Show je eigen auto #89

Welke brandstof rij je? Ik heb dat met mijn 1.5 MK1 ook gehad toen ik 98 had getankt ooit...
Nadat ik een tank 95 had verbrand was het weg. Voor de rest had ik niks aan de motor veranderd.
 
Santana, oude auto van Jelle. Heb de slangetjes allemaal vervangen, en heb ze zojuist gecheckt. Lijkt erop dat ze allemaal heel zijn.. (Zojuist steunde ik op het luchtfilter waardoor de motor uitviel. Valse lucht? Voetpakking?)

Zal idd wel de (rubber) voetpakking zijn. Rubber droogt uit, scheuren, valse lucht etc. Je kan evt met lopende motor een beetje remmenreiniger in de buurt van de voetpakking spuiten, als de motor daar valse lucht (+remmenreiniger) aanzuigt zal het stationair toerental omhoog gaan.
 
Vacuumslangen en voetpakking ed. zijn destijds ook allemaal vervangen. Ik vermoed dat je het even moet checken bij die voetpakking. Is het start stop systeem afgekoppeld?
 
E28sloop8.JPG

E28sloop9.JPG


:love: reciprozaag :love:
:love: moker :love:
:love: luchtsleutel :love:
 
Vacuumslangen en voetpakking ed. zijn destijds ook allemaal vervangen. Ik vermoed dat je het even moet checken bij die voetpakking. Is het start stop systeem afgekoppeld?

Ik heb alle vacuumslangen ook nog eens vervangen, startstop systeem is exact hetzelfde als toen ik hem kocht.
 
Lekker bezig hoor met de BMW..
Ik moet binnenkort ook op zoek naar een 1uz lexus v8, heb een cressida uit 1978 gekocht voor een project. Komt die V8 in met 5 handbak en super laag..
4204681558_9febf55e93_z.jpg

4203923295_32a1286ccf_z.jpg

Zo'n model is het, en zo wil ik hem ook ongeveer bouwen afgezien van die uitlaat haha.

De lexus ben ik een 2jz (ja kom maar op met de plaatjes) aan het inbouwen, dus 3.0 ipv 2.5. Dus dat is ook een lekkere verbetering :) Blokje is helemaal opnieuw opgebouwd en alles vervangen.
 
Lekker bezig hoor met de BMW..
Ik moet binnenkort ook op zoek naar een 1uz lexus v8, heb een cressida uit 1978 gekocht voor een project. Komt die V8 in met 5 handbak en super laag..

Zo'n model is het, en zo wil ik hem ook ongeveer bouwen afgezien van die uitlaat haha.

De lexus ben ik een 2jz (ja kom maar op met de plaatjes) aan het inbouwen, dus 3.0 ipv 2.5. Dus dat is ook een lekkere verbetering :) Blokje is helemaal opnieuw opgebouwd en alles vervangen.

Deze vind ik gaaf btw:
http://www.gtspirit.com/2013/10/27/video-2jz-toyota-cressida-drifts-on-twisty-norwegian-hills/

Ben zelf aan het overwegen om van diesel af te stappen, heb een paar weken terug in een 156 GTA gereden en nou ja.. Nou ben ik verpest natuurlijk :p Helemaal toen ik daarna hoorde dat de auto waarin ik gereden heb ook eventueel weg mag :rolleyes:

Wat me alleen nogal tegen houdt is een verbruik van 1:8 als je geluk hebt :p
 
Goed slagveld op bovenstaande foto's :D
Hangt een beetje samen met de manier van slopen en de beschikbare ruimte :p

Dit was het eindresultaat, 540kg aan oud ijzer (incl een versnellingsbak), stuk meer dan ik verwacht had.
E28sloop11.JPG


En deze had ik vorige week nog binnen gekregen, mooie basis om wat leuks van te maken (€170, incl verzenden/invoerkosten, zijn eigenlijk voor een Toyota Tundra met 4,7L 2UZ, maar op de 1UZ passen ze ook)
Uitlaatspruitstuk1.jpg


Hoe dan ook al een stuk beter dan dit:
E28sloop6.JPG
 
Aan het eind van die (nieuwe) spruitstukken zitten mooie flenzen, perfect voor een paar turbo's? :p

Ben nu al 6 weken bezig om mijn Ibiza FR TDI te verkopen, bijna geen interesse voor .. vreemd.

