Soort aansluiting?

Status
Not open for further replies.

Vincent-Aerox

Scooterloos
Heey,

ik zag dit stekkertje/draadje loshangen onder mn scooter(aerox) en heb toen ff mn buddy er af gehaald om te kijken waar hij in/aan hoort. Dat kan ik dus niet vinden8P

Het draadje komt uit de dikke kabelboom vlak naast het olietankje, aan het kabeltje te zien lijkt het dat hij de richting van het achter wiel op moet.

Als iemand het weet zou fijn zijn:D

Hier 2 links naar 2 foto's

Foto 1

Foto 2
 
Advertisement - register to remove this

die is waarschijnlijk voor je temperatuursensor in de cilinderkop , als het goed is zit er een draad op je cilinderkop , zit deze er niet klopt het dat deze stekker los hangt.

het is overigens ook een bekend probleem bij Aerox dat deze kabel los gaat , de kabel is simpelweg net wat te kort , als je er een stuk van zo'n 5 cm bij aan zet is het probleem verholpen.
 
die is waarschijnlijk voor je temperatuursensor in de cilinderkop , als het goed is zit er een draad op je cilinderkop , zit deze er niet klopt het dat deze stekker los hangt.

het is overigens ook een bekend probleem bij Aerox dat deze kabel los gaat , de kabel is simpelweg net wat te kort , als je er een stuk van zo'n 5 cm bij aan zet is het probleem verholpen.

Oke, dat kan heel goed kloppen want ik heb (standaard teller) een digitale weergave met van die balkjes de temparatuur en benzine, allebei worden ze niet weer gegeven...schermpje is gwoon leeg:S
ik kijk er binnenkort naar...

Thnx!
 
dat kan meerdere oorzaken hebben , de stekker van het dashboard kan ook los gaan zitten , komt ook vaker voor.

tevens kan het draadje van de spanningsregelaar los gaan (2 rode draden) , komt ook vaker voor @ aerox dan doet alleen niks het meer.
 
dat kan meerdere oorzaken hebben , de stekker van het dashboard kan ook los gaan zitten , komt ook vaker voor.

tevens kan het draadje van de spanningsregelaar los gaan (2 rode draden) , komt ook vaker voor @ aerox dan doet alleen niks het meer.

zou ook kunnen, wat richtingaanwijzers doen het alleen als ik gaf geef en de toeter doet het soms...het licht werkt wel correct

en electrische start werkt dus ook niet, maar ik ben ook 1 van de 3 veertjes(die in z'n busje zitten) van de startplaat kwijt...
 
mja , accu kan ook gewoon kapot zijn ..

licht heeft niks met de rest te maken overigens.

Nee accu is het niet...ik heb hetzelfde probleem als eens verholpen maar toen was 1 stekkertje niet aangesloten in de spanningsregelaar en een andere keer gaf hij stroom af aan het frame(ff opnieuw getaped) maar dat is het allebei dus NU niet...
 
hoeveel volt meet de accu dan?

want als het niet aan de accu ligt kan er eigenlijk ook geen stroom komen als je gas geeft..
 
hoeveel volt meet de accu dan?

want als het niet aan de accu ligt kan er eigenlijk ook geen stroom komen als je gas geeft..

Geen id hoeveel volt, dan ga ik volgende week wel een keer meten als ik vakantie heb...

ik rij sinds 22 januari 2009 met deze aerox en heb eind februari een nieuwe accu aangeschaft dus lijkt me niet dat ie nu al aan zn eind is...

hoeveel volt moet hij geven dan??
 
hoeveel volt meet de accu dan?

want als het niet aan de accu ligt kan er eigenlijk ook geen stroom komen als je gas geeft..

Ook als ik gas geef werkt het schermpje niet;) als je gas geeft zijn de richtingaanwijzers veel feller dan wanneer ie stationair draait, dan zie je bijna niks....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top