Oude schakelbrommer of nieuwe?

Anton13

New Member
Hallo Allemaal,

Ik word binnenkort 16 en ik ben opzoek naar een schakelbrommer, ik heb al een brommer op het oog, het is een Beta rr50 uit 2013, ik heb een budget van ongv. 2500 euro, maar is het dan beter voor mij om nog een beetje door te sparen voor een gloednieuwe of kan ik beter een oudere, maar goedkopere kopen? En als ik nou een 2de hands brommer koop, waar moet ik dan op letten?

mvg,
Anton
 
Advertisement - register to remove this

Welkom,

Leuk dat je gelijk een schakelbrommer wilt kopen, beste keuze die je kunt maken:wink:.

Ik ben in het algemeen geen fan van een splinternieuwe brommer van een zaak kopen, gezien hij het moment dat je hem uit de zaak rijdt alweer 1500 euro minder waard is (In het geval van een beta).

Dit betekent natuurlijk niet dat het geen optie is. Ben je van plan aan de brommer te sleutelen? Heb je al enige sleutelervaring? Zo ja, is het iig slimmer op een tweedehands brommer te kopen. Als je dit doet, is het het slimst om een zo origineel mogelijk brommer te zoeken, die onversleuteld is. Dit omdat 95% van de mensen op marktplaats die een schakelbrommer verkopen beunhazen zijn en daarvoor ook met een bepaalde reden doorverkopen.

Uit ervaring kan ik je vertellen dan veel mensen hun schakelbrommer verkopen omdat ze een probleem hebben die ze niet willen oplossen en het zo doorschuiven naar de volgende eigenaar. Zo is het ook belangrijk om te kijken naar het aantal eigenaren. Het liefst zo min mogelijk.

Zo zijn er talloos punten waar je op moet letten bij het kopen van een brommer, maar deze staan ook overal op het internet.

Heb je geen zin om te sleutelen en wil je gewoon een goede brommer met zekerheid dat hij goed functioneert, is de optie beter om een nieuwe te kopen, als je hier het grote bedrag voor over hebt.
 
Het verhaal van Lucaa legt het vrij goed uit, zou zelf ook niet voor een nieuwe gaan ala ik de keus moest maken. Maar als je geen enkele sleutel ervaring hebt dan is het wel ff een dingetje om na te denken over wat je wil en waar je de brommer voor gebruikt.
Heb je hem dagelijks nodig voor school of werk dan wil je er niet halverwege achterkomen dat je vandaag te laat zou komen omdat je met stukken staat.

Dus als je bij een gebruikte brommer gaat kijken moet je je niet blindstaren op het feit dat je eindelijk een brommer zou hebben en lekker kan rijden. Want 100% zeker dat je dan dingen voor jezelf goed gaat praten die eigenlijk helemaal niet zo goed zijn. Zoals roest op de vorkpoten waar je denkt dat poets ik eraf met een beetje staalwol terwijl je eigenlijk wel merkt dat de vork niet lekker veert. Of een volgens de verkoper klein goedkoop onderdeeltje wat je zo hebt vervangen en je brommer rijd als nieuw , alleen heeft de verkoper geen tijd/zin is de grootste onzin.
Want dan had die dat zelf natuurlijk wel gedaan en gaat niet de prijs bijv 500 euro omlaag.

Dus lijkt het te mooi om waar te zijn dan is het dat ook.
Als ik zo'n beetje rondkijk is een Beta rond de 2500euro toch een beetje een kwestie van geluk hebben en een goede kiezen.
Want de originele/ontgrensde die ik heb gevonden binnen dat budget zijn op 1 hand te tellen. De snellere exemplaren zijn er stuk meer voor dat geld.

Maar nogmaals ff goed over nadenken want je kunt je geld maar 1x uitgeven natuurlijk. En gebruik je gezonde verstand, hangen de klompen met modder en zand onder aan het blok en aan de achtervork dan weet je al dat er niks tot weinig aan onderhoud is gedaan waarschijnlijk. Want ff afspuiten is 2 min werk en als dat al te veel is snap je wel wat ik bedoel.
 
Back
Top