Schakelbrommer

florentinsora

New Member
Hallo iedereen, ik ben nieuw met schakelbrommer dus weinig ervaring.

Ik heb een nieuwe schakelbrommer gekocht en heb nog geen ervaring met het schakelen, toen ik remde met mn achter rem is mijn motor uitgevallen. Ik wou em in zn neutraal doen maar lukt niet (zie niks op de dash) en ik kan em op niet meer los bewegen doordat de ketting vast zit.

Het gaat om een Rieju RR uit 2006
 
Advertisement - register to remove this

Hallo iedereen, ik ben nieuw met schakelbrommer dus weinig ervaring.

Ik heb een nieuwe schakelbrommer gekocht en heb nog geen ervaring met het schakelen, toen ik remde met mn achter rem is mijn motor uitgevallen. Ik wou em in zn neutraal doen maar lukt niet (zie niks op de dash) en ik kan em op niet meer los bewegen doordat de ketting vast zit

Misschien even je tekst aanpassen want niemand snapt wat je bedoelt!
Heb er weinig ervaring, maar ik kan de brommer niet meer bewegen want ketting zit vast en hij wilt moeilijk in zn neutraal
 
Als je hem in de neutraal gekregen hebt, kun je dan ook niet de brommer achteruit of vooruit rollen?
Zat de ketting niet de los en is de ketting misschien naast het tandwiel aan de voorzijde gelopen?
 
Als je het achterwiel blokkeert stopt je ketting met draaien daardoor ook je versnellingsbak en dus ook krukas etc en zal je brommer dus uitvallen.

Wanneer een brommer in de versnelling staat zal je hem ook niet vooruit kunnen duwen.

Krijg je hem moeilijk of helemaal niet in zijn neutraal? En kan je het wiel wel bewegen terwijl je de koppeling ingedrukt houd?
 
Als je het achterwiel blokkeert stopt je ketting met draaien daardoor ook je versnellingsbak en dus ook krukas etc en zal je brommer dus uitvallen.

Wanneer een brommer in de versnelling staat zal je hem ook niet vooruit kunnen duwen.

Krijg je hem moeilijk of helemaal niet in zijn neutraal? En kan je het wiel wel bewegen terwijl je de koppeling ingedrukt houd?