat met 8 gram rollen wel redelijk reed.
Hoe komt deze sproeier 90 erin? Heeft de scooter daarmee ook gereden voorheen?
En je hebt sws amper met deze scooter gereden voordat je het blok moest splitsen toch?

In ieder geval, ik vond o.b.v. de video stellen dat de sproeier absoluut te groot is iets te gewaagd. Zeker omdat er sproeier 75 genoemd werd.
Nu dat een 90 blijkt te zijn durf ik te stellen dat hij te groot is en niet te klein.
Alleen maar mooi.
Lekker in stapjes van 4 omlaag afbouwen, 86-82-78==>76-74 en beginnen met een verse bougie, dan is de kleur wat beter af te lezen na een x aantal km.
Voor nu lijkt hij behoorlijk te stotteren in het begin, zou me niks verbazen als je ca 6-10 maten omlaag moet.
Dat 8 gram rollen te zwaar zijn lijkt mij vrij zeker, tenzij die stage 6 vario heel anders reageert.

'Als je reageert op deze post, graag wel alle vragen beantwoorden.'
 
:oops: :tearsofjoy: Zo ver was ik ook wel he.

Ziet er uit als een ouwe verlepte bougie, imo weinig te zien aan de kleur die er wss al tig km's zo op zit.

Het dikgedrukte deel begrijp ik niet.
Het tweede deel zou ik niet wakker van liggen. Soms zit het relatief vast.




Even voor de goede orde.

- 50cc standaard of vergelijkbare cilinder
- Yasuni R (Ontdaan van de begrenzingen)
- Polini luchtfilter? Foto? Zon ding zonder vuilkap erover heen ?

Wellicht dat het met een 17,5 mm carburateur en Polini filter wel acceptabel te krijgen is, ideaal is anders.
Dus eigenlijk is alles wat erop zit hetzelfde als voordat je het blok gesplitst hebt?
Alleen de uitlaat is nu een Yasuni R i.pv. onbegrensde standaard uitlaat.
Ik wil best geloven dat je standaard uitlaat met 8 gram rollen wel redelijk reed.
Hoe komt deze sproeier 90 erin? Heeft de scooter daarmee ook gereden voorheen?
En je hebt sws amper met deze scooter gereden voordat je het blok moest splitsen toch?

In ieder geval, ik vond o.b.v. de video stellen dat de sproeier absoluut te groot is iets te gewaagd. Zeker omdat er sproeier 75 genoemd werd.
Nu dat een 90 blijkt te zijn durf ik te stellen dat hij te groot is en niet te klein.
Alleen maar mooi.
Lekker in stapjes van 4 omlaag afbouwen, 86-82-78==>76-74 en beginnen met een verse bougie, dan is de kleur wat beter af te lezen na een x aantal km.
Voor nu lijkt hij behoorlijk te stotteren in het begin, zou me niks verbazen als je ca 6-10 maten omlaag moet.
Dat 8 gram rollen te zwaar zijn lijkt mij vrij zeker, tenzij die stage 6 vario heel anders reageert.

'Als je reageert op deze post, graag wel alle vragen beantwoorden.'
alles is standaard of vergelijkbaar ja
ik nu alleen een witte druk veer erin gedaan was voorheen geel en een yasuni r, voor de rest is alles hetzelfde als voordat ik het gesplitst hebt.
sproeier 90 zat erin toen ik hem gekocht hebt, ik heb met de carb niks gedaan behalve schoonmaken.
de keren die ik er mee gereden hebt kan je denk ik op 1 hand tellen.
sproeier 90 zat er toen ook al in en hij trok toen in 1 keer door naar de 70
als mijn sproeier te groot is dan moet hij toch verzuipen of begrijp ik het verkeerd?
het is inderdaad een oude bougie die er al een tijd in zat.

