Schakelbrommer

florentinsora

New Member
Hallo iedereen, ik ben nieuw met schakelbrommer dus weinig ervaring.

Ik heb een nieuwe schakelbrommer gekocht en heb nog geen ervaring met het schakelen, toen ik remde met mn achter rem is mijn motor uitgevallen. Ik wou em in zn neutraal doen maar lukt niet (zie niks op de dash) en ik kan em op niet meer los bewegen doordat de ketting vast zit.

Het gaat om een Rieju RR uit 2006
 
Advertisement - register to remove this

Hallo iedereen, ik ben nieuw met schakelbrommer dus weinig ervaring.

Ik heb een nieuwe schakelbrommer gekocht en heb nog geen ervaring met het schakelen, toen ik remde met mn achter rem is mijn motor uitgevallen. Ik wou em in zn neutraal doen maar lukt niet (zie niks op de dash) en ik kan em op niet meer los bewegen doordat de ketting vast zit

Misschien even je tekst aanpassen want niemand snapt wat je bedoelt!
Heb er weinig ervaring, maar ik kan de brommer niet meer bewegen want ketting zit vast en hij wilt moeilijk in zn neutraal
 
Als je hem in de neutraal gekregen hebt, kun je dan ook niet de brommer achteruit of vooruit rollen?
Zat de ketting niet de los en is de ketting misschien naast het tandwiel aan de voorzijde gelopen?
 
Als je het achterwiel blokkeert stopt je ketting met draaien daardoor ook je versnellingsbak en dus ook krukas etc en zal je brommer dus uitvallen.

Wanneer een brommer in de versnelling staat zal je hem ook niet vooruit kunnen duwen.

Krijg je hem moeilijk of helemaal niet in zijn neutraal? En kan je het wiel wel bewegen terwijl je de koppeling ingedrukt houd?
 
Als je het achterwiel blokkeert stopt je ketting met draaien daardoor ook je versnellingsbak en dus ook krukas etc en zal je brommer dus uitvallen.

Wanneer een brommer in de versnelling staat zal je hem ook niet vooruit kunnen duwen.

Krijg je hem moeilijk of helemaal niet in zijn neutraal? En kan je het wiel wel bewegen terwijl je de koppeling ingedrukt houd?
Hey, normaal als die in zn neutraal staat zou er groene lampje op de dash branden, brandt nu niks als ik schakel. De ketting zit vast doordat ik heb geremd met de achterwiel, hoe zou ik dat kunnen oplossen? Bedankt.
Post automatically merged:

Als je hem in de neutraal gekregen hebt, kun je dan ook niet de brommer achteruit of vooruit rollen?
Zat de ketting niet de los en is de ketting misschien naast het tandwiel aan de voorzijde gelopen?
De ketting zit nog om de tandwiel, ik ka de brommer niet naar achter of voren rollen.
 
stond je ketting niet te slap en zit ie dan niet ergens naast/klem tussen? (dit heb ik vroeger bij m'n kreidler gehad, zat kettingkast omheen dus had geen idee dat ie zo slap stond, ging van gas af toen sloeg ie tussen achtertandwiel en achterbrug.)
als je ketting vrij is, moet je 'm met koppeling in gewoon kunnen rollen. dus of je ketting, of je achterrem staat vast (of met elkaar)
edit: sparky zei ook zoiets..
 
Last edited:
dan staat hij nog in de versnelling. Neutraal vinden vergt wat finesse
Hoe zou ik het beste kunnen oplossen? Gewoon totdat hij het doet of is er een slimme techniek ervoor
Post automatically merged:

stond je ketting niet te slap en zit ie dan niet ergens naast/klem tussen? (dit heb ik vroeger bij m'n kreidler gehad, zat kettingkast omheen dus had geen idee dat ie zo slap stond, ging van gas af toen sloeg ie tussen achtertandwiel en achterbrug.)
Dat zou best kunnen, ik ga het nu gelijk bekijken
 
Hallo iedereen, ik ben nieuw met schakelbrommer dus weinig ervaring.

Ik heb een nieuwe schakelbrommer gekocht en heb nog geen ervaring met het schakelen, toen ik remde met mn achter rem is mijn motor uitgevallen. Ik wou em in zn neutraal doen maar lukt niet (zie niks op de dash) en ik kan em op niet meer los bewegen doordat de ketting vast zit.

Het gaat om een Rieju RR uit 2006
je bent in je een of 2 stil gevallen waarschijnlijk om dit op te lossen koppeling inhouden beetje mee vooruit lopen dan kan je je poke door duwen naar versnelling 1 dan een klikje omhoog dan zit je in je neutraal kan je weer vrij bewegen en starten zonder dat de brommer onder je voeten weg schiet kan best wel eens gebeuren in het begin met schakel maar uiteindelijk leer je het wel
 
Back
Top