kim vb
New Member
Goedemiddag iedereen,
Onlangs heeft de zoon een Keeway Fact 50 is een 2takt van 2008 gekocht nadat hij met zijn andere scooter een zwaar ongeval gehad heeft.
Echter heeft hij er niet echt naar gekeken als hij hem gekocht heeft. hij draaide en dit was in orde voor hem blijkbaar.
Nu is het probleem dat de scooter in de ochtend heel slecht wil starten( je moet electrische starten en terwijl kicken en dan begint hij te draaien).
Eens je hem dan draaiende krijgt moet je het gas compleet opendraaien en blijft hij voor een goeie minuut op heel lage toeren draaien en komt hij er ineens door en ben je vertrokken. Eens hij gedraait heeft kan je er gans de dag mee rijden en starten zonder problemen
Spruitstuk en membraam zijn vervangen want deze waren echt aan vervanging toe vooral het spruitstuk begon te versterven.
Carbu is compleet uitgekuist met ultrasoon en sproeiers zijn door geblazen.
Brandstof filter is vervangen , bougie is ook vervangen Electronische choke is ook getest en deze werk, batterij is nieuw.
Scooter zou volgens de teller een goeie 8000km hebben (echter heeft maar 6 bar als ik hem uitmeet).
Als de scooter op stationair draait en je schud er even hevig aan hoor je het toerental ook een duik nemen en heeft hij de neiging om stil te vallen.
Heb ook al langs alle aansluiting gespoten met remmen reiniger om te controleren op valse lucht maar dit is ook het probleem niet.
Iemand nog een idee wat dit kan zijn, jullie zouden een vader die veel gezaag heeft rond zen hoofd hiervoor enorm uit de nood helpen ;-)
Onlangs heeft de zoon een Keeway Fact 50 is een 2takt van 2008 gekocht nadat hij met zijn andere scooter een zwaar ongeval gehad heeft.
Echter heeft hij er niet echt naar gekeken als hij hem gekocht heeft. hij draaide en dit was in orde voor hem blijkbaar.
Nu is het probleem dat de scooter in de ochtend heel slecht wil starten( je moet electrische starten en terwijl kicken en dan begint hij te draaien).
Eens je hem dan draaiende krijgt moet je het gas compleet opendraaien en blijft hij voor een goeie minuut op heel lage toeren draaien en komt hij er ineens door en ben je vertrokken. Eens hij gedraait heeft kan je er gans de dag mee rijden en starten zonder problemen
Spruitstuk en membraam zijn vervangen want deze waren echt aan vervanging toe vooral het spruitstuk begon te versterven.
Carbu is compleet uitgekuist met ultrasoon en sproeiers zijn door geblazen.
Brandstof filter is vervangen , bougie is ook vervangen Electronische choke is ook getest en deze werk, batterij is nieuw.
Scooter zou volgens de teller een goeie 8000km hebben (echter heeft maar 6 bar als ik hem uitmeet).
Als de scooter op stationair draait en je schud er even hevig aan hoor je het toerental ook een duik nemen en heeft hij de neiging om stil te vallen.
Heb ook al langs alle aansluiting gespoten met remmen reiniger om te controleren op valse lucht maar dit is ook het probleem niet.
Iemand nog een idee wat dit kan zijn, jullie zouden een vader die veel gezaag heeft rond zen hoofd hiervoor enorm uit de nood helpen ;-)