Ik heb het onderstel gereviseerd van m'n golf Mk4. Heb alles nieuw gekocht.
In eerste instantie wou ik alleen een schroefset kopen, maar aangezien de auto al een aantal jaren oud is besloot ik het wat grondiger aan te pakken. De volgende spullen heb ik aangeschaft.
Eibach Pro Street S schokdempers
Eibach topmounts met verstelbaar camber en caster
Innovative design draagarmen met uniballs
SCCH sferische lagerset voor de achteras
Tyrolsport bronzen subframe bussen
ECS tuning achteras spacers
Orginele vag onderdelen:
Veerpootlagers
Spoorstangen plus hoezen
Fuseekogels
Wiellagers voor en achter
Alle bouten en moeren
Stabilisatorstangrubbers plus kapjes
Topmounts van de achterschokdempers
Stofhoezen en bumpstops achterschokdempers
Hierbij wat foto's, niet alles staat er op.
We zijn begonnen met de achteras te verwijderen en deze te voorzien van een verse laklaag
De Ecs tuning achteras spacers gemonteerd. Deze zetten de hele achteras iets naar achteren zodat het wiel ook bij verlaging goede n het midden van de wielkast blijft staan.
Aangezien wij van precies werken houden trekt paps met de momentsleutel de bouten aan naar het juiste moment en hoekverdraaiing.
Powerflex troep verwijderd, en de sferische lagerset monteren.
De wielkasten ontdaan van 5kg zand en alles in de tectyl gezet. Ook de hele bodem staat in de tectyl en alle steunen van de benzinetank, de uitlaat en het subframe zelf zijn voorzien van verse lak.
Wielkuip plastic weer schoon en gemonteerd.
De IDF draagarmen in positie. Gelijk ook nieuwe spoorstangen en Stofhoezen gemonteerd. Alles wat scharniert in het onderstel is vervangen.
Na 2 weken staat ie weer op z'n wielen
Helaas zaten er ook een aantal dingen tegen. De vorige eigenaar was helaas een knoeier en had R32 remklauwen gemonteerd en uitgevuld met sluitringen dus de klauwen stonden scheef op de schijven. Deze hebben de remzadels geraakt waardoor de boringen van de geleidepennen bloot kwamen te liggen. Hierdoor zijn m'n remklauwen vastgeslagen. Gelukkig kon ik 2 andere remklauwen vinden. Deze ga ik morgen reviseren en spuiten. Op m'n werk ga ik de juiste afstandsbussen maken om de klauwen goed te monteren. Al met al een behoorlijke berg werk.