speed + welke pijp?

vivaatje

Well-Known Member
Deze vakantie ben ik van plan mijn scooter te gaan afbouwen met o.a een speed cilinder. Nu zie ik om mij heen verschillende pijpen op speed cilinders zitten en vraag ik mij af wat van elke uitlaat het voordeel is en eventuele nadelen. Een HR2 zou bijvoorbeeld net zo goed cq beter presteren dan een C20 op deze cilinder maar een mindere laklaag hebben..? Echter, vrijwel iedereen rijdt met C20 en zie er goede prestaties uitkomen. Ik zit vooral te denken aan uitlaten als HR2, C20, KRD F1, etc. Het betreft een Beta Ark die tevens voorzien wordt van het stnd pretspul als binnenrotor, overrange etc.
 
Advertisement - register to remove this

En dit moet in Tuning Algemeen?
EN ook wel eens van het search knopje gehoord?
Dit punt is echt al 50x besproken geweest
 
ik heb uitgebreid gesearched maar kwam alleen aan een topic waar dit besproken werd voor PIA en dat is dus totaal geen vergelijking.. Als deze topic op een andere plek beter staat, sorry daarvoor, dit leek mij een goede plek:p
 
De TJT F1 uitlaat schijnt het zeer goed te doen op evo/MHR/Manston etc. , en je bent met die uitlaat nog eens zeer origineel ook, want zo heb ik er nog niet veel gezien.
 
Waarom staan er in dit soort topics altijd reacties van " schijnt het goed te doen " Hou gewoon je bek als je het niet weet en zelf niet getest hebt !
 
Er zijn weinig mensen die alle pijpen op de wereld getest hebben. Als iemand anders het getest heeft en zijn ervaringen hier op internet deelt dan mag je die conclusies toch overnemen ??

Of zit ik nou fout Meneer van Straalen?
 
Er staat hierover genog info in de search. Het is wel belangrijk om ff te melden of het om een ori. of een getunde speed gaat. Met een getunde speed raad ik je de c20 aan, als ik mij niet vergis haalde ruud hier hele leuke resultaten mee
 
Originally posted by JohnB
En dit moet in Tuning Algemeen?
EN ook wel eens van het search knopje gehoord?
Dit punt is echt al 50x besproken geweest

De search is ook niet heilig John... Als we alleen maar zouden searchen, zouden we alleen ervaringen hebben van mensen die een EvoIV-uitlaat, en een Hebo RI hebben getest...

Mijn mening is dat de RII echt niet traag is op Minarelli... Hij is alleen erg duur, en een C20 loopt minstens zo goed... Kundo & C20 zijn goed aan elkaar gewaagd, TJT weet ik weinig van...

Johan; Jeroen heeft wel een punt... Ik deel ook ervaring van anderen... met anderen :) Aan de andere kant is dat eeuwige gegis, zonder onderbouwing ook slecht...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
De search is ook niet heilig John... Als we alleen maar zouden searchen, zouden we alleen ervaringen hebben van mensen die een EvoIV-uitlaat, en een Hebo RI hebben getest...


Is dat zo? Volgens mij heb alleen ik al me hele gamma aan uitlaten hier besproken , meerdere malen.

Verder is het toch echt een vraag waar je echt wel antwoord op vind met de search.

Hebo op mina is gewoon zn geld niet waard. Uitlaat valt onder catagorie C16 ed.
 
John zn mening over de RII klopt. Vriend van me heeft er ook een gehad onder EVO70 tuned. extreem lekker koppel daar niet van. maar echt hoogtoerig is die niet. kan ook niet als je naar de bouw kijkt. DE RII pia is echt volledig anders.

Volgens Rob is de KRD F1 net ff een tikje minder vet als de c20. maar dit moet John maar even onderbouwen anders.
 
Ik onderbouwen? Ik heb nix te onderbouwen :D
Als Rob dat vindt dan moet ie dat maar zelf onderbouwen.

Ik heb geen ervaring met de KRD , keb m nog nooit irl gezien :D
Ik DENK alleen dat de C20 iets beter is , maar dit heb ik gebaseerd op vergelijkingen met fotos :)
 
Ach, C20 blijft gewoon tot nu toe de te kloppen fabrieksuitlaat op Minarelli... Alleen omdat mensen zonodig origineel willen doen, nemen ze zelfs MINDERE uitlaten...
 
Originally posted by Patrick
owh.. 8P :D

koppel schijnt wat minder te zijn van de KRD F1.

Maakt natuurlijk niet uit als je dit compenseert met een procentueel even grote (of grotere, je wilt immers winst behalen) toerental stijging.
 
Originally posted by Hans F.
Maakt natuurlijk niet uit als je dit compenseert met een procentueel even grote (of grotere, je wilt immers winst behalen) toerental stijging.

Ik geloof dat ie hetzelfde plus minus het zelfde aantal rpm draaide op top. Maar shoot me, ik heb hem niet zelf getest :)

Aan het ontwerp te zien is het zeker geen verkeerde pijp maar om aan de c20 te toppen is moeilijk, af fabriek.
 
haal een samba competition 70 :D Ik heb er zelf 1 op evo70 tuned mina AC, jammergenoeg nog niet goed kunnen testen ivm geen voorrem. En dat vele beweren dat het ontiegelijke herrie maakt, dat is niet echt waar. Wel iets meer als bidalot/yasuni uitlaten maar niet zo dat je je oren dicht moet doen ofzo :? Het geluid is gewoon VET :)
 
samba comp is leuk, maar volgens mij is speed (tuned) daar toch wel te hoog voor gegrepen...

weet niet hoe die het deed bij jeffrey?
 
Back
Top