de vario zag je open en dicht gaan op het filmpje en de v snaar naar boven en beneden... bij mij zag je dat niet


zon luchtfilter heb ik

volgens mij heb ik nu alles beantwoord
 
ik nu alleen een witte druk veer erin gedaan was voorheen geel en een yasuni r, voor de rest is alles hetzelfde als voordat ik het gesplitst hebt.
Waarom drukveer veranderd?
Het is voor mij lang geleden, maar ik geloof dat de originele drukveer van peugeot sterker is dan malossi wit.
de keren die ik er mee gereden hebt kan je denk ik op 1 hand tellen.
sproeier 90 zat er toen ook al in en hij trok toen in 1 keer door naar de 70
Dan ga ik er maar gewoon vanuit dat je dit juist hebt o.b.v. een paar keer rijden.
als mijn sproeier te groot is dan moet hij toch verzuipen of begrijp ik het verkeerd?
Dat stotteren is verzuipen.
Of bedoel jij uitvallen i.v.m. verzuipen? Dan moet de sproeier wel heel erg te groot zijn.
de vario zag je open en dicht gaan op het filmpje en de v snaar naar boven en beneden... bij mij zag je dat niet

Dit begrijp ik nog steeds niet. Dan zou je het filmpje moeten delen en het tijdstip benoemen en vertellen wat er gebeurt en wat dan niet bij jou gebeurt.
Echter lijkt het me niet heel erg belangrijk.
Als je vario niet schuift op de as dan komt je snaar ook niet omhoog. En deze scooter rijdt gewoon 30 kmh +.

Je merkt in jouw video in ieder geval veel stotter en weinig toeren opbouw in het begin.
zon luchtfilter heb ik
Opzich moet dit wel kunnen met dit filter. Die kap houd een hoop lucht tegen en dan valt het allemaal wel mee lijkt mij zo.
Voor nu zou ik zeggen:
- Sproeier verkleinen in stappen
- Rollen richting de 7 gram en mss wel lager zelfs testen.

Als er dan een dip blijft dan is wellicht je drukveer te slap.

En voor de duidelijkheid. Ik dacht dat je nu alleen last had van een dip na x aantal km/ minuten?
Ik weet overigens nog steeds niet of het gaat om een dip wanneer je al topsnelheid hebt gereden en weer terug zakt naar ca 30 kmh en weer gas geeft.

Of bedoel jij echt alleen de dip aan het begin met al dat gestotter en weinig toeren?
Voor dat zou ik naar de bovenstaande twee punten kijken.
Houd wel in gedachten dat afstellen aardig wat geld kan kosten.
Hier zit je bijv. alleen al aan 30 euro voor een testset rollen.
Daarna moet je nog de juiste rollen halen voor regulier gebruik.
Deze testsets zijn niet slijtvast.
Zit je al op gauw 45 euro alleen voor de rollen afstellen.
Dan nog een sproeierset.
.
Als je dat ding naar een dealer knikkert ben je mss een uurtje loon kwijt + een setje rollen en een sproeier.
Stellen ze hem even gemakkelijk af op standje, acceptabel rijden.
Althans zo kon het vroeger bij mij in de buurt.
Maargoed, dat is afhankelijk van welke dealers er bij je in de omgeving zitten.

Verder besef je je wel dat bij staandehouding en rollenbaktest je een Wok rijker en 300 euro+ lichter bent?


Moet wel aardig wat gas geven om wat te zien.
Maar ziet er tof uit!
 
Ik heb vooral geen dip bij het optrekken en
Waarom drukveer veranderd?
Het is voor mij lang geleden, maar ik geloof dat de originele drukveer van peugeot sterker is dan malossi wit.

Dan ga ik er maar gewoon vanuit dat je dit juist hebt o.b.v. een paar keer rijden.

Dat stotteren is verzuipen.
Of bedoel jij uitvallen i.v.m. verzuipen? Dan moet de sproeier wel heel erg te groot zijn.


Dit begrijp ik nog steeds niet. Dan zou je het filmpje moeten delen en het tijdstip benoemen en vertellen wat er gebeurt en wat dan niet bij jou gebeurt.
Echter lijkt het me niet heel erg belangrijk.
Als je vario niet schuift op de as dan komt je snaar ook niet omhoog. En deze scooter rijdt gewoon 30 kmh +.

