Nog even 1 vraagje... ik had gisteren een praatje met Dennis van DDL tuning toen ik het sproeiersetje ging halen en hadden we het over het spruitstuk dat dat eventueel te klein zou zijn voor de Yasuni...

Nu heb ik nog een goede naraku liggen en 2 aansluitingen....

Ik zou nu graag willen weten hoe en op welk ik dan de oliepomp en de vacuüm benzine op moet aansluiten.

Ik zal even foto's bijvoegen
1ste foto de originele spruitstuk
De dunne witte slang is van de oliepomp en de doorzichtige van de vacuüm

2de foto
De naraku met de 2 aansluitingen

Nu maakt het denk ik niet uit, maar wil het even zeker weten
 

Attachments

  • 20230219_105741.jpg
    20230219_105741.jpg
    273.1 KB · Views: 10
  • 20230219_105723.jpg
    20230219_105723.jpg
    220.5 KB · Views: 10
Het is voor mij lang geleden, maar ik geloof dat de originele drukveer van peugeot sterker is dan malossi wit.

Dat is niet waar.. Heb in het verleden een hele andere ervaring mee gemaakt. En dat met een sport uitlaat erop.

Met een originele drukveer deed het prima op een geheel standaard scooter.
Ging je de acceleratie verhogen met een sport uitlaat. In deze een terugloper. Merkte je al snel dat de originele drukveer dit niet meer bij kon benen.. En de logische stap was toen een witte malossi drukveer erin te zetten, en daar liep de snelle sport uitlaat beter of zelfs gewoon goed op.
Hernemingen met de originele drukveer en snelle uitlaat waren goed waarneembaar dat deze juist achteruit gingen.. ( bij snelle gas reactie, bleef die steeds achter lopen met de drukveer.. En dat merk je dat hij even gaat inhouden en dan weer sloom op begin te lopen.

Bij de iets sterkere drukveer merk je dat die weer direct in 1 lijn weer sneller door loopt.
 
Hoi Jongens ik heb de scooter redelijk aan de praat....

Ik wilde eerst een 70cc erop gooien, maar de 2 die geadviseerd worden en die ik eventueel wil hebben zijn overal uitverkocht.

Dus toch weer bezig geweest met afstellen....

Wat ik nu erop het zitten

Yasuni R
Del 17.5 mm
Originele koppeling met paarse trekveer (dmp)
Gele drukveer
Stage6 vario
Malossi rollen staat 7 gr op, maar als ik ze weeg zegt hij 6 gr.

Ik ben erg bezig geweest met de sproeierset maar volgens mijn bougie rijd hij het best op sproeier 95 ( hij stottert ook niet meer)

Maar nu het probleem, hij komt pas echt op toeren en schiet weg als hij rond de 20 km/u is

Dus van 0 tot 20 is hij erg traag en daarna loopt hij mooi in 1 keer naar de 80 (op de teller)

Nu heb ik witte drukveer met witte trekveer geprobeerd. Gele drukveer met witte trekveer. Gele drukveer met paarse trekveer. Witte drukveer met paarse trekveer

Maar het probleem blijft... moet ik dan mijn rollen gaan veranderen, zodat hij van 0 tot 80 in 1 streep gaat?
 
Zou de witte malossi witte drukveer erin houden.. De gele lijkt eigenlijk voor het gevoel beter te gaan, maar hij is te zwaar omdat je top snelheid dan niet meer zo hoog uitkomt.. Met de witte heb je minder weerstand en kan je dus meer snelheid eruit krijgen..

De witte veer is zoiezo al zwaarder dan de originele.

Voor de trekveren kan zijn dat je of te slappe hebt nou of te sterke..

Bij te slappe trekveren zal die altijd gaan rijden, alleen duurt het erg lang dat je op snelheid komt.

Bij te sterke trekveren zal je veel toeren moeten maken om weg te komen.. Zoveel dat je koppeling eigenlijk al te laat aangrijpt.

Je scooter geeft dan even een duw en smoort de motor even en dan rijd ie weer redelijk normaal weg.

Je moet hem zo afstellen dat hij daar precies tussen zit. Dus even beetje toeren maken en direct weg van ze plaats.

Denk dat je wel hoger dan 80 km/u moet kunnen halen met die Yasuni R.. Zeker rond de 85 moet wel mogelijk zijn op teller.


Grappig feitje is dat ik met een tecnigas next maar 80 km op de teller deed. De Tecnigas basic ging zelfs 85km.. Die laatste vind dat blok erg leuk.
Post automatically merged:

Wil je over de 85km op de teller, raad ik je een andere cilinder aan.. Dan zal die zelfs 90 a 95km /u op de teller halen.

Mijn beste ervaring was met de top performance throphy 50cc die met blauwe kop en 7 spoelpoorten.. Dat ding ging echt best goed..



270582_2770293.jpg
 
Last edited:
Bij te slappe trekveren zal die altijd gaan rijden, alleen duurt het erg lang dat je op snelheid komt.

Bij te sterke trekveren zal je veel toeren moeten maken om weg te komen.. Zoveel dat je koppeling eigenlijk al te laat aangrijpt.
Ik snap wat je zeg, maar als ik witte trekveren erin doet schiet hij pas vooruit met 20 km/h en bij die paarse ook... en volgens mij is er niks tussenin.

Je moet hem zo afstellen dat hij daar precies tussen zit. Dus even beetje toeren maken en direct weg van ze plaats.
Als ik jou dus goed begrijp rem ff inknijpen, toeren maken en dan wegrijden??

Denk dat je wel hoger dan 80 km/u moet kunnen halen met die Yasuni R.. Zeker rond de 85 moet wel mogelijk zijn op teller.
wat zou ik dan nog kunnen doen??
Wil je over de 85km op de teller, raad ik je een andere cilinder aan.. Dan zal die zelfs 90 a 95km /u op de teller halen.
Ik wil terzijde tijd wel een 70cc, maar tp70cc, dr70cc athena70cc alles is niet leverbaar in watergekoeld. Vandaar ik voorlopig zo blijf rijden en dan toch het maximale eruit wil halen.


Nu nog ff 1 vraag gisteren tijdens het test rijden zag ik de temperatuurmeter hoger oplopen dan hij normaal doet, lijkt wel dat hij warmer wordt dan normaal, kan ik dat ook nog ergens mee veranderen?
 
Back
Top