Show je schakelbrommer!

Nieuwe voorbocht voor m'n uitlaat gekocht, en er was ook iets met de 6e versnelling dat een vriend heeft veranderd? Nu trekt hij harder in z'n 6. Nu loopt hij op de teller 105. Straks eens kijken met de tomtom hoe hard die nu echt gaat. xD Heel eerlijk gezegt, zit ik ook te denken, aan iets met het uiterlijk. Weet iemand iets? :o
 
1250u4h.png


Am6 blok
Gilardoni1 (origineel minarelli)
17,5mm DO Elec. choke Originele luchtfilter
TP schakelwals
Originele uitlaat
ect ect
 
Ander uitlaatje, Metrakit RK, heeft een maat van me gekregen voor niks, en ik heb de uitlaat voor hem aangepast, maar hij is te lui om de brommer af te stellen en dus heb ik de uitlaat maar aan mijzelf toegeëigend, ik heb het er even snel gemonteerd met wat tie-raps en toen even een stukje gereden, voelbaar meer vermogen en een vloeiendere powerband (geen dip meer bij 6K) tov. van mijn thrower hij heeft nu ongeveer een 10-15km/h hogere top.
Ik zal morgen even wat ophangbeugels maken zodat het fatsoenlijk vastzit.

[ir]http://i685.photobucket.com/albums/vv218/theonlydennisw/SDC11179.jpg[/ir]

[ir]http://i685.photobucket.com/albums/vv218/theonlydennisw/SDC11181.jpg[/ir]

Ik had vanochtend nog een nieuwe carterpakking en achterwiellagers gemonteerd, dus geen olielekken en gekraak van versleten achterwiellagers meer :) .

[ir]http://i685.photobucket.com/albums/vv218/theonlydennisw/SDC11161.jpg[/ir]

[ir]http://i685.photobucket.com/albums/vv218/theonlydennisw/SDC11163.jpg[/ir]


Ik wilde ook nog even mijn remschijf eraf halen zodat ik de velg mooi kon poetsen, dit heb ik toch maar achterwege gelaten om deze reden:

[ir]http://i685.photobucket.com/albums/vv218/theonlydennisw/SDC11164.jpg[/ir]
 
Last edited:
Goed gereedschap is het halve werk :P

Deze inbus voldoet prima, maar ik heb mijn grootste schroevendraaier door het gat gestoken en als een malle kracht gezet, het is niet zo dat ik die inbus even tussen 2 fingers heb gepakt :# .
maarja, ik zal wel even een stukje van die inbus afslijpen op het werk.
 
ik gebruik het gewoon niet..

is ook niet nodig..

fabriek af word dit op remschijfbouten geklaaid ,maar met goed vastzetten kom je een eind , ik heb nog NOOIT een remschijf los zien lopen die ik vast heb gezet en zeker die van mijn racescooter worder zeer goed gebruikt :*

borgmiddel zou ik hoogstens gebruiken bij dingen die nooit meer los hoeven..
 
ik gebruik het gewoon niet..

borgmiddel zou ik hoogstens gebruiken bij dingen die nooit meer los hoeven..

er zijn verschillende sterktes, met een rc nitro auto moet ik wel alles borgen met bormiddel want anders trilt het gewoon los, ik heb het zon'n beetje van daar overgenomen, werkt prima tot op heden.
 
SAM_0315Medium.jpg


SAM_0309Medium.jpg


SAM_0311Medium-1.jpg


SAM_0314Medium.jpg


SAM_0313Medium.jpg



Mn Kreidler op motorkenteken, feitelijk gewoon een brommer natuurlijk, maar dan origineel snel; 5,8 PK geforceerd gekoelde cylinder, 18mm Bing carburateur, 32mm uitlaat. Te koop trouwens, ik houd het bij scooters :)
 
erg nette brommer idd! heb je deze geimporteert? of heb je zelf de pedalen vervangen? (wel een klus dan lijkt me, omdat je dan de hand versnellingen naar voet versnelling moet maken)
 
Een Aprilia RX 50 uit 2003

Setup
DR80
Leovince V6
19mm carb met 22mm zelfbouw spruitstuk
Noppenbanden Pirelli scorpion voor en Pirelli mt16 achter
Dubbel filter (twinair binnenin ori filterbox)
twv 10 tot 13 voor en 50 achter
max snelheid 110

Foto-GJN77NQV-D.jpg
 
erg nette brommer idd! heb je deze geimporteert? of heb je zelf de pedalen vervangen? (wel een klus dan lijkt me, omdat je dan de hand versnellingen naar voet versnelling moet maken)

Zal nog ff reageren. Hij is geimporteerd. Is helemaal origineel, dus voetversnelling en voetsteps ipv trappers.
 
Back
Top