Maximale snelheid op een rollenbank

Kevin_035

New Member
Hoe hard mag je brommer nu op de gps maximaal lopen voordat je een probleem hebt op de rollenbank en rammen ze hem door je cdi heen of niet?
 
Advertisement - register to remove this

Het staat in dit topic mooi uitgelegd


Als ze dus het gevoel hebben dat hij harder kan dan laten ze wel het gas open staan. Door de cdi heenrammen klinkt eerder gewoon als een dood punt dus geen optimale afstelling
 
Ik heb nog nooit gehoord van door de CDI heen rammen....
Als dit mogelijk is bij jouw cdi is dit wel een bijzonder model of er scheelt iets aan, lijkt mij, maar misschien kun je het even uitleggen?

Verder voor een brommer is dit 45+5+5=55 kmpu.
Voor een snor is dit 25+5+4=34 kmpu.
Dit is maximale snelheid die de rollerbank mag aangeven en waarbij de brom of snor nog door de keuring komt.
De getallen 4 en 5 zijn de toegelaten snelheidsoverschrijding en de correctie van de meetafwijking van de rollerbank.
Hoe dit zaakje ligt in verhouding met de GPS, geen idee.

Dit lijkt me wel interessant en een terugkoppeling over jouwervaring zou zeer op prijs gesteld worden.
Dus voor je naar de RDW gaat voor een herkeuring, meet even de maximale GPS snelheid en kijk wat de rollerbank van de RDW aangeeft.

 
Last edited:
Ik heb nog nooit gehoord van door de CDI heen rammen....
Als dit mogelijk is bij jouw cdi is dit wel een bijzonder model of er scheelt iets aan, lijkt mij, maar misschien kun je het even uitleggen?

Verder voor een brommer is dit 45+5+5=55 kmpu.
Voor een snor is dit 25+5+4=34 kmpu.
Dit is maximale snelheid die de rollerbank mag aangeven en waarbij de brom of snor nog door de keuring komt.
De getallen 4 en 5 zijn de toegelaten snelheidsoverschrijding en de correctie van de meetafwijking van de rollerbank.
Hoe dit zaakje ligt in verhouding met de GPS, geen idee.

Dit lijkt me wel interessant en een terugkoppeling over jouwervaring zou zeer op prijs gesteld worden.
Dus voor je naar de RDW gaat voor een herkeuring, meet even de maximale GPS snelheid en kijk wat de rollerbank van de RDW aangeeft.



Bedankt voor je reactie, met de CDI heen rammen tenminste dit is me vertelt door de garage bedoel ik boven de 8.000 toeren rijden, vanaf dat punt gaat de CDI het aantal toeten proberen te begrenzen door de ontsteking proberen half af te kappen waardoor je niet boven de 8.000 toeren uitkomt. Alleen als je gwn het gas vol blijft houden gaat ie met stotteren en moeite toch harder rijden
 
Lijkt me erg vreemd, die redenatie.
Een goed werkende en begrensde CDI kun je niet door de begrenzing "heen knallen".
Deze ligt elektronisch vast in de elektronica van de CDI zelf, ook door continue volgas te rijden kom je, normaal gesproken, niet boven dit maximale toerental uit.

Dus wanneer jij dit wel kunt met je brommer kunnen er een aantal zaken aan de hand zijn:

1. Er scheelt iets met je cdi als deze warm wordt.
2. Er is naast een onbegrensde cdi iets speciaals ingebouwd waardoor dit fenomeen zich voordoet.

Dus maw, de garagist lult iets uit zijn nek en heeft er geen verstand van of hij heeft er heel veel verstand van en heeft iets speciaals gedaan waardoor dit fenomeen mogelijk is!

Kun jij je brommer dan door de "begrenzing heen knallen"?
 
Lijkt me erg vreemd, die redenatie.
Een goed werkende en begrensde CDI kun je niet door de begrenzing "heen knallen".
Deze ligt elektronisch vast in de elektronica van de CDI zelf, ook door continue volgas te rijden kom je, normaal gesproken, niet boven dit maximale toerental uit.

Dus wanneer jij dit wel kunt met je brommer kunnen er een aantal zaken aan de hand zijn:

1. Er scheelt iets met je cdi als deze warm wordt.
2. Er is naast een onbegrensde cdi iets speciaals ingebouwd waardoor dit fenomeen zich voordoet.

Dus maw, de garagist lult iets uit zijn nek en heeft er geen verstand van of hij heeft er heel veel verstand van en heeft iets speciaals gedaan waardoor dit fenomeen mogelijk is!

Kun jij je brommer dan door de "begrenzing heen knallen"?

Dan weet ik echt niet wat het is want mn brom gaat ongeveer tot de 10 tot 10 1/2 duizend toeren met een paar maanden geleden een officiele nieuwe begrensde cdi der in te hebben gezet terwijl deze moet begrenzen op 8.000 toeren wat ik lees
 
Back
Top