Slapgeouwhoertopic #50

Status
Not open for further replies.
Wel jammer dat Heerenveen(hoogst waarschijnlijk) komt te vervallen.. Al enig idee welke sprint er dan als 1e is, zou wel inderdaag wat Bas al zei handig zijn ivm werk etc.
 
Even een vraagje, in Etten-Leur kwam iemand van de organisatie ons vertellen dat we niet in orde waren met het reglement omdat we geen teflon doppen hadden(onze voetsteunen zijn wel inklapbaar). Dus vandaag keek ik even het reglement na en daar staat toch wel heel duidelijk in: inklapbaar OF teflon doppen.. Wist die persoon nu niet waarover hij het had of staat er een fout in het reglement?

Ik quote het reglement:
Voetsteunen moeten inklapbaar te zijn of het uiteinde voorzien van een teflon/rubber dop die tenminste 25mm is.


Jij bent dus gewoon reglementair! De persoon heeft waarschijnlijk niet gezien dat ze inklapbaar waren of deze regel verkeerd geinterpeteerd.
Ik denk dat ik wel weet wie het was en ik zal hem briefen hierover!
 
Regelement is bindend en kan niet halverwege het seizoen aangepast worden. Kenny mag daar dus gewoon meerijden. Die regel kan voor het volgende seizoen aangepast worden.

Tommy dit is gedeeltelijk waar.

Ik quote het reglement:
In alle gevallen die zich tijdens de wedstrijd voordoen of waarin dit reglement niet voorziet beslist de wedstrijdleiding.


Uiteraard is het punt of het reglement niet voorziet discutabel in deze. Maar de eindverantwoordelijke is de WL en hij mag altijd bepalen of hij jouw machine veilig vind en zo niet dan kan hij je altijd van deelname uitsluiten.
 
Dat snap ik Tim, maar het betreffende punt van Kenny is niet erg discutabel in mijn ogen.
 
Regelement voor 2012 heb ik dit aangepast inderdaad, dit om het gemakkelijker te maken voor de mensen met zelfbouw frames.

Echter bij de keuring op ettenleur kwam ik heel veel mensen tegen die geen teflondoppen of inklapbaar hadden. En regelmatig de bovenste achterstaaf ophaning.

Daar heb ik gewoon een notitie voor gemaakt, hopelijk heeft iedereen dit voor komende sprint netjes in orde.
 
Regelement voor 2012 heb ik dit aangepast inderdaad, dit om het gemakkelijker te maken voor de mensen met zelfbouw frames.

Echter bij de keuring op ettenleur kwam ik heel veel mensen tegen die geen teflondoppen of inklapbaar hadden. En regelmatig de bovenste achterstaaf ophaning.

Daar heb ik gewoon een notitie voor gemaakt, hopelijk heeft iedereen dit voor komende sprint netjes in orde.

Ok, maar bij ons zijn ze gewoon wel inklapbaar (al sinds start vorig seizoen) en dit heb ik ook duidelijk laten zien toen ik erop gewezen werd dat m'n frame niet voldeed aan het reglement (werd me ergens halfweg de dag gezegd, niet bij de keuring).. Dus nu zou ik wel sluitend antwoord willen krijgen over of ik ze nu moet aanpassen of niet.. Als hier bovenop de inklapbare voetsteun ook nog eens een dop moet opkomen dan steekt dit echt te ver uit(bij onze huidige steunen) en dan gaan wij ook gewoon voor ingekorte vaste voetsteunen met teflon dop. Waar in mijn ogen onze voetsteunen nu gewoon veiliger zijn dan vaste voetsteunen met dop. En dan kijk ik gewoon al naar het afdraaien op het einde van de baan, mijn voetsteunen raken soms eens de grond, geen probleem want deze geven gewoon mee.. Hier is geloof ik een volledige dag draai en freeswerk in gegaan om deze op maat te maken, dus ik zou het heel zonde vinden dat dit dan weer voor niets was :-) Maar ik hoor het hier wel nog hoe het nu exact zit :-)
 
Hoi Kenny,

stuur even een mailtje naar info@stichtingsbo.nl en dan krijg je een sluitend antwoord op je vraag. Volgende keer is het het beste het gewoon eventjes direct op de sprint kort te sluiten, dan weet je direct waar je aan toe bent.
 