Je merkt in jouw video in ieder geval veel stotter en weinig toeren opbouw in het begin.

Opzich moet dit wel kunnen met dit filter. Die kap houd een hoop lucht tegen en dan valt het allemaal wel mee lijkt mij zo.
Voor nu zou ik zeggen:
- Sproeier verkleinen in stappen
- Rollen richting de 7 gram en mss wel lager zelfs testen.

Als er dan een dip blijft dan is wellicht je drukveer te slap.

En voor de duidelijkheid. Ik dacht dat je nu alleen last had van een dip na x aantal km/ minuten?
Ik weet overigens nog steeds niet of het gaat om een dip wanneer je al topsnelheid hebt gereden en weer terug zakt naar ca 30 kmh en weer gas geeft.

Of bedoel jij echt alleen de dip aan het begin met al dat gestotter en weinig toeren?
Voor dat zou ik naar de bovenstaande twee punten kijken.
Houd wel in gedachten dat afstellen aardig wat geld kan kosten.
Hier zit je bijv. alleen al aan 30 euro voor een testset rollen.
Daarna moet je nog de juiste rollen halen voor regulier gebruik.
Deze testsets zijn niet slijtvast.
Zit je al op gauw 45 euro alleen voor de rollen afstellen.
Dan nog een sproeierset.
.
Als je dat ding naar een dealer knikkert ben je mss een uurtje loon kwijt + een setje rollen en een sproeier.
Stellen ze hem even gemakkelijk af op standje, acceptabel rijden.
Althans zo kon het vroeger bij mij in de buurt.
Maargoed, dat is afhankelijk van welke dealers er bij je in de omgeving zitten.

Verder besef je je wel dat bij staandehouding en rollenbaktest je een Wok rijker en 300 euro+ lichter bent?


Moet wel aardig wat gas geven om wat te zien.
Maar ziet er tof uit!
Ik heb een grote dip bij het optrekken. Ik trek volgas op dan hoor ik het schakelen en dan krijgt hij wat meer toeren en na een meter of 10 rijd hij helemaal prima... als ik volgas rij dat kan een tijdje ( minuut of 2 a 3) dan krijg ik ook een dip, dan neem ik gas terug en dan weer rustig open dan dan doet hij het weer.

Ik heb nog een top racing en stage6 koppeling liggen. rode, gele en witte drukveer. Rolletjes van malossi 6, 7 en 8 gram.
Heb nu de originele vario erin met 6 gram rollen.

Ik zag bij DDL een setje sproeiers liggen voor 23 eurries, die ga ik morgen maar ff halen en een nieuwe bougie


Als je het filmpje start zie je als hij gas geeft de vario en de v snaar bewegen, dat had ik niet met de stage6, maar met de originele wel.

Dat over staande houden dat weet ik, maar dit is voor mij gewoon een scooter erbij en zo af en toe ff lekker scheuren... als ik wil toeren pak ik mijn retro.
 
Ik heb vooral geen dip bij het optrekken en
Deze is benoemd hierboven wat je daar wss tegen kan doen.
ik volgas rij dat kan een tijdje ( minuut of 2 a 3) dan krijg ik ook een dip, dan neem ik gas terug en dan weer rustig open dan dan doet hij het weer.
Je kan twee/3 min volgas rijden, bedoel je dan ook op topsnelheid?
Oftewel je rijdt bijv 60kmh en je hebt dan een dip? Want dat zou wel vreemd zijn als je met volgas op topsnelheid een dip? Wellicht door een te grote sproeier dan.
Ik heb nog een top racing en stage6 koppeling liggen. rode, gele en witte drukveer. Rolletjes van malossi 6, 7 en 8 gram.
Heb nu de originele vario erin met 6 gram rollen.
Oke top, je hebt al wat spul.
6 met 7 mixen maakt 6,5.
7 met 8 mixen maakt 7,5
Wel om en om in de vario steken.
Kun je iig 7,5/7/6,5/6 testen.


