Show je eigen auto #89

Als het met pompverstuirs is is het idd drama. Deze krijgen speling in de kop waardoor ze diesel bij de olie gaan lekken waardoor de smering minder word. (met alle gevolgen van dien)
 
kijk ik idd ook naar, maar heb liefst een iets grotere auto...

seat leon 1p
mk5
passat
opel astra
ford focus

zijn waar ik nu naar kijk, maar misschien dat jullie wat anders weten... wat eventueel zou kunnen...

of ik wacht nog paar maanden, en koop een polo/mk6 wat zowat nieuw is en rij daar komende 5 jaar in....

moeilijk....:p
 
Alfa 156 2.4 JTD; 175pk, iets onder de 1400kg, groter dan een Ibiza :p Één vinden uit 2005 of later wordt misschien wel lastig, en je moet het maar aandurven natuurlijk :D
 
is dat ding van jou ook zo zwaar dan?

ik wil max 340 per kwartaal kwijt zijn... lijkt zeikerig om een auto voor die paar tientjes te laten staan, maar anders word het gewoon teveel vind ik...
 
Ik heb het onderstel gereviseerd van m'n golf Mk4. Heb alles nieuw gekocht.

In eerste instantie wou ik alleen een schroefset kopen, maar aangezien de auto al een aantal jaren oud is besloot ik het wat grondiger aan te pakken. De volgende spullen heb ik aangeschaft.

Eibach Pro Street S schokdempers
Eibach topmounts met verstelbaar camber en caster
Innovative design draagarmen met uniballs
SCCH sferische lagerset voor de achteras
Tyrolsport bronzen subframe bussen
ECS tuning achteras spacers

Orginele vag onderdelen:

Veerpootlagers
Spoorstangen plus hoezen
Fuseekogels
Wiellagers voor en achter
Alle bouten en moeren
Stabilisatorstangrubbers plus kapjes
Topmounts van de achterschokdempers
Stofhoezen en bumpstops achterschokdempers

Hierbij wat foto's, niet alles staat er op.

image.jpg

image-2.jpg

image-3.jpg

image-1.jpg




We zijn begonnen met de achteras te verwijderen en deze te voorzien van een verse laklaag

358v1w7.jpg


2yzd5om.jpg


De Ecs tuning achteras spacers gemonteerd. Deze zetten de hele achteras iets naar achteren zodat het wiel ook bij verlaging goede n het midden van de wielkast blijft staan.

2zquh3q.jpg


Aangezien wij van precies werken houden trekt paps met de momentsleutel de bouten aan naar het juiste moment en hoekverdraaiing.

2vvp203.jpg


Powerflex troep verwijderd, en de sferische lagerset monteren.

210bl9e.jpg


De wielkasten ontdaan van 5kg zand en alles in de tectyl gezet. Ook de hele bodem staat in de tectyl en alle steunen van de benzinetank, de uitlaat en het subframe zelf zijn voorzien van verse lak.

m772pl.jpg


Wielkuip plastic weer schoon en gemonteerd.

9bfc0m.jpg


De IDF draagarmen in positie. Gelijk ook nieuwe spoorstangen en Stofhoezen gemonteerd. Alles wat scharniert in het onderstel is vervangen.

2aew7s5.jpg


Na 2 weken staat ie weer op z'n wielen

10zpteg.jpg


1zvfy1v.jpg


Helaas zaten er ook een aantal dingen tegen. De vorige eigenaar was helaas een knoeier en had R32 remklauwen gemonteerd en uitgevuld met sluitringen dus de klauwen stonden scheef op de schijven. Deze hebben de remzadels geraakt waardoor de boringen van de geleidepennen bloot kwamen te liggen. Hierdoor zijn m'n remklauwen vastgeslagen. Gelukkig kon ik 2 andere remklauwen vinden. Deze ga ik morgen reviseren en spuiten. Op m'n werk ga ik de juiste afstandsbussen maken om de klauwen goed te monteren. Al met al een behoorlijke berg werk.
 
Iemand ervaring mrt het verlagen van ren e30 (touring).

Vandaag de e30 van een maatje 'verlaagd'. Gewoon een el cheapo schroefset besteld en aan de gang gegaan. Echter toen we alles gemonteerd hadden bleek die dus helemaal niet laag te liggen. Achter op z'n laagst geschroefd, maar hij leek hoger te staan als eerst?!

Het gaat om een triple s schroefset met losse veren, dempers.
Aan de voorzijde is het onmogelijk om de hoogte te verstellen van de stel ring, deze valt helemaal in de veerschotel.

Aan de achterzijde de nieuwe schokbrekers gemonteerd en de veer + stelmofelijkheid. Dese stelschroef hebben we aan de bovenzijde gemonteerd.

Weet iemand waarom dat komt dat ie totaal niet laag gaat?
 
is dat ding van jou ook zo zwaar dan?

ik wil max 340 per kwartaal kwijt zijn... lijkt zeikerig om een auto voor die paar tientjes te laten staan, maar anders word het gewoon teveel vind ik...

1452 kilo :X

Niks zeikerig aan, je moet ergens een grens trekken.
 
Last edited:
Goed aangepakt die mk4. Echt een net ding!

Over de wegenbelasting; Ik betaal ook €112,- per maand. Maarja, je moet er wat voor over hebben :7
 
Afstampen dat oude lijk :D

[video=youtube;wWytTeXHd_s]http://www.youtube.com/watch?v=wWytTeXHd_s&feature=youtu.be[/video]
[video=youtube;Vm7ALIEP3Z0]http://www.youtube.com/watch?v=Vm7ALIEP3Z0&feature=youtu.be[/video]
 
Back
Top