Slangen waterkoeling NRG Power 2008

Roy81

Member
Ik wil de cilinder vervangen van mijn scooter die jaren stil heeft gestaan. Nu keek ik maar waar je bij bijvoorbeeld een Aerox de slangen aan de buitenkant ziet lopen zie je dat bij mijn scooter dus niet.

Er zit zovee ik kan zien ook maar een aansluiting op de cilinderkop. Kan iemand mij uitleggen hoe hij nu precies in elkaar zit. Ik heb ook een aantal foto's toegevoegd.
Cilinder
Cilinder 2
Cilinder 3
 
Advertisement - register to remove this

De slang die aangesloten zit bij je vliegwiel, daar gaat het koelwater het blokje in. De waterpomp zit intern in het blokje. Water gaat langs de waterpomp en wordt rondom de cilinder door de slang bovenop de cilinderkop weer richting de radiateur gespoeld.
 
Dus als ik het goed begrijp als ik de slang die je ziet op foto 1 los zou maken loopt het koelvloeistof eruit?

Als ik de cilinder demonteer dan zou ik evt wel de toevoer kunnen zien ergens bij de cilinder?
 
Onderste slang van je radiateur die gaat op het plastic pikkie bij je vliegwiel, daarachter zit de interne waterpomp en via het carter loopt het via de cilinder je radiateur vanaf boven weer in. Het kleine slangetje wat ook op dat pikkie zit aangesloten gaat naar het tuutje wat je op je cilinderkop zit zitten. Die zijn om het geheel beetje te ontluchten, de rest ontlucht je door je voorwiel omhoog te houden dus bijvoorbeeld op een stoel of werkbank zetten en rustig met een draaiende motor de kvs erin laten lopen. Tussendoor even pauzeren zodat de luchtbellen wr via de tank weer uitkomen en herhalen tot er geen luchtbellen meer uit komen
 
Back
Top