Welke soort Carburateur

Fire Burn

Well-Known Member
Hallo ik wou graag weten welke soor Carburateur ik kan zetten
als ik een malossi ontsteking onder me aerox zet

ik weet niet echt veel van dus ..:p:p

ik heb momenteel een 21 mm dell orto en
ben van plan om een 28 mm te zetten
als ik een malossi ontsteking zet

ik heb een aerox

70 cc athena
met een yasuny R uitlaat
dell orto Carburateur 21 mm
 
Advertisement - register to remove this

is deze setup voor op straat ?
als deze voor straat is zou ik er geen malossi ontsteking op zetten.
want dan heb je geen licht meer op je scooter.
en als die voor straat is zou ik gewoon een stage6 28mm nemen of dergelijk, en sprint een keihin 28mm
 
nee deze setup is niet voor straat
dus met een onsteking van malossi
past een 28 mm stage 6 beter dan een 21 Carburateur..?

thnxx
 
Wat heeft een ontsteking met je carburateur te maken? En het ligt er maar net aan wat voor cilinder etc. je hebt...
 
Ik heb niet veel kennis van

ik heb een athena cilinder en dus als ik een onsteking derop zet hoef ik niet persee me 21 Carburateur vervangen....?

en wat zal die verschil zijn als ik een 28 mm Carburateur zet..?

gaat het dan sneller dan als ik met een 21 mm rijd of toch niet..?
thnxx
 
jongens jongens,

Post eerst je setup eens voordat we je verder helpen.

Als ik dit zo zie is 21mm al groot zat laat staan 28mm. Verder zul je bij een sprint niet ver komen met zon setup.
 
Ik heb niet veel kennis van
Ik heb niet veel kennis van
Ik heb niet veel kennis van

de rest heb ik nog niet gekekn wat deronder zit zeg maar

dus zal dat kunen inprincipe of niet ...?
 
na als tip zal ik geven als je dit als sprint gebruikt zal het niet super hard gaan.
dan zal ik een andere uitlaat nemen een yasuni c21 of dergelijk, en wel een 28mm carb nemen en de cilinder zou ik een hoogtoerige nemen een malossi mhr speed of polini evo.
en dan zal de 28 mm carb ook beter werken met een andere setup.
 
na het komt er eigen een beetje op neer dat je gewoon een nieuw blok gaat op bouwen, dat je daaro mee niet de goede onderdelen hebt om een super snel blok tebouwen.
want de cillinder is wel leuk voor op straat.
en de uitlaat ook, en de carb die is gewoon net teklein voor een sprint blok.
ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is dat je niet zomaar niets super snels hebt.
 
en als die voor straat is zou ik gewoon een stage6 28mm nemen of dergelijk, en sprint een keihin 28mm

Dit is dus ook totaal nutteloos, waarom voor op straat een stage6 en anders een keihinn :X
als je er geen verstand van hebt reageer dan niet.....

@ TS, de setup zou ik gewoon zo laten, binnenrotor op een straatscooter is imo altijd vrij nutteloos, ivm geen licht etc.
Carb is groot genoeg op deze setup, ik zou iig absoluut niet groter gaan.
Als je de scooter sneller wilt laten lopen zou ik eerder voor een andere cilinder gaan dan bijv. een binnenrotor oid plaatsen, aangezien je daarmee meer zult bereiken.
 
het is niet om op straat dus k heb geen licht nodig

en wat voor cill zal het best of beter presteren dan wat ik nu hebt zeg maar...?

ik heb momenteel een ethena cill.. een 70 cc


thnxx
 
het is niet om op straat dus k heb geen licht nodig

en wat voor cill zal het best of beter presteren dan wat ik nu hebt zeg maar...?

ik heb momenteel een ethena cill.. een 70 cc


thnxx

sorry hoor ,maar als je al helemaal niet weet wat voor cilinder je hebt... 8P

je snapt er werkelijk niks van , zorg eerst eens dat je snapt wat je doet voordat je begint met vernielen en/of onnodig geld uit te geven.

deze setup is een zeer normale straatsetup , dus niks bijzonders , op zo'n setup kun je het beste gewoon met een 17,5mm tot en met 21mm maximaal rijden, groter heeft helemaal geen zin , ook een andere onsteking heeft weinig nut , en zeker een dure malossi niet.

als je echt vermogen wilt zou ik gewoon beginnen met het blok uit elkaar te halen en er echt spul onder zetten , en op een goeie en nette manier , en niet alleen een beetje speelgoed..

en DAN kun je wellicht denken aan een 28mm en een malossi onsteking , maar zorg eerst dat je de belangrijkere kleine dingen voor elkaar hebt zoals krukas , membraan , spruitstuk , variogedeelte , vertanding , uitlaat , cilinder etc.

alleen is dan nog de vraag , waarom zou je een 28mm nemen , dat is gewoon vrij groot , en hoe groter hoe moeilijker je het maakt.. met een 19mm kun je zelfs al HEEL veel doen , er zijn zelfs mensen die boven de 20pk uit komen met een 19mm.
 
als die voor op straat is dan zou ik geen 28 steke dan ga die egt naft zuipe...doe iets anders voor je prestatie...en laat die 21 steke...
 
naft = benzine voor de Nederlanders

ik zou als ik jou was helemaal geen Malossi ontsteking monteren, je hebt er geen kennis van zoals je zelf al zegt. Het is dus niks voor jou om dat soort dingen te gaan doen. Blijf is een tijd op dit forum rondhangen, dan kom je vanzelf veel meer te weten.
 
als die voor op straat is dan zou ik geen 28 steke dan ga die egt naft zuipe...doe iets anders voor je prestatie...en laat die 21 steke...

Ook al was ie niet voor op straat, met deze setup zal een 28mm nog niks beter zijn dan een 21mm....

@TS, je zou ook een andere vertanding kunnen plaatsen dan zal het ook wat mooier lopen als je nu nog met standaard vertanding rijdt.
Ik weet zo ook niet of je nog met standaard krukas rijdt, maar met deze setup is dat sowieso niet echt een goed idee.
 
ik heb een doppler krukas pin 10

jah idd

nog effetjes rondhangen maar
nu weeet ik wel wat ik te weten wou

tis duidelijk bedankt voor de info in idd geval



One Thing We All Adore, SomeThing We Dying For, Nothing But Pain Stuck In This Game Searching For Fortune And Fame
 
Back
Top