Speedfight 2 afstel probleem

DaanBoon

New Member
Hallo,
Ik heb met mijn speedfight 2 een probleem.
Ik heb alle sproeier maten al gebrobeerd die ik heb maar hij loopt nooit goed heb al tussen de 64 en 90 gezeten, als ik veel kleiner ga dan wil die niet meer op vol gas en groter niet meer op half gas. Ik vind dit heel raar.
 
Advertisement - register to remove this

Geen idee hoeveelste eigenaar maar hij is tweedehands, km stand weet ik niet want de orignele teller zit er niet meer op al door vorige eigenaar gedaan. en hij is van 2007. Bij sproeiers na de 72 slaat die op half gas af en met kleiner dan 72 op vol gas. Verder is eer een standaard 12,5 mezoly carb opgekomen, en zit er een malossi lucht filter op dit zou niks uit moeten maken. Er zat een elektrische oliepomp op maar die heb ik er af gehaald en rij nu op mengsmering. En alle pakkingen van de cilinder zijn vervangen, ook trekt hij nergens bij het spruitstuk of carb valse lucht. Hoop dat dit voldoende informatie is.
 
Setup standaard?
Hoe is het toerenverloop?
Een scooter die af slaat met half of volgas heeft niet veel te maken met de grootte van de sproeier.
Zou de carburateur eens reinigen.
Controleren of je benzinetoevoer naar behoren werkt en of er nog benzine in de vlotterbak zit nadat hij afslaat..
 
Hij slaat zegmaar af met zoon baaahhpp geluid, maar benzine zit nog in vlotter bak benzine toevoer is ook goed carburateur heb ik nieuw gekocht en direct schoon gemaakt voor ik hem erop gezet heb en hij zit er nog niet lang op denk niet dat die nog een keer gereinigd moet worden.
Post automatically merged:

Toeren verloop is goed volgens mij heb nu sproeier 80 erin en op vol gas trekt die mooi met een goeie top snelheid maar als ik nu half gas geef dan slaat die af baaahhp
 
Setup standaard?????????????????????????????????????????????????????
Hoe is het toerenverloop?
Een scooter die af slaat met half of volgas heeft niet veel te maken met de grootte van de sproeier.
Zou de carburateur eens reinigen.
Controleren of je benzinetoevoer naar behoren werkt en of er nog benzine in de vlotterbak zit nadat hij afslaat..
Dit heb je gecontroleerd in de 22 min na mijn bericht?
En een malossi powerfilter?
 
Nee ik heb dit 1 week geleden allemaal al gecontroleerd heb het benzine filter ook schoon gemaakt flotterbak is 10 min werk dus dat was zo gedaan.
 

Attachments

  • BEB4339D-E721-4A27-B3BE-0D35421ADBE3.jpeg
    BEB4339D-E721-4A27-B3BE-0D35421ADBE3.jpeg
    174.8 KB · Views: 8
Duidelijke taal.
Wellicht een origineel luchtfilter er op zetten en beginnen met een sproeier van 80 en afbouwen naar beneden.
Ook al vind ik dat afslaan nog best curieus.
 
Trek dat malossi filter er maar snel af en je standaard filter erop. 99% zeker dat het dan is opgelost.

Een powerfilter heb je alleen maar ellende mee op zo'n setup. Krijg je niet afgesteld. Als je paar topics over afstellen met powerfilter op standaard setup terug leest heeft iedereen zelfde probleem.
 
Kan ik op een manier ook zorgen dat dit wel werkt of niet?
Nee, maar vooral lekker koppig door blijven proberen vragen en je gasnaald op alle standen proberen. 40 verschillende sproeiers erin en straks alsnog vloeken in de schuur dat ik misschien toch wel gelijk had

Een powerfilter op een simpele of standaard setup is nutteloos. Dat was het al toen ik 16 jaar geleden met scooter ben begonnen en toen dacht ik dat het ook wel mee zou vallen. Maar misschien heb je de magische truc gevonden dat het wel zou werken
Post automatically merged:

Ik ga dit morgen even proberen aangezien het ook met power filter tedoen moet zijn heb dit al vaak genoeg gedaan
Als je het al vaker hebt gedaan waarom moet je het dan toch vragen? Koop nou maar een standaard filter en je probleem is opgelost
 
Nee, maar vooral lekker koppig door blijven proberen vragen en je gasnaald op alle standen proberen. 40 verschillende sproeiers erin en straks alsnog vloeken in de schuur dat ik misschien toch wel gelijk had

Een powerfilter op een simpele of standaard setup is nutteloos. Dat was het al toen ik 16 jaar geleden met scooter ben begonnen en toen dacht ik dat het ook wel mee zou vallen. Maar misschien heb je de magische truc gevonden dat het wel zou werken
Post automatically merged:


Als je het al vaker hebt gedaan waarom moet je het dan toch vragen? Koop nou maar een standaard filter en je probleem is opgelost
Het werkt inderdaad voor geen ene meter, Ik heb een origineel luchtfilter behuizing besteld.
 
Back
Top