This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #89

Het rijdt superfijn. Als je de D eenmaal een beetje kent kun je er alles mee doen. S gebruik ik eigenlijk nooit, want dan zit ie constant heel hoog in de toeren en schakelt de DSG ook veel versnellingen terug als je een beetje gas geeft. Dan moet ie eerst terugschakelen (tijdverlies) en pas daarna ga je ook acceleren. Efficienter lijkt mij om hem ff in de versnelling te laten staan, of er maar 1 terug te schakelen. Sportief rijden doe ik dus vooral met de flippers op het stuur... Maargoed 99% vd kilometers dus in de D
 
7 bakken schijnen een stuk beter te zijn dan de 6 bakken. Schijnen ook een stuk lichter te zijn.
DSG problemen valt wel mee.. zo lang je maar op tijd de oliewissels e.d. doet (kostbaar)
 
Hij heeft het over bak olie, die moet je regelmatig verversen. Maar ook de motoren van vag lusten wel wat olie. 1.4 tsi is drama daarin. Dealers vinden het allemaal normaal btw.
 
Hmm ik moet zeggen dat ik echt totaal geen olieproblemen heb. Enige wat ik weleens merk is horten en stoten bij koud wegrijden in 1/2.
 
Hmm ik moet zeggen dat ik echt totaal geen olieproblemen heb. Enige wat ik weleens merk is horten en stoten bij koud wegrijden in 1/2.

Horten en stoten klinkt wel extreem. Bij mij was het alleen als ie in de 2 stond, en je laat hem afzakken naar 10km/h bv. en je geeft dan gas. Dan 'stotterde' ie een beetje. Ongeacht of ie warm of koud was. Conclusie dealer was dus kapotte DSG. Ik had het zelf gemeld, ik vraag me af of ze het ontdekt hadden als ik niets had gezegd. Nu met de nieuwe DSG is het weer weg...

En oke, bakolie. Nou dat laat ik aan de dealer over die andere peil ik weleens en daar moet na +/- 20k kms altijd wel wat bij.
 
Ik blijf het maar archaïsch vinden, auto's waar tussen onderhoudsintervallen olie bijgevuld moet worden en waar voordat de 150.000 km (+/- 3-4 jaar) is bereikt al onderdelen, niet zijnde slijtagedelen, vervangen moeten worden. Als je een stofzuiger/vaatwasser op de markt zou brengen waar binnen een dergelijke korte tijd iets mee is wordt je ongeveer gelynched als fabrikant maar die autofabrikanten komen ermee weg.
 
Ik heb een handbak. Sowieso loopt elke TSI erg rauw de eerste 20sec, vooral goed te horen in een parkeergarage. Ik heb regelmatig nog bij wegrijden met koude motor last dat de koppeling niet goed pakt of juist erg abrupt, is al vanaf het begin.
 


vooral fabrikanten die al een naam/reputatie hebben, doen dit vaak... Ook klachten van klanten word niet echt naar geluisterd..
 

Look who's helegaar archaïsch now. :+
 
Scherp, maar in mijn wereld is dat een compliment , en in de technisch hoogstaande [NOT] autobranche allerminst.
 
Was vanmiddag prima te doen, dus de Clio maar even gewassen.









Nieuwe einddemper (eentje die achter de bumper verdwijnt) is al besteld, verder de koplampen nog een keer polijsten, en dan is de buitenkant wel af.
 
Mooie Clio! Vind het sowieso een tof model... Heb hem een tijdje geleden ook al eens gepost als potentiele opvolger van m'n Swiftje, maar dan geen 2.0 16v '

Ben volgens mij een maand niet op dit forum geweest trouwens, nieuw dieptepunt :X