SKZ zip #1

Maarten

Fucking positive
Ik heb de pagina wat opgeruimd en overzichtelijker gemaakt.
Ik heb hiervoor nog geen echt een serieuze project scooter gehad, maar ben sprint seizoen 2005 veel mee geweest met c4rn en sonic tuning waardoor ik dus ook over ben gehaald om iets te beginnen.

Zo kocht ik de zip:
attachment.php


Toen ben ik wat onderdelen aan gaan schaffen om hem rijdend + watergekoeld te maken:

De Evo (deze is later js tuned)
Foto=K6EWDGRY


Js tuned cartersetje
Foto=WYVHWYPC


Hpi 2004
attachment.php


Deltaclutch
Foto=DW4S8ENR


Stage6 spul
attachment.php


s6 28mm carb
attachment.php


VL13
attachment.php


06 pijp
attachment.php


Overrange, Snelgas & olie
attachment.php


Wat nieuwe kapjes
attachment.php


Tankje
attachment.php


En de zip was geboren :D
183-1150630050.jpg


Setup sbo seizoen 2006

Cilinder: Polini Evo (js tuned)
Uitlaat: MHR Team 2006
Carb: stage 6 – 28 mm
Spruitstuk: Malossi recht
Membraam: VL13
Koppeling: Delta clutch
Koppelingshuis: Stage 6
Vario & poulie’s: Malossi Overrange
Halfpoulie: stage 6
Krukas en lagers: Power One
Ontsteking: HPI 2004


Prestaties sbo seizoen 2006

Testbank run @ ram festival
attachment.php


Snelste tijd:
7,45 (reactie tijd 0,24)

Vanaf hier updates voor sbo seizoen 2007

---Vrijdag 6 april 2007
Komtie van mij dan ook maar :)
Ik heb heel de winter door gesleuteld en heb bijna heel de setup vernieuwd.
Nieuw carter setje, keihin, twins pvl, hr2 uitlaat en meer.

Heb in totaal ongeveer 3 a 4 uur op de bank gestaan. Zat na 2 runs al op 19,9 pk SAE (20,7 ongecorrigeerd). Heb er in de uren daarna samen met Tom en Joël helaas niks meer bij kunnen krijgen.
Ik ben wel een stuk wijzer geworden, en ga weer wat andere onderdelen uit proberen.
Want die goede oude evo moet toch wel 20 pk sae neer kunnen zetten :W

Ook het uiterlijk van de zip is flink opgeknapt. Hij is flink wat kilotjes verloren, en heeft een mooi kleurtje gekregen.



22 april ben ik er bij. en hoop weer een lekkere tijd neer te zetten.


---Vrijdag 11 mei 2007

Meppel en Driewegen achter de rug.
Waren 2 gezellige sprints! Goed kunnen rijden en een beetje het nieuwe vermogen onder de knie kunnen krijgen.

Ik zit nu op een snelste tijd van 7,4 met een reactie tijd van boven de 0,1
Aan de reactie tijd wordt nog gewerkt, maar vergeleken met vorig jaar heb ik iig al vooruitgang geboekt

Ik ben op meppel volgensmij 5e geworden. (weet ik niet zeker aangezien er nog geen finale tijden online staan)

Ook ben ik naar driewegen geweest. Het is maar goed dat driewegen niet zo ver rijden was voor ons, omdat daar de tijdsmeting het voor gezien hield.

Over de zip zelf kan ik 1 ding zeggen, Ik ben er nog LANG niet klaar mee :p
Ik kan komend seizoen zeker nog snellere tijden neer gaan zetten.

Hier wat foto's van de afgelopen sprints.

attachment.php


[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=22501&stc=1&d=1178917321[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=22502&stc=1&d=1178917321[/ir]

attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    227.2 KB · Views: 1,262
  • 2.jpg
    2.jpg
    117.2 KB · Views: 4,283
  • DSC_0031.jpg
    DSC_0031.jpg
    196.9 KB · Views: 1,249
  • DSC_0073.jpg
    DSC_0073.jpg
    218.9 KB · Views: 1,246
Last edited:
Advertisement - register to remove this

@Bernd: I know, hij hoeft pas af te zijn @ lelystad 2006 :p
@TimB: oops vl11, ga het ff veranderen 8P tnx
 
Last edited:
@Razma:
Klopt was een mono seat, alleen alles is op die foto in een heel wat betere staat dan toen ik hem kocht.
Op deze foto is de scheur in de zij kap er ook nog niet
De mono seat is er nu dus af maar ik zit te twijfelen om zelf een nieuwe te maken aan de achterkap vast of om gewoon met een zip sp 2000 buddy te gaan rijden.

@[evolution]:
no doubt :W hehe en zullen we maar positief blijven dan :p

@Bas@Ritthem:
Ik heb er al wel mee gereden (met de oude setup) maar ga er maar niet vanuit dat je me ziet rijden want zoals tom al zecht :p Zo'n scoot is ook niet om mee over straat te sjezen...

-------------------------
kleine update

vanmiddag heb ik met wat hulp de as+lagers in het blok gekregen dus morgen ga ik wat foto's maken en verder bouwen.

Heb ook nog een beetje zitten kloten met me voorkap omdat ik toch wel graag in de std scooter klasse wil gaan rijden. Allen het past allemaal nog niet echt met de radiateur, dus er moet gebeund worden 8P

Ook zie ik dat er wat foto's down zijn, dat word morgen ook gefixt
-------------------------

en als jullie denken wat de fuck doet die gek nog om 3 uur achter de computer? dan zitten we met dezelfde gedachte, ik ga dus plat, oooi
 
Last edited:
menace said:
@Bernd: I know, hij hoeft pas af te zijn @ lelystad 2006 :p
@TimB: oops vl13, ga het ff veranderen 8P tnx

Waarom zou je dubbel op doen, door eerst een krukas te monteren die er laterna uit moet vanwege een te snelle setup, doe het dan in één keer goed? :).

Verder ziet het er niet verkeerd uit, vooral de kleur is wel leuk;).
 
Sommige foto's zjn dood bij mij.
Ontopic :
Voor de rest een strak project van wat ik tot nu toe gezien en gelezen hebt:)
succes ermee :)
 
Aantal foto's zijn idd kapoet.

Maar ik vertelde dat je een andere krukas moest, aangezien je bij het lijstje "toekomstige setup" nog steeds die powerone as hebt staan :)

Je werkt wel netjes iig
 
De foto's zijn gefixt.
ook nog een kleine aanpassing gedaan in me toekomstige setup.
ik begin nu toch wel terug te krabbelen van het idee om een speed cilinder te kopen. Ik ben er nu dus nog niet echt uit watvoor cilinder ik neem. Ik hou het nu nog even op evo of team maar who knows. Misschien verander ik over een tijdje (als ik een dikke loonstrook ontvang ofzo) weer van mening en word het toch nog een speed.

foto's van de geplaatste krukas komen morgen...
 
Last edited:
Ok vet ding, ik heb gehoord dat er misschien een meeting komt in mbg op het pakeerterrein van zeelandia middelburg. ga je er naartoe met je zip? khoop het zodat ik hem van dichtbij kan bekijken ;)
 
Als het een legale meeting is zal ik wel even komen kijken want het is erg dichtbij. Alleen kan ik me daar ff geen plek bedenken waar je zou kunnen sprinten. Heb er zelf ook nog niks over gehoord.

Ik ben wel aanwezig op de meeting lelystad en speelmansplaten dus daar kan je altijd komen kijken :)

verder heb ik vandaag weer wat geld binnen gekregen dus misschien komt er voor lelystad nog wel een rotor.
 
Back
Top