En hoe gaat dat met 6 gram rollen?
Of had je die al ten tijde van de video?
Ik zag bij DDL een setje sproeiers liggen voor 23 eurries, die ga ik morgen maar ff halen en een nieuwe bougie
Top.

Als je het filmpje start zie je als hij gas geeft de vario en de v snaar bewegen, dat had ik niet met de stage6, maar met de originele wel.
Dat is bijzonder.

Dat over staande houden dat weet ik, maar dit is voor mij gewoon een scooter erbij en zo af en toe ff lekker scheuren... als ik wil toeren pak ik mijn retro.
Allright, klinkt goed!
 
Je kan twee/3 min volgas rijden, bedoel je dan ook op topsnelheid?
Oftewel je rijdt bijv 60kmh en je hebt dan een dip? Want dat zou wel vreemd zijn als je met volgas op topsnelheid een dip? Wellicht door een te grote sproeier dan.
of ik top snelheid rij weet ik niet mijn KMkabel is kapot moet de nieuwe nog aansluiten, maar ik rij volgas en denk zeker zo`n km of 60m en dan komt de dip.
Oke top, je hebt al wat spul.
6 met 7 mixen maakt 6,5.
7 met 8 mixen maakt 7,5
Wel om en om in de vario steken.
Kun je iig 7,5/7/6,5/6 testen.


En hoe gaat dat met 6 gram rollen?
nee ik heb vandaag de stage6 vario eruit gehaald en vervangen voor de orginele en daar de 8,7 en 6 gram rollen mee getest.
ik heb het idee dat met de 6 gram rollen hij sneller oppakt. ik heb in mijn retro 4 gram rollen zitten en die wil ik morgen ook een testen en kijken wat hij ermee doet.

dus morgen ga ik eerst 4 gram rollen testen, daarna nieuwe set sproeiers halen en testen met een nieuwe bougie

nu heb ik bij de yasuni wel en papierenpakking zitten zou dat nog iets kunnen doen, want bij de originele zat helemaal geen pakking tussen de uitlaatpoort en de uitlaat.
 
of ik top snelheid rij weet ik niet mijn KMkabel is kapot moet de nieuwe nog aansluiten, maar ik rij volgas en denk zeker zo`n km of 60m en dan komt de dip.
Ja gaat niet om welke snelheid, maar op topsnelheid een dip krijgen is heel erg frappant.
Want als je je gas niet loslaat moet er wel iets geks gebeuren wil die inkakken.
nee ik heb vandaag de stage6 vario eruit gehaald en vervangen voor de orginele en daar de 8,7 en 6 gram rollen mee getest.
ik heb het idee dat met de 6 gram rollen hij sneller oppakt. ik heb in mijn retro 4 gram rollen zitten en die wil ik morgen ook een testen en kijken wat hij ermee doet.
Dat zou kunnen. 8 is namelijk wel heel zwaar.
4 gram is dan weer veel te licht.
Alleen kun je rolletjes testen wat je wilt, je moet eerst van die ellende vanuit stilstand af.
En die rolletjes gaan je daarbij vrijwel niet helpen.
Dat sputteren heeft niks te maken met de rollen, voordat dit weg is, is het vrij lastig afstellen.

maargoed, ik laat jou lekker knutselen, al doende leert men.
Mijn optiek is hierboven al gedeeld.
nu heb ik bij de yasuni wel en papierenpakking zitten zou dat nog iets kunnen doen, want bij de originele zat helemaal geen pakking tussen de uitlaatpoort en de uitlaat.

Deze vraag mag je zelf eens over nadenken en beantwoorden.

Casus: 'Uitlaatpakking tussen uitlaatpoort en uitlaat?'

- Twee metalen stukken op elkaar, dichten deze luchtdicht af?
- Hoe test ik of de verbinding luchtdicht is?

