bosch waterpomp (sorry voor de zoveelste topic :o )

Duf

Well-Known Member
hier dus weer een topic over die bosch waterpompjes van in auto's, wasmachienes,...

Ik heb de search al gebruikt, maar ik vind het antwoord op mijn vraag niet.
Hoeveel liter/uur geven die pompjes?

Als iemand het antwoordt weet dat zou me wel ferm helpen :p
 
Advertisement - register to remove this

Vergeet niet wat de warmtecoëfficient van water bijna t hoogst van alle vloeistoffen is. Water is op een paar andere stoffen na het meest beschikt om warmte te transporteren. Het is daarom totaal niet nodig om water met 12l/m door je circuit te pompen. Sterker nog, dat is alleen maar nadeliig omdat het water dan de warmte nauwelijks kan opnemen. De hoeveelheid water die hij rondpompt is dus niet zo heel belangrijk.
Wat wel heel belangrijk is, is de doorvoerhoogte. Naar welke hoogte kan het pompje water omhoog pompen. Dit kost namwelijk veel meer kracht door de waterdruk van het bovenliggende water. Bij een scooter moet het water al gauw zo een halve meter omhoog worden gepompt naar je rad.

Als je even het type-nummer van je pomp in Google ragt weet ik zeker dat je beide gegevens vind.
 
ik weet niet hoeveel l/uur hij doet , wat ik wel weet is dat ie het perfect doet , ik heb er 1 die ik op mijn neo's lc had met evo70 (aerox rad) , nu op mijn nrg (Malossi rad btw) en op onze classic racers gebruiken we ze ook en ze werken perfect..

het ligt er natuurlijk ook aan of je de goeie slangen hebt ;)

mja , ik zou zeggen ga testen wat ie doet :p , anders ff langs een mercedes garage , mischien kunnen ze je daar vertellen wat zo'n ding doet..,.
 
Back
Top