Is inderdaad een goed idee en heb ik ook een tijd altijd bij me gehad. Er was destijds een erg grote wisseling van samenstelling van de crew, dat je elke keer weer nieuwe mensen voor je had die dachten dat ze het regelement kenden.

Ik vindt ook dat niet alleen de crew het regelement goed moet kennen, maar dat je daar als rijder zelf ook verantwoordelijk voor bent. Op die manier kan je op de sprint zelf, direct zaken uitspreken.
 
Ok, maar bij ons zijn ze gewoon wel inklapbaar (al sinds start vorig seizoen) en dit heb ik ook duidelijk laten zien toen ik erop gewezen werd dat m'n frame niet voldeed aan het reglement (werd me ergens halfweg de dag gezegd, niet bij de keuring).. Dus nu zou ik wel sluitend antwoord willen krijgen over of ik ze nu moet aanpassen of niet.. Als hier bovenop de inklapbare voetsteun ook nog eens een dop moet opkomen dan steekt dit echt te ver uit(bij onze huidige steunen) en dan gaan wij ook gewoon voor ingekorte vaste voetsteunen met teflon dop. Waar in mijn ogen onze voetsteunen nu gewoon veiliger zijn dan vaste voetsteunen met dop. En dan kijk ik gewoon al naar het afdraaien op het einde van de baan, mijn voetsteunen raken soms eens de grond, geen probleem want deze geven gewoon mee.. Hier is geloof ik een volledige dag draai en freeswerk in gegaan om deze op maat te maken, dus ik zou het heel zonde vinden dat dit dan weer voor niets was :-) Maar ik hoor het hier wel nog hoe het nu exact zit :-)

Going twice ;)

Ik quote het reglement:
Voetsteunen moeten inklapbaar te zijn of het uiteinde voorzien van een teflon/rubber dop die tenminste 25mm is.


Jij bent dus gewoon reglementair! De persoon heeft waarschijnlijk niet gezien dat ze inklapbaar waren of deze regel verkeerd geinterpeteerd.
Ik denk dat ik wel weet wie het was en ik zal hem briefen hierover!
 
En reglement is altijd bij op Hard-Copy/de Laptop/Mijn telefoon.

Dat moet zat zijn toch ;)
 
Is inderdaad een goed idee en heb ik ook een tijd altijd bij me gehad. Er was destijds een erg grote wisseling van samenstelling van de crew, dat je elke keer weer nieuwe mensen voor je had die dachten dat ze het regelement kenden.

Ik vindt ook dat niet alleen de crew het regelement goed moet kennen, maar dat je daar als rijder zelf ook verantwoordelijk voor bent. Op die manier kan je op de sprint zelf, direct zaken uitspreken.

Zeker waar!
 
Regelement voor 2012 heb ik dit aangepast inderdaad, dit om het gemakkelijker te maken voor de mensen met zelfbouw frames.

Echter bij de keuring op ettenleur kwam ik heel veel mensen tegen die geen teflondoppen of inklapbaar hadden. En regelmatig de bovenste achterstaaf ophaning.

Daar heb ik gewoon een notitie voor gemaakt, hopelijk heeft iedereen dit voor komende sprint netjes in orde.

Dus bovenzijde achterstaaf nu ook borgen?
 
Weet iemand waar dit (mijn oude) spatbordje uithangt?

2rzbczs.jpg
 
En weer komt er door zo'n klote wijziging in de kalender het mij helemaal ruk uit!

Dit werkt zo niet mensen. Ik weet dat er andere factoren meespelen maar de lol is er nu voor mij af.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top