Yamaha slider stottert

Aristo anwd

Member
Hallo,
Ik heb sinds kort een yamaha slider.
Setup:
-dr70
- standaard uitlaat
-standaard ontsteking
De rest is gewoon standaard met trekveertjes vervangen. (Ik zou niet weten welken aangezien ik er niet in gekeken hebt.
Maar ik ben hier dus omdat mijn yamaha slider ontzettend veel stottert en knalt bij volgas / half gas. Ik dacht zelf eerst ontsteking aangezien hij backfire had, heb 3 ontstekingen geprobeerd en 2 verschillende vliegwielen. Wou niet baten
Nu heb ik ook een andere spannings regelaar en cdi geprobeerd, bougie is vernieuwd ook de bougie kabel en bougie dop.
Nogsteeds blijft hij inhouden en haperen.
Zou iemand enig idee hebben?
greetz,
Aristo
 
Advertisement - register to remove this

Wat is de kleur van de bougie? Loopt ie mogelijk te rijk in brandstof? Krijgt ie genoeg lucht?
Groet,
Kleur van de bougie is zwart,
Maar het lijkt mij dat door de niet goede ontbranding dat dat zo is. Vandaag weer wezen rijden en nogsteeds pops and bangs
Post automatically merged:

Carburateur al beetgepakt?
yes, helemaal schoon gemaakt en met sproeiers geklooit.
Post automatically merged:

Ik heb dus vandaag de kabelboom zelf opnieuw gemaakt (was ik vergeten erbij te zetten) de vorige eigenaar heeft de kabelboom zelf inelkaar geknutselt, van cdi naar spanningsregelaar naar contactslot en ontsteking.
ik kreeg vandaag een tip van kan het niet je massa zijn? Massa was aangeslot vanaf de cdi naar het blok, klopt dit? Zo niet waar kan ik een massakabel bijmaken?
 
Hallo,
Ik heb sinds kort een yamaha slider.
Setup:
-dr70
- standaard uitlaat
-standaard ontsteking
De rest is gewoon standaard met trekveertjes vervangen. (Ik zou niet weten welken aangezien ik er niet in gekeken hebt.
Maar ik ben hier dus omdat mijn yamaha slider ontzettend veel stottert en knalt bij volgas / half gas. Ik dacht zelf eerst ontsteking aangezien hij backfire had, heb 3 ontstekingen geprobeerd en 2 verschillende vliegwielen. Wou niet baten
Nu heb ik ook een andere spannings regelaar en cdi geprobeerd, bougie is vernieuwd ook de bougie kabel en bougie dop.
Nogsteeds blijft hij inhouden en haperen.
Zou iemand enig idee hebben?
greetz,
Aristo
Dit kan veel zijn, slechte carb afstelling, slechte massa, slechte bougie misschien zelfs slechte overbrenging afstelling. Kijk eerste even naar je bougie of deze mooi koffiebruin is.
 
Dit kan veel zijn, slechte carb afstelling, slechte massa, slechte bougie misschien zelfs slechte overbrenging afstelling. Kijk eerste even naar je bougie of deze mooi koffiebruin is.
Bougie is zwart, ik heb zowat alles gecontroleerd wat het zou kunnen zijn behalve massa.
ik vraag mij dus af, hoe kan ik massa controleren en/of aanpassen?
 
Bougie is zwart, ik heb zowat alles gecontroleerd wat het zou kunnen zijn behalve massa.
ik vraag mij dus af, hoe kan ik massa controleren en/of aanpassen?
De beste manier om de massakabel te testen, is een nieuwe maken, schuur een plekje op je frame en blok op. En verbind deze 2. Als hij nu beter loopt, was het een massa probleem.
 
Back
Top