Carb probleem met mijn yamaha slider

Status
Not open for further replies.

VaugHan

Slidert
Hallo,

ik zal beginnen met mijn setup(vertikaal blok):
Stage 6 racing
Yasuni R black
17.5mm dellorto
dopler asje
power 1 vario
power 1 koppeling

Een tijd geleden heb ik mijn krukass vervangen en een stage 6 racing gemonteerd aangezien mijn Dr 70 vast liep.
Toen ik mijn scooter wilden starten ging dat prima maar er kwam een ontiegelijke irritante piep ergens vandaan, uiteindelijk kwam ik er achter dat het probleem me carburateur is.
zodra ik mijn carb er af haal en hem gewoon kick is er geen piep.
Als ik mijn carb er op zet en ik geef geen gas en ik kick geeft hij die piep, en zodra hij stationair draaid blijft hij heel hard piepen.
Maar zodra ik gas geef ook bij het kicken en dan ook echt maar een heeeel klein beetje gas gaat die piep weg.
Dus: zodra mijn gasschuif omhoog gaat is het weg maar als hij naar beneden staat piept hij ontzettend hard.
ik heb mijn gasschuif al een aantal keer bekeken of er bramen aan zaten oid maar dat is niet zo.

ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn!
wie helpt me!
als het verhaal niet duidelijk genoeg is kan ik er nog een filmpje bij maken.

Mvg Paul
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hij loopt gewoon soepel dus ik neem aan van wel.
het gekke is als ik kick en ik doe me gas een heel klein beetje open heeft hij het niet.
en zodra ik gas los laat en kick doet hij het wel.

bedankt voor het reageren!
 
het is zeker even te proberen.
maar het gekke is als ik me gas schuif echt laten we zeggen 3 milimeter omhoog zet dus door gas te geven fluit hij niet
verder iemand anders nog suggesties?

bedankt al vast!
 
nee die zit goed, kan er maar op 1 manier in, als je hem half zou draaien zou hij niet helemaal tot aan de onderkant komen.
daar heb ik inderdaad al naar gekeken!
erg bedankt voor het reageren!

edit: ik zal dit weekend eens een filmpje er van maken voor wat meer duidelijkheid
 
Hier mijn beloofde filmpjes.

filmpje 1:
In het filmpje geef ik geen gas, dan piept hij, zodra ik me gas iets open zet piept hij niet meer.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=DzRBw7Dcf4c"]YouTube- Gas open gas dicht[/ame]

filmpje 2:
Hij staat nu aan, hij blijft dan behoorlijk hard piepen en zodra ik gas geef neemt het gepiep af.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=c66rRxeASfk"]YouTube- IMG 0917[/ame]

ik heb ook even me v-snaar er uit gehaald en gestart om te kijken of dat het probleem was, dat was zeker niet het geval aangezien ik er ook al een nieuwe v-snaar in had gezet.
zodra ik mijn carburateur er ook af haal is het gepiep weg tijdens het kicken.
ik snap niet wat het is.

wie helpt me!
al vast erg bedankt
 
ik kan die van mijn broertje zijn slider pakken, is wel een 21mm maar ik kan het proberen.. ik denk ook dat als ik die er op zet dat het weg is, maar ik ga het zeker even proberen! bedankt in ieder geval!
iemand anders nog suggesties ?

al vast erg bedankt!
 
Last edited:
je bedoeld me carb doorblazen?
ik heb hem al een aantal keer uit elkaar gehaald om hem schoon te maken.
iemand dit probleem ooit gehad?
anders word het eerst een andere carb proberen...
 
Last edited:
heel appart.. ik heb mijn membraanplaatjes omgedraaid en hij piept niet meer..
dus alles is opgelost.. nu verder met afstellen want zodra ik gas geef is het bwoap, zit nu sproeier 80 in, ik denk dat ik wel iets hoger mag?

bedankt iedereen voor het helpen!
 
Ja heb je nu wel gewoon luchtfilter erop zitten?
Maar dan mag je iig wel hoger gaan zitten ja.
 
ik rij nu gewoon met orgineel luchtfilter.. wel wat aan bewerkt.
maar wat bedoel jij dan met hoger? 92/94/96 zoiets? ik ga iig een setje bestellen om hem af te stellen, want starten gaat nu al amper!
ben in ieder geval al lang blij dat het piepen is verholpen.
 
Ja begin maar eens met 90.
Dan bougie kijken maar dat verhaaltje over bougiekleur ken je denk ik wel ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top