SOBW Zip sp Top scooter

al doe je het netjes is dit de volgorde
- stuurpen afdraaien 15 tot 20mm
- extra draad erop snijden (met een snijplaat)
- bovenkant inkorten
- stuuraanslag verplaatsen en misschien ook zo maken dat je je stuuruitslag kleiner maakt

dat is geloof ik de enige goede en veilige manier ;)
 
Stuurpen afdraaien, lengte die eraf gehaald is in het midden van de balhoofdbuis ertussen uit halen, dan een busjes maken wat tussen die 2 gezaagde stukken invalt.
En aan elkaar lassen. Dan valt je stuuraanslag/schroefdraad op de originele hoogte.
 
Stuurpen afdraaien, lengte die eraf gehaald is in het midden van de balhoofdbuis ertussen uit halen, dan een busjes maken wat tussen die 2 gezaagde stukken invalt.
En aan elkaar lassen. Dan valt je stuuraanslag/schroefdraad op de originele hoogte.

de kans dat je hem scheef last is vele malen groter.

gewoon even draad er boven bijsnijden en de stuur uitslag verplaatsen of gewoon weghalen.
 
ik vind draad snijden ook wel wat makkelijker , zo heb ik het met onze Malaguti ook gedaan ,scheelt ook een hoop werk als je het mij vraagt , en alles wat je niet los hoeft te pakken en niet hoeft te lassen kan ook niet fout gaan! :p
 
het verlassen van een stuurpen is een beun oplossing!!! in mijn ogen.
je neemt de moeite om het af te draaien met lagerpassing en vervolgens ga je er een stukje tussen uit slijpen en weer aan elkaar bakken...
ook al doe je het met een paspen, stuk staf erin of hoeklijn er komt een spanning in het materiaal wat misschien minimaal is maar 100% recht is je stuurpen niet.

ik weet zeker dat draad opsnijden, stuuruitslag verlassen en de bovenkant inkorten minder tijd kost dan het verlassen van je stuurpen!
 
zoals jij het nu verteld komt het wel beun over inderdaad..

Heb mijn pen ingekort en aan elkaar "gebakken" dit is gewoon netjes geworden, helemaal niks mis mee in mijn ogen en helemaal recht!
En die draad snijder moet je ook maar net aan kunnen komen, het is namelijk geen standaard metrische draad..
 
zoals jij het nu verteld komt het wel beun over inderdaad..

Heb mijn pen ingekort en aan elkaar "gebakken" dit is gewoon netjes geworden, helemaal niks mis mee in mijn ogen en helemaal recht!
En die draad snijder moet je ook maar net aan kunnen komen, het is namelijk geen standaard metrische draad..


Idd eerst duur snij raam kopen.
Agja zo ist altijd wat lassen gaat best.
 
het verlassen van een stuurpen is een beun oplossing!!! in mijn ogen.
je neemt de moeite om het af te draaien met lagerpassing en vervolgens ga je er een stukje tussen uit slijpen en weer aan elkaar bakken...
ook al doe je het met een paspen, stuk staf erin of hoeklijn er komt een spanning in het materiaal wat misschien minimaal is maar 100% recht is je stuurpen niet.

ik weet zeker dat draad opsnijden, stuuruitslag verlassen en de bovenkant inkorten minder tijd kost dan het verlassen van je stuurpen!

Zoooo zouden alle mensen die niet weten waar ze over praten gewoon hun mond kunnen houden? Dan zou op dit forum zeker 90% van alle posts achterwege kunnen blijven. Ik denk dat ik tot op de dag van vandaag al meer dan 120 voorvorken heb ingekort voor diverse coureurs in de SOBW en SBO. Een stuk er tussen uit halen gaat prima. Sowieso noodzakelijk als je de lagerpassing een stuk terugdraait. Draadsnijden en al die onzin is gewoon niet nodig. Voor de mensen die beginnen te kermen over dat het niet 100% recht wordt met lassen. Heb je wel eens de meetklok gehad op een nieuwe voorvork? Ik denk dat ik het antwoord al weet...
 
het verlassen van een stuurpen is een beun oplossing!!! in mijn ogen.
je neemt de moeite om het af te draaien met lagerpassing en vervolgens ga je er een stukje tussen uit slijpen en weer aan elkaar bakken...
ook al doe je het met een paspen, stuk staf erin of hoeklijn er komt een spanning in het materiaal wat misschien minimaal is maar 100% recht is je stuurpen niet.

ik weet zeker dat draad opsnijden, stuuruitslag verlassen en de bovenkant inkorten minder tijd kost dan het verlassen van je stuurpen!

En nu spreek jij jezelf tegen.
Met de stuuruitslag terug erop lassen.
Weet jij wat er gebeurt als je aan 1 kant van een pijp gaat lassen. Juist, dan trekt hij juist krom.

Als je een gelijkmatige las rondom legt is de kans dat hij recht blijft velen malen groter dan dat je er aan 1 kant aan gaat lassen.
 
dus een originele voorvork is ook al krom omdat het nokje er opgelast is.

lijkt me enkel niet de juiste plaats om dit te bespreken. ik vind draad snijden het makkelijkste en anderen vinden lassen weer het makkelijkste dat blijf je toch houden.

@jordy,

subframe ondertussen al gewisseld of de 00 nog eerst verkopen?
 
Back
Top