slecht starten sf2

  • Thread starter Thread starter hugo2
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
H

hugo2

Guest
Ik heb een speedfight 2 die slecht start als ik meer dan een dag niet heb gereden. Als ik de dag ervoor heb gereden start mijn scooter perfect. Dus de shoke werkt wel. Ook als de motor warm is en ik zet de scooter uit en meteen weer aan dan gaat dat probleemloos. De bougie is al vervangen. De benzine verdwijnt dus op 1 of andere manier. Kan het zijn dat de benzine verdamt omdat de vlotterbak misschien niet goed afsluit? De vlotterbak voelt verder droog aan. Mijn afstelling is helemaal standaard.
 
Advertisement - register to remove this

hugo2 said:
Ik heb een speedfight 2 die slecht start als ik meer dan een dag niet heb gereden. Als ik de dag ervoor heb gereden start mijn scooter perfect. Dus de shoke werkt wel. Ook als de motor warm is en ik zet de scooter uit en meteen weer aan dan gaat dat probleemloos. De bougie is al vervangen. De benzine verdwijnt dus op 1 of andere manier. Kan het zijn dat de benzine verdamt omdat de vlotterbak misschien niet goed afsluit? De vlotterbak voelt verder droog aan. Mijn afstelling is helemaal standaard.


t ligt niet aan dat benzine verdampt want voor zover ik weet doet het dat namelijk niet.
 
Natuurlijk kan benzine wel verdampen. Maar ik ruik niks en als ik de scooter 1 dag laat staan en ik ga deze weer starten de volgende dag gaat het al slecht. Dus ik denk dat dit het probleem ook niet is.
 
Heb je chipkey ?
Zo ja dan moet je ff kijken hoe het met je accu gestelt is, al is die leeg kan je eerst tijdje gaan kicken zodat de chipkey genoeg stroom heeft en dan gaatie pas aan...... dat heb ik tenminste wellis bij mijnes :)
 
Ik heb geen chipkey. Ik heb even gekeken naar het slangetje wat de benzine aan moet zuigen. Over 2 dagen kan ik eerst even op de slangetje zuigen zodat de carb vol met benzine stroomt. Als de scooter dan meteen goed start weet ik of het daar aan ligt en dan blijkt dat er benzine uit de vlotterbak verdwijnt. Als de scooter dan nog steeds slecht start dan ga ik mijn carburateur maar eens schoonmaken want verder weet ik het ook niet meer.
 
Ik heb de carburateur losgehaald en dan de slangetjes eraf en met je hand voor het spruitstuk of hoe het ook heet (het ding waar je carburateur zit opgeschroeft) Als je dan kickt dan komt er gewoon benzine uit het benzine slangetje. Maar als je dan de carburateur er weer op zet en je gaat kicken met het benzine slangetje los dan komt er maar een zeikstraaltje benzine uit. Waar kan dit aan liggen?
 
Misschien/Ws is je vacuum pomp overleden, vervang deze door een benzine kraantje van Piaggio (NRG/Typhoon). Is wat praktischer, vergeet niet de vacuum aansluiting op je spruitstuk dicht te maken.
 
Ik heb nu het vacuum slangetje los gehaald (niet bij de carb kant maar aan de andere kant) en er een ander slangetje op gedaan. Vervolgens heb ik daar aan gezogen. Daarna het vacuum slangetje er weer op en gestart. Ik kon nu meteen starten. Maar volgens mij is mijn benzine kraantje niet stuk want als ik de dag ervoor heb gereden start de scooter wel meteen goed. Wat kan het wel zijn?
 
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back
Top