Show je eigen auto #78

Status
Not open for further replies.
@Roel: Hoe ervaar jij zo'n brug? Kan je met zo'n brug serieus sleutelen en bijvoorbeeld goed kracht zetten op iets wat vast zit ofzo, of moet je echt voorzichtig doen? In mijn geval komt er natuurlijk geen zware auto op, 800 kilo maximaal. En kan je aan de onderkant ook overal goed bij, of zit de brug dan in de weg, bijv bij het vervangen van een uitlaat?

Mijn ervaring met die brug is erg goed eigenlijk. Kijk, omdat het een schaarbrug is is het wat lastiger om een uitlaat te vervangen, maar niets is onmogelijk. Het is een perfecte oplossing als je beperkt bent in hoogte. Een 2 / 4 kolommer kan er niet staan namelijk.
En qua kracht zetten, dat kan behoorlijk. Omdat de vloer in onze garage niet meer egaal is, wil de brug af en toe een beetje wiebelen, maar dat komt puur door de vloer.
 
Kortom, het zou dus wel de moeite zijn om zoiets aan te schaffen? Dikke brug heb ik ook geen ruimte (hoogte) voor, en een smeerput is ook niet ideaal omdat je wielen dan nog steeds op de grond staan.
 
Ik zou voor een schaarbrug gaan ICM smeerput. Met z'on poetsbrug is het klote om onderhoud te doen omdat je er simpelweg neit goed onder komt.
 
Opkrikken en dan as steunen op de dorpels in dat geval is ook een optie met een smeerput;)

Vind zo'n brug wel fijn werken maar uitlaat wordt al lastiger en de bak etc kan ook al flink lastig worden;)
ze zijn trouwens gewoon goed stabiel als je ze in de grond vast hebt verankerd!
 
Verdiep je eens in het maken van een smeerput, komt veel bij kijken hoor. Kun je nog beter het dak van de schuur verhogen en een fatsoenlijke brug er in knallen 8P
 
Of gewoon je auto ondersteboven gooien. Scully kun je onderhand niet vanaf boven bij je onderstel?

Lang geen update van je polo :D
 
Verdiep je eens in het maken van een smeerput, komt veel bij kijken hoor. Kun je nog beter het dak van de schuur verhogen en een fatsoenlijke brug er in knallen 8P

Smeerput is toch zo klaar? Laatst bij een maatje van me gemaakt. Kot graven, stenen metsen en klaar is kees ...
 
Gewoon zoiets halen:

ATH%20DSH3000F.jpg


Werkt echt heerlijk.
[Ir]http://i36.photobucket.com/albums/e7/rieju-pim/11122010068.jpg[/Ir]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top