sorry weer crosstuur vraagje

ferenc

mijn sl@T in actie!!
hallo :)

Ik heb een zip sp en nu wil ik een crosstuurtje.Maar ik kom er niet echt uit wat voor stuurtje ik nodig heb en wat er allemaal aan moet gebeuren om hem passend te maken.

Ik dacht dat je een r-ox stuurtje moest pakken en dan een dun buisje moest laten draaien om hem passend te maken.Maar ik weet dit niet zeker.

Ik heb de search al paar keer doorgezocht maar ik kom er niet echt uit.Dus bij deze vraag ik om 1x een goeie uitlegt over het passend maken van een crosstuurtje voor een ZIP SP


alsvast bedankt en kus:*
 
Advertisement - register to remove this

Meten is weten.
Ik had gewoon een fietspen en mountain bike stuur gepakt past gewoon dus snap niet wat iedereen moeilijk doet.
Maar voor een runner is het wel een stuk moeilijker maar voor zip is het zo gedaan.
 
cross-stuur.JPG


is stuur voor op de renner. (k weet niet of zip en runner voorvorken dezelfde afmetingen hebben, anders heb je een voorbeeld)
 
De maten tussen runner en zip zijn anders volgens mij.
Want bij mijn runner steekt de voorvork een stuk uit waarop normaal het stuur vast geklemt zit en niet zoals op jou foto waarbij je een stuurpen gebruikt.
Ik heb het heel anders gedaan bij runner in iedergeval.
Maar waarom het gaat is dat je bij een zip in iedergeval gewoon een fiets pen kan gebruiken van volgens mij 22 mm.
 
fietspen kan je gebruiken, 22mm idd
haal je kappen los, alles los, bout bovenop in het midden draai je los, dan koop je zo'n stuurpen als hierboven, doe je erin, bout vast, alles vastmaken
en klaar is willem
 
ik heb een stuur pas gemaakt voor de originele buis. die is bij mij (NRG) 28mm dus 27,5mm uitgeboord (vanaf 22mm)

nu klemt ie er perfect omheen, wil eigenlijk alleen nog een bout door de stuurpen heen voor de zekerheid.
 
Back
Top