This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Snelheid meting, ongeldig?

Thomans

Sonicmans
Hey,

ik heb dus laatst een boete gehad voor te hard rijden binnen de bebouwde kom in een 30 zone. Ik reed dus volgens hun 53 km/h. Echter hebben ze geen officiele meting gemaakt. Ik vroeg dus, hoe weten jullie dan dat ik te hard reed? Ja wij reden 60 en je liep nog op ons uit. Dus ik vroeg hebben jullie een meting gemaakt dan? Nee.

Ze begonnen ook met 60 km/h toen werd t 57 km/h en toen was het opeens 53 km/h. Ik heb zelf eerlijk geen idee hoe hard ik reed, schat rond de 40-50. Kan ik deze boete aanvechten omdat het geen officiele meting was? Is namelijk 136 euro, wat ik op het moment niet echt kan missen.

thx.

ja maar een snelheid tot 55 geven ze geen boete voor, is een gedoogde snelheid teminste heb ik al een aantal keer gehad

Het lijkt me dat het niet echt netjes verlopen is dan. Feit is wel dat je dus waarschijnlijk wel gewoon te hard reed. Maar je kan natuurlijk gewoon bezwaar aantekenen dit staat ook op de brief. Ik zou wel een poging wagen in jou geval.