Cuno's Std Klasse SOBW Racer

Status
Not open for further replies.

cunoh

Thoms Racing!
Hier weer een nieuw topic van mijn Zip. Dit doe ik omdat het vorige wat rommelig werd en aangezien de zip voor het circuit word kan er ook wel een nieuwe topic geopend worden :)

De setup is:

Polini EVO 40,2 mm 50cc snel 12mm Pen (FKT MAX Tuned)
Polini EVO 12mm Pen
SKF C4 Race lagers
Carters FKT Tuned op EVO
R-force Racing 50cc Snel Uitlaat + een DPR.
19mm carb (Komt nog 14mm bij.) + Metrakit Handchoke
Twin Air 44mm
DMP Koppeling
Malossi MHR Multivar
Malossi MHR VL13 (FKT Tuned)
Malossi MHR Rechtspruitstuk
Malossi MHR Eprom Ontsteking
Malossi MHR Fixed + Torque Poulies*
Malossi MHR Vertanding*

De laatste 2 dingen moet ik nog aanschaffen.
Dit gebeurd zeer snel.
Het blok is volledig opgebouwd en getuned door Koopmans Tuning, Bedankt daarvoor!!

Rijwiel Gedeelte:

Zip SP Voorvork.
Bitubo voor en achterveer.*
Brigdestone ML50 voor de regen en Dunlops voor het droge weer.

Optisch:

SP Voorkap.
AIM MyChronLight 3.*
Verstevegings stangen.
Killswitch.
Wat racegaas enzo.
Stickers.
Een leuke kleuren Combo.
Verlaagd zadel.

Kleding:

SIDI B-One Laarzen.*
ReV'it Handschoenen
Verheul Pak.*
Shark S800 Helm.

Er moeten dus nog een aantal dingen gebeuren ik ga volgende week me ma aan het werk zetten om me zadel te verlagen en hem opnieuw te bekleden.
En verder de kappen afspuiten etc.

Naja hier begon ik mee een kaal zilvergrijs frame.

n9930986.jpg


Op dat moment was het blok bij Koopmans om de cilinder en krukas erin te laten zetten.

Daarna ging ik hem ophalen en het blok er onderzetten en zag het er zo uit:

uEY37970.jpg


2 weken erna ging hij naar Koopmans om de rest te laten doen. Tuning, nieuwe carbarateur, spruitstuk, koppeling, vario etc etc.

En natuurlijk een beetje laten afstellen op de testbank. Er kwam 13,7 pk uit.

Dwv29565.jpg


Zo zag de zip er toen uit:

Bmr29542.jpg


Dit was een dag voor Damwoude de volgende dag deed ik mee bij de brommersprint: maar 1 tijd neergezet van 9.9 sec. 2e run gediskwalificeerd. :+

Fototje van Inne:

146-1118839574.jpg


Naja na Damwoude heb ik eigenlijk een beetje in mezelf besloten om op het circuit te gaan rijden..

En een paar weken later aan me vader verteld dat ik dat graag wilde dus hij gaat me daarmee wel wat helpen rustig aan trainen etc etc.

De zip ziet er op het moment zo uit:
Sorry voor de slechte kwaliteit, Ik maak dit weekend ff betere foto's.

is.php


is.php


is.php


is.php


is.php


De scooter is bijna af, bijna alle kappen zijn gespoten! Ik moet alleen nog een stuurkapje + een zijkapje en het achterlicht even spuiten en dan is het af! kwa kapwerk.

Hier een Picje:

yKz84700.jpg


Hier nog 2 foto's van de scooter:

Edd25153.jpg


Lqp25539.jpg


De dingen die komende weken/maanden gaan gebeuren zijn:

Rotor eropzetten + banken
Voorvork ophalen + erop zetten
Achterlicht spuiten.
Voorspatbord spuiten.
Sp stuurkapje spuiten.
Stickers laten maken en erop plakken.
Voor 2 Malossi veertjes sparen.
Poulies + vertanding aanschaffen.
Mychron light 3 aanschaffen.
Motomaster schrijfrem aanschaffen.
Malossi Remblokjes aanschaffen.
DPR laten maken.
Scooter helemaal tip top in elkaar zetten.
Zadel verlagen en nog een hele hoop leuke verassingen :)

Brand maar los! +ralf+

oiii
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Updatje heb een adresje gevonden waar ik nog 1 bus kan halen van mijn kleur. het word een andere kleuren combo iets met zilver en aan de voorkant nog 1 stukje blauw. binnekort meer!

oii
 
thnx voor de positieve reacties! :) Ik ben blij dat ik ook al zo vroeg begin aan de scooter voor het volgende seizoen heb dus genoeg tijd om alles te regelen!

Ik laat ook nog een DPR maken denk ik..
Ik ga igg alles goed voor mekaar hebben :)

oiii
 
Volgende week bestel ik een Malossi MHR Eprom rotor.. + Malossi Torque en Fixed Poulies bij Koopmans.
De scooter gaat dan daarheen als dat kan.. ondertussen ga ik op vakantie en daarna scooter weer ophalen.

Deze week ga ik de kappen helemaal afmaken. Veel updates komen eraan! Morgen igg een update + pics :)

oiii
 
Ziet er goed uit nu alleen nog kijken of je monoarm van zip sp kan fixen met leuke voorvering en schijfrem. Deze trommel heb je zeker weten te kort aan.
 
Thnx!
Ik weet het van de voorvork. Eerst ff rotort + poulies en een dpr :) daarna komt de monoarm + vering en schrijf :)
Komt allemaal helemaal goed! heb genoeg de tijd ervoor nog igg.
 
Kappen zijn bijna klaar! moet nog ff het stuurkapje doen en me achterlicht! en dan is het klaar :)

picje:

yKz84700.jpg


vind het erg nice geworden ben er dus tevreden over.. nu alleen nog stickertjes etc en dan is het compleet!

oii
 
Gomer_pyle said:
Ziet er goed uit nu alleen nog kijken of je monoarm van zip sp kan fixen met leuke voorvering en schijfrem. Deze trommel heb je zeker weten te kort aan.

Of fastrider met malossi poten.
 
Ik kan aan een fastrider voorvork komen.. waar koop je die malossi poten ? en wat kosten ze? :eek:
 
Zeker vet ding kerel. Waar kan je trouwens de preciese regels lezen van de standaard scooterrace nalezen? ik zit er ook aan te denken om er een te bouwen
 
cunoh said:
Ik kan aan een fastrider voorvork komen.. waar koop je die malossi poten ? en wat kosten ze? :eek:

joh dit werkt ook :p

ga je maar wat eerder in de remmen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top