Ik wil wel me complimenten geven voor je toewijding. Want je bent nu toch al een tijdje flink aan het beunen.
Doet niet iedereen je na. Dat kan je overigens op twee manieren bekijken. :p :D
 
Ja gaat niet om welke snelheid, maar op topsnelheid een dip krijgen is heel erg frappant.
Want als je je gas niet loslaat moet er wel iets geks gebeuren wil die inkakken
Wat zou er dan kunnen zijn?
Ik heb eigenlijk nog niet gedurfd om dan dit te rijden ivm ik bang was dat ik moest van lopen, misschien toch een keer doen....
Dat zou kunnen. 8 is namelijk wel heel zwaar.
4 gram is dan weer veel te licht.
Alleen kun je rolletjes testen wat je wilt, je moet eerst van die ellende vanuit stilstand af.
En die rolletjes gaan je daarbij vrijwel niet helpen.
Dat sputteren heeft niks te maken met de rollen, voordat dit weg is, is het vrij lastig afstellen.

maargoed, ik laat jou lekker knutselen, al doende leert men.
Mijn optiek is hierboven al gedeeld.
Dat heb je wel weer gelijk in maar ik dacht proberen kan geen kwaad, maar als je al bij voorbaat zeg 4 gram veel te licht ga ik het niet proberen.

Ja dat knutselen blijf ik doen wil zoveel mogelijk leren
- Twee metalen stukken op elkaar, dichten deze luchtdicht af?
- Hoe test ik of de verbinding luchtdicht is?
Dat dacht ik al,maar dacht misschien zie ik het daarvan wel over het hoofd
Ik wil wel me complimenten geven voor je toewijding. Want je bent nu toch al een tijdje flink aan het beunen.
Doet niet iedereen je na. Dat kan je overigens op twee manieren bekijken. :p :D
Dank je... er zit nu al zoveel tijd en energie in de scooter dat ik net zo lang blijf klooien totdat hij het doet en naar mijn zin is.

Straks maar eens die sproeierset halen en testen
 
Wat zou er dan kunnen zijn?
Ik heb eigenlijk nog niet gedurfd om dan dit te rijden ivm ik bang was dat ik moest van lopen, misschien toch een keer doen....

Dat weet ik niet. Het is mij niet duidelijk of je nou wel of niet langere tijd op volgas rijdt en dan een dip krijgt.

Magoed afstelling moet sws aan gewerkt worden.


Twee metalen delen moet altijd een pakking tussen in de scooter wereld.

Peugeot heeft volgens mij een inkeping en een pakkingring die daarin valt.
Wellicht zit die er gewoon in vastgekoekt en heb je dat niet door gehad?

Als je met je hand bij de uitlaatflens en cilinder voelt zul je zonder pakking wss druk naar buiten voelen blazen.

 

Attachments

  • Screenshot_20230218-084944_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230218-084944_Samsung Internet.jpg
    172.6 KB · Views: 12
Dat weet ik niet. Het is mij niet duidelijk of je nou wel of niet langere tijd op volgas rijdt en dan een dip krijgt.

Magoed afstelling moet sws aan gewerkt worden.


Twee metalen delen moet altijd een pakking tussen in de scooter wereld.

Peugeot heeft volgens mij een inkeping en een pakkingring die daarin valt.
Wellicht zit die er gewoon in vastgekoekt en heb je dat niet door gehad?

Als je met je hand bij de uitlaatflens en cilinder voelt zul je zonder pakking wss druk naar buiten voelen blazen.

Er zat niks meer tussen of in, heb heel de cilinder eraf gehad en schoon gemaakt... geen idee waarom die ander niks er tussen heeft gedaan

Er zit nu 76 in rijd een heel stuk beter... zou ik nog kleiner moeten gezien de bougie??
 

Attachments

  • 20230218_102756.jpg
    20230218_102756.jpg
    128.5 KB · Views: 12
Even een pakking tussen stoppen nog dan.
Lijkt mij dat je nu ook meer kabaal hebt.
Al eens gevoeld met de hand daar?

