Soort van dipje/inhouden

RMD

Well-Known Member
Hoi

Ik heb net een nieuwe rito race krukas in mijn scooter laten zetten. reed super goed. (niet van de krukas opzich maar van de hele waslijst wat de dealer had veranderd incl. afstellen) Trok in 1 keer lekker door naar 100 ofzo verder was ik nog niet gegaan want ik moest een beetje rustig aan doen in het begin met die nieuwe lagers en krukas zei die. Maar nu ineens houd ie in en lijkt het alsof die een soort dipje heeft terwijl het eerst niet zo was. rollen en vario zijn gloednieuw want de oude vario was af. dus denk niet dat de rollen nu al af zijn. hoe kan dat ineens zo komen ? is niet zo als ik optrek vanaf stilstand maar bijv. na een bocht pakt ie ineens dus heel slecht op en trekt ie pas weer hard vanaf 75/80.

setup :

Dr70
Gianelli NRX (yasuni r komt binnenkort)
17,5mm Dellorto
Rito krukas met C4 lagers
Carbon membraanplaten
Power 1 vario

Weet niet of het waar is maar ik had gehoort dat het door het weer zou kunnen komen maar dat lijkt me wel onlogisch aangezien het gisteravond ook vet koud was en toen reed die nog zoals ik zonet beschreef. :p weet iemand wat het wel kan zijn ?

bvd.

Roel
 
Advertisement - register to remove this

Nee dan niet, alleen als die iets warmer is zeg maar. Maar de rollen zijn al 4 gram. lijkt me niet dat ik in de 3 moet toch ?
 
een aprilia sr www (met mina horz. blok) lc gemaakt.

maar wat ik er niet aan snap is, hoe kan het dat het eerst dan niet zo was dat ie altijd lekker trok, en nu ineens dat het aan de rollen ligt ?
 
Als het eerder gewoon goed het gelopen met dezelfde setup dan ligt het niet aan je afstelling, laat dat duidelijk zijn.

Dan zou ik gaan kijken naar: versleten onderdelen, kapotte onderdelen enz.
 
Dipje als je uit de bocht komt kan zijn het volgende:

- Drukveer zwak geworden door opwarmen en afkoelen
- Zelfde voor de trekveren
- Kan ook zijn dat het buisje in de vario beetje vuil is of ingelopen en zo kan de vario niet vrij heen en weer bewegen. (opschuren dus)

Mijn ervaring zegt dat het waarschijnlijk het laatste is...

Good Luck!
 
wtf ik word echt gek van die kanker scooter nu ineens alle trekkracht weg en valt uit bij stationair draaien na een min. word ook redelijk snel warm en maakt een soort van zuigend/blazend geluid maar kan niet ontdekken waar weg. spruitstuk was nog wel goed. verder is het nu een beetje lastig om te kijken (donker). maar dat is volgens mij ergens vette valse lucht dan ? ik word echt ziek hier van, steeds als de scooter weer 'helemaal goed' is volgens de dealer staat ie binnen 2 weken weer stil.
 
Sorry was echt kwaad op dat moment. Nouja kost me sowieso geld denk ik, is niet echt een goede dealer ben ik nu van mening. Zoals ik al zei altijd gaat er weer wat stuk. Een keer had ie hem zogenaamd helemaal nagekeken, wat dingen vervangen etc. was weer helemaal goed, ja voor 5 dagen ofzo. Dus ik heb zo'n gevoel dat ie gaat zeggen dat het mijn eigen schuld is ofzo. Maar dan kan ik alsnog niks er tegen doen want mijn scooter heeft dus illegale delen dus naar politie gaan kan dan ook niet ofzo ?
 
Illegale delen?

Maar als je dealer iets repareert en het gerapareerde of hetgeen wat vervangen is, is binnen een week weer kapot, tja dan zou ik er toch mee terug gaan naar de dealer en hem met het slecht geleverde werk confronteren. Bij vervangen delen lijkt me dat al helemaal logisch want hij koopt het in bij een leverancier en daar zit allemaal garantie op lijkt mij
 
Back
Top