Show je eigen auto topic #46

Status
Not open for further replies.
:D

Olie catchtankje gemaakt.

[IR]http://i36.photobucket.com/albums/e7/rieju-pim/29122008362.jpg[/IR]

+/- 20 euro aan materiaal is een stuk goedkoper als 110 bij biesheuvel ed.

Yay :D

29122008.jpg


De mijne :P
 
vangt de olie op de je carter normaal uitstoot via je kleppendeksel, dit mag je niet zomaar in het milieu " dumpen" en moet daarom worden opgevangen.

normaal wordt dit via de inlaat opgezogen en verbrand in de motor meen ik, maar olie verbranden zorgt natuurlijk voor een slechtere verbranding.
 
Waar zorgt het voor dan?:)

Voor het opvangen van olie dat je blok via de carterontluchting dr uit flikkert..
bij mijn 106 zou dit eerst via het luchtinlaat traject er weer ingeflikkert worden.. (nu niet meer mogelijk ivm airbox). bij pim zit het ook weer anders :P

De opties zijn, of een filter op je kleppendeksel, slangetje de straat op laten lopen of dus een tankje :P (wat ik dus de mooiste oplossing vind)
 
Is je kever dan zo aangepast dat je van die speciale dingen nodig hebt?

Jep, je motor is net een grote luchtpomp in je carter, als die dit dus niet kwijt kan krijg je problemen met pakkingen plus pk verlies.

@ Gijs, Pim, zit er ook zogenoemde baffles in? Hier slaat de oliedamp tegenaan en zorgt ervoor dat je olie terugloopt in je carter en de lucht ontsnapt.

Ik ben van plan zo een als hieronder te maken/aanschaffen.

http://2.bp.blogspot.com/_6bVe5B-gL6E/SIR1zes-t9I/AAAAAAAACV0/TbdzahylTCk/s1600-h/IMGP5118+(2).JPG

Het is die gepolijste buis boven het koelhuis. Bovenop een filter, links en recht een ingang voor elk kleppendeksel 1 en in het midden een terugloop naar de olievulpijp.
 
Voor het opvangen van olie dat je blok via de carterontluchting dr uit flikkert..
bij mijn 106 zou dit eerst via het luchtinlaat traject er weer ingeflikkert worden.. (nu niet meer mogelijk ivm airbox). bij pim zit het ook weer anders :P

De opties zijn, of een filter op je kleppendeksel, slangetje de straat op laten lopen of dus een tankje :P (wat ik dus de mooiste oplossing vind)

Dit klopt niet helemaal denk ik ?? Een motor zou helemaal geen olie mogen verliezen langs dat kanaal . Ik dacht dat zo'n reservoir diende te worden aangesloten aan het darmpje van carterontluchting . Die vangt dan de carteroliedampen op ; geen olie . Zo'n reservoir is ook alleen nuttig als je weinig kilometers maakt , omdat de carterdampen die dan niet helemaal worden afgevoerd terug condenseren ; en water op je olie is niet wat je nodig hebt natuurlijk . In dat reservoir mag in principe enkel water zitten .

*edit ; de enige manier die ik kan bedenken waarop dat reservoir olie zou opslaan is als er druk op de olie zit . Dit kan de bedoeling niet zijn , want dat zou betekenen dat er zuigerveren oid lek zijn ?

Ik kan natuurlijk mis zijn :)
 
Last edited:
Vraagje,

Deze avond komen ze men auto halen, moet ik nu een blad opstellen en laten ondertekenen dat de wagen verkocht wordt in de staat zoals hij nu is blablabla of dit helemaal niet nodig?
 
Vraagje,

Deze avond komen ze men auto halen, moet ik nu een blad opstellen en laten ondertekenen dat de wagen verkocht wordt in de staat zoals hij nu is blablabla of dit helemaal niet nodig?

Ja kan je best doen ; in principe kan hij je niets doen als je hem die auto verkoopt met schade zonder het te zeggen oid .. Maar zet het er toch maar op ;) (De koper bevestigd bij deze de auto in ontvangst te hebben genomen in de staat waarin hij zich bevind , garantie word niet verleend ... )

Als je dit papier niet hebt en de koper gaat er onverzekerd mee rijden , en maakt bv een dodelijk ongeval met een aantal gewonden , komen ze aan jouw deur kloppen ;) Het is dus zeker van belang zo'n papier op te stellen met uur , datum , plaats , namen etc...
 
Doe ik ook inderdaad... Vaak neem je de auto toch niet direct mee, dus dan spreek je meteen af dat ze de auto laten staan (km stand noteren) of dat ze hem juist nog mogen gebruiken... Afgesproken prijs, eventueel extra APK erop enzovoorts :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top