Ben niet zon held in afstellen op de bougiekleur adhv fotos. Oogt wel acceptabel.

Is dit een nieuwe bougie?
Die is wel snel zwart geworden zeg. :p
Magoed ik leef volgens het motto 'beter iets te groot dan te klein'.

Heb je er tussenin nog geprobeerd? Tussen 90 en 76?
76 klinkt iig aardig in de buurt.
 
Heb je er tussenin nog geprobeerd? Tussen 90 en 76?
76 klinkt iig aardig in de buurt.
Ddl had alleen 60 t/m 78 liggen hoger was net uitverkocht... dus dat maar gedaan. Hij heeft het wel besteld voor mij.

Heb toch net de gele drukveer terug erin gezet... het duurt een seconde of 4 voordat hij aangrijpt, dus dacht ik ga terug naar geel en dan kijken hoe hij rij en dan de rollen...

Die dip bij volgas ben ik wel kwijt, dus dat ga goed
Is dit een nieuwe bougie?
Die is wel snel zwart geworden zeg. :p
Magoed ik leef volgens het motto 'beter iets te groot dan te klein
Ja is een nieuwe bougie eerst 78 erin een een km of 2 gereden, ging een heel stuk beter, toen de 76 en ging nog beter...
Even een pakking tussen stoppen nog dan.
Lijkt mij dat je nu ook meer kabaal hebt.
Al eens gevoeld met de hand daar?
Ik heb zelf al een pakking ertussen gedaan, want ik snapte niet waarom er niks zat.
 
Wellicht trekveertjes te slap.
In de video trekt hij met heel weinig toeren weg.

Komt ook door t stotteren met sproeier 90 destijds.

Echter vrijwel zeker dat die trekveertjes te slap zijn.

Alleen heb ik gedaan wat ik kan vanaf afstand.
De rest is aan jou.
Lkkr beunen.
:D
 
Wellicht trekveertjes te slap.
In de video trekt hij met heel weinig toeren weg.

Komt ook door t stotteren met sproeier 90 destijds.

Echter vrijwel zeker dat die trekveertjes te slap zijn.

Alleen heb ik gedaan wat ik kan vanaf afstand.
De rest is aan jou.
Lkkr beunen.
:D
Ja dat is ook iets wat is echt niet snap en er niet in wil bij mij...

Je zou toch zeggen hoe slapper hoe sneller/makkelijker hij oppakt??

Wat gebeurd er als ik te zware trekveren erin doe?
Ik heb namelijk een stage6 koppeling liggen met rode trekveren

Zou ik wel die gele drukveer erin houden?
Of toch de witte?
 
Toch even wat meer verdiepen in de overbrenging dan. Zelfs in de video die ik heb gedeeld wordt het uitgelegd.

Te slap = te weinig toeren, te sterk is overtoeren.
Beide is ruk.

Ik kan je niet vertellen of je wel sproeiers nodig hebt groter dan 76.

Ik kan je niet vertellen of wit of geel nodig is.

50cc met Yasuni R werkt gewoon op originele drukveer. Heb je die niet dan zul je moeten testen.

Van wit naar rood trekveren dan mis je dus geel.

Obv de video zou ik zeggen trekveren te slap. Maar je sproeier was dus wss 14 maten te groot. Dan trekt de scooter ook ruk weg. Kan het dan ook niet garanderen.

Nogmaals testen testen testen.
Geld uitgeven.

Of je gaat ff zoeken op dit forum en google. Er zijn genoeg mensen die 20 jaar terug deze setup hebben gereden en afgesteld.

Mijn geheugen gaat niet zover terug.

Verder zijn er ook genoeg mensen die recent een probleemtopic hebben aangemaakt en of niet terug komen of niet 123 klikken op dit topic.

'Hulp bij afstellen Speedfight 50cc met Yasuni R' ofzo zou een betere titel zijn.

Maargoed er is genoeg online over te vinden of dus zelf testen.
 
Back
Top