Hmm ik moet zeggen dat ik echt totaal geen olieproblemen heb. Enige wat ik weleens merk is horten en stoten bij koud wegrijden in 1/2.
Ik heb een handbak. Sowieso loopt elke TSI erg rauw de eerste 20sec, vooral goed te horen in een parkeergarage. Ik heb regelmatig nog bij wegrijden met koude motor last dat de koppeling niet goed pakt of juist erg abrupt, is al vanaf het begin.Horten en stoten klinkt wel extreem. Bij mij was het alleen als ie in de 2 stond, en je laat hem afzakken naar 10km/h bv. en je geeft dan gas. Dan 'stotterde' ie een beetje. Ongeacht of ie warm of koud was. Conclusie dealer was dus kapotte DSG. Ik had het zelf gemeld, ik vraag me af of ze het ontdekt hadden als ik niets had gezegd. Nu met de nieuwe DSG is het weer weg...
En oke, bakolie. Nou dat laat ik aan de dealer overdie andere peil ik weleens en daar moet na +/- 20k kms altijd wel wat bij.
Ik blijf het maar archaïsch vinden, auto's waar tussen onderhoudsintervallen olie bijgevuld moet worden en waar voordat de 150.000 km (+/- 3-4 jaar) is bereikt al onderdelen, niet zijnde slijtagedelen, vervangen moeten worden. Als je een stofzuiger/vaatwasser op de markt zou brengen waar binnen een dergelijke korte tijd iets mee is wordt je ongeveer gelynched als fabrikant maar die autofabrikanten komen ermee weg.
Ik blijf het maar archaïsch vinden, auto's waar tussen onderhoudsintervallen olie bijgevuld moet worden en waar voordat de 150.000 km (+/- 3-4 jaar) is bereikt al onderdelen, niet zijnde slijtagedelen, vervangen moeten worden. Als je een stofzuiger/vaatwasser op de markt zou brengen waar binnen een dergelijke korte tijd iets mee is wordt je ongeveer gelynched als fabrikant maar die autofabrikanten komen ermee weg.