Show je eigen auto #76

Status
Not open for further replies.
1290917528_6_R31O.jpeg


De nieuwe aanwinst :) Golf mk1 cabrio '83

Todo: Mat wit rollen helemaal, velgen beetje opknappen en het hart in een leuk kleurtje, plat op zn bek gooien. En hier en daar nog wat technische kleine puntjes :)
 
Legergroen van z'n langzalzeleven NIETTTTT!!!!! :p

Hij is nu al aardig mat wit, zit weinig glans meer op. Alleen als ik ff de roestplekjes hier en daar wegwerk en ff helemaal rol ziet hij er weer wat frisser uit ;)
Velgharten appeltjes groen ofzo :p
 
Mijn hok nog maar eens. Hopelijk voor TimeAttack 8mei de rolkooi+ lexaan ruiten erin. Onderstuur moeten we ook nog oplossen en dan nog wat andere kleine dingetjes aanpassen... Dat zal wel weer last-minute werk worden.

[ir]http://img16.imageshack.us/img16/5714/streetpower1.jpg[/ir]
[ir]http://img40.imageshack.us/img40/3664/afbeelding081b.jpg[/ir]
[ir]http://img59.imageshack.us/img59/8624/streetpower9.jpg[/ir]
 
Stoer dat je er zo serieus mee bezig bent! Lijkt me ook echt vet.



veerpootbrug.jpg


Veerpootbrug gekocht, maar even zwart maken denk ik voor de oem look. Is van OMP, wel een goed merk meende ik.
 
Stoer dat je er zo serieus mee bezig bent! Lijkt me ook echt vet.



veerpootbrug.jpg


Veerpootbrug gekocht, maar even zwart maken denk ik voor de oem look. Is van OMP, wel een goed merk meende ik.

ik maar denken waar die foto me toch zo bekend van voorkomt..
maar dat is/was mijn auto :p

die OMP brug is een degelijk ding! zeker een aanrader.
 
die OMP brug is een degelijk ding! zeker een aanrader.

Alleen heeft die amper functie. Ook weer zo'n ding voor de show, omdat die 2 schanierpunten heeft die precies in lijn zijn met de beweging die je tegen wilt houden.

Een echt goede brace is uit 1 stuk of heeft de schanieren haaks op de beweging van de kracht