Denk dat ik zelf maar de esp storing op moet lossen, schrikt alle kopers af denk ik :) (ook al is die idioot laag geprijsd)
 
1 tip, vermijd fora met de verkoop van een auto. Het is nooit goed, ze willen altijd 100 extra foto's, 10000 vragen via pm.

Goed verhaal en op marktplaatst ermee :) Bij mij altijd binnen een week weg.
 
Aan het eind van die (nieuwe) spruitstukken zitten mooie flenzen, perfect voor een paar turbo's? :p

Ben nu al 6 weken bezig om mijn Ibiza FR TDI te verkopen, bijna geen interesse voor .. vreemd.

Denk dat ik zelf maar de esp storing op moet lossen, schrikt alle kopers af denk ik :) (ook al is die idioot laag geprijsd)

Volgens mij stond er in je verhaal iets in de trant van "nu in het buitenland ..." toch? Ik zou dat lekker achterwege laten. Met al die scammers op marktplaats die eigenlijk hetzelfde verhaal hebben kan ik mij voorstellen dat dat wellicht afschrikt. Zeker als de prijs ook nog eens idioot laag (lees: niet marktconform) is. Verder zou ik niet weten waarom ze dat ding niet willen kopen, zag er strak uit :)
 
1 tip, vermijd fora met de verkoop van een auto. Het is nooit goed, ze willen altijd 100 extra foto's, 10000 vragen via pm.

Goed verhaal en op marktplaatst ermee :) Bij mij altijd binnen een week weg.

En zeker Volksforum, wat een KUT forum is dat tegenwoordig zeg. Heb een jaar(!) zitten wachten op iemand die een motorblok en wat klein grut bij me zou komen halen. Prijs was een kratje bier maar toch :L. Was het vorige week zo zat dat ik alles heb weggegooid, inc een zacht MK2 GTI dash. Pffffff.
 
Yeah! Net leuk pakketje binnen uit de USA :)

Op naar de 500pk!

4sfr6r.jpg


Schroefset zit er nu ook voor en achter op, perfecte stance zo!
t4zn78.jpg

Dikke bak Marco!
Zag je laatst wel rijden.


Dit is de 335i van iemand op een ander forum ( rond de 400pk )
Dat gaat al hard!

https://www.youtube.com/watch?v=Zr56kQI2Llk&feature=youtube_gdata_player

DSC staat uit, brandstofmeter staat ingesteld als turbodrukmeter en de alarmlichten wat je ziet staan ingesteld als shift light bij 6400rpm meen ik.
 
Ik heb toch maar besloten de Scirocco die ik vorig jaar heb gekocht te verkopen.
Er zit te veel werk aan om hem helemaal netjes te krijgen.
Zondag besloten hem te verkopen en vanavond is hij opgehaald.

De G60 plannen gaan we nu maar doorzetten, maar ipv dat hij in de Scirocco komt, gaat de motor in de Golf.
Van de winter gaat het inbouwen beginnen :)
 
Dikke bak Marco!
Zag je laatst wel rijden.


Dit is de 335i van iemand op een ander forum ( rond de 400pk )
Dat gaat al hard!

Thnx kerel!

Ja die loopt zeker lekker! En dat met alleen de JB4 en een DCI. Ik zal mijne binnenkort eens meten, volgens mij is die nog wel iets rapper :)

Vandaag weer een upgrade uitgevoerd. Dit keer wat belangrijkers, namelijk veiligheid! 2 nieuwe Tarox schijven met textar blokken. Gelijk de klauwen even een mooi kleurtje gegeven :W

o725ur.jpg


15ap0j.jpg


2dv52tw.jpg
 
Last edited:
Back
Top