Show je eigen auto #85

Status
Not open for further replies.
Die zelfde trackday:

418210_343563815690625_100001110285067_945963_475185890_n.jpg


Ging aan het eind van rechtestuk de grindbak in vanwege weigering van remmen.
Uit eindelijk volgas de banden in en de lucht ingevlogen en omgedraait op de vangrails terecht gekomen..

Bestuurder heeft gelukkig niks.

Volgende x misschien een rolkooi erin ?
 
Ergste is: 50k op klok, 2 maanden gelden voor 22.5 gehaald, maar hij leeft... zijn stoel heeft het dak tegengehouden.
 
Daar zou ik me op dat moment de minste zorgen om hebben..

Zou blij zijn dat ik nog leef.

Grote fout om gelijk trackdays te doen zonder de technische staat van de auto eerst goed te controleren.
Op een trackday rij je toch wel vaak op de limiet van de auto.. Niet tevergelijken met op straat rijden waar alles normaal lijkt te doen. Doel op de remmen dan.
 
Wss is ie bos uit over de curbs gegaan, dan trillen de remblokken uit elkaar wat dus tot druk verlies resulteerd. Zeker bij straat auto's gebeurd dat snel dus eigenlijk op het recht stuk heel zachtjes druk pompen voor de zekerheid, hoe gek het ook mag klinken:P
 
Het valt me trouwens op dat die clio een stuk harder loopt met 200 pk, rijden julie nu op safe of wat gaat hier gewoon mis? Aangezien julie met 4-500 pk rijden....
 
We rijden op kale driftbanden welke er bij aankoop op zaten (pas gekocht) en de eigenaar rijdt er voor de eerste keer mee. Daarnaast was deze clio niet bepaald standaard en zat er ook betere rubber op mag ik vanuit gaan. Clio was sowieso iedereen baas, kijk maar dat ie de E92 ook inhaalt.
 
Als ik het goed zag ik dat een Clio uit de Clio Cup.
Die zal niet geheel standaard zijn en dat is een betere coureur als de persoon in de Silvia.

Die is namelijk pas van eigenaar gewisseld ;) Lennard Wanders rijd er nu dus niet in.
Die ging vorig jaar wel wat harder over het circuit ook wel driftend. :D
Was wel mooi had hij de snelste rondetijd van alles circuit hokken. En hij deed meer driften dan serieuse rijden.
 
Het is idd een clio uit de clio cup. Cup auto's worden niets aan gedaan ivm waarde van de auto. Er zijn wel enkele van carbon kevlar etc.
Tijdens de Winter Endurance Kampioenschappen dit jaar reed er ook zo een mee, die heeft maar iets van 30 pk meer dan een stnd cup Clio en weegt wat minder, verschil is niet meer dan een kleine 2 seconden dus dat valt nog mee...
 
Die zelfde trackday:

418210_343563815690625_100001110285067_945963_475185890_n.jpg


Ging aan het eind van rechtestuk de grindbak in vanwege weigering van remmen.
Uit eindelijk volgas de banden in en de lucht ingevlogen en omgedraait op de vangrails terecht gekomen..

Bestuurder heeft gelukkig niks.

Volgende x misschien een rolkooi erin ?

Ik zag het ook op fb ja, bizar man. Is er videomateriaal van trouwens?
 
Goed kapot die Evo. Balen voor de eigenaar, maar gelukkig is die er nog levend uit gekomen.

Paar pics van de Golf1. Hoop dat de motor volgende week loopt :)

Golf_18_3_2012_1.jpg


Golf_18_3_2012_2.jpg
 
Thanks :)

Wat heb je exact nu aangepast Lieuwe?

Grootste verandering zijn de Webers ipv de K-jetronic injectie. Verder is de cilinderkop wat bewerkt, voornamelijk port matching. Is wel een mooi smooth inlaattraject nu. Intern heb ik de zuigers+drijfstangen uitgewogen en de cilinderkop zit vast met ARP studs. De 020 2Y versnellingsbak is opnieuw opgebouwd met verse lagers, keerringen en een paar nieuwe synchromesh ringen :) Supersprint uitlaatsysteem verkocht en zelf een uitlaat gemaakt met een kleinere diameter. Zit alleen een freeflow einddemper achter, dus zal wel aardig geluid produceren :D Heb wel zin om weer lekker wat te scheuren in dat karretje :P
 
KR icm! Webers FTW!

[Ir]http://i1215.photobucket.com/albums/cc504/Kontreet/Auto/IMG-20120318-WA000.jpg[/Ir]
 
2pqwg2x.jpg



Mijn projectje.. jezus.. wat rijden ze als pussy's met dat ding van wander.. hij reed zelf een stuk beter, trouwens bizarre herinneringen overgehouden aan die silvia.. jammer dat hij nu de werkplaats niet meer opvult..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top