slider valt dood naar paar sec vol gas.

slider-racer

Well-Known Member
hallo,

ik heb pas een paar onderdelen veranderd op mijn blok,, een andere cillinder en een 17,5 mm carburateur,

mijn setup is nu:

airsal 50cc
17,5 mm carburateur sproeier 92, luchtschroef 1 slag open. bougie bruin.
stage6 sport vario 6,5 en 6 gram gemixt
std koppeling, rode drukveer, witte trekveertjes
dmp uitlaat ontgrenst
std luchtfilter

mijn probleem:
als ik hem goed heb warmgereden, en ik ga een paar sec vol gas begint hij op gegeven moment in te houden en daarna valt hij spontaan uit, als ik dan een klein beetje gas houd,, loopt die uiteindelijk wel weer en kan ik ook wel weer door rijden maar rijd hij niet lekker en lijkt erg in te houden.

weten jullie hoe dit kan komen?

slider-racer
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst maar eventjes je setup veranderen kwa afstelling,:)

Luchtschroef anderhalve slag open draaien.
Witte of gele drukveer monteren
sproeier 86 oid
 
Dat had ik dus ook met mijn slider. Als het goed is heb je het niet als je niet volgas rijd. Dus net een slagje terug. Je voelt het ook duidelijk aankomen als die uit wil vallen.

Vaak heeft dit te maken met te weinig koeling. Heb je je koelkappen goed gemonteerd? Zo'n luchthapper geval ding heb je die er ook op zitten? En nog wat groter gaan in sproeier is dan ook niet overbodige luxe.
 
jaah de koelkappen zijn goed, goed aangesloten en ook dat luchthappertje. gewoon zoals standaard is,

ik heb meer het ideedat het de vacuum pomp is,, want als ik mijn benzine slang eraf haal loopt die door. dat moet volgens mij niet goed zijn. want hij moet de benzine toch vacuum door de carb trekken?
ik heb het idee dat de vlotter gewoon leegloopt bij volgas dat er niet genoeg benzine weer inkomt.

kan dit ?
 
Als je hem eraf zal halen en er stroomt geen benzine door dan was het een probleem. Haal je benzine slang en vacuüm slang van je carb af en zuig zelf even vacuüm, als er dan benzine doorstroomt werkt je vacuüm verder gewoon goed. Ik zal een wat grotere sproeier proberen of kijken naar de vlotter afstelling.

gr
 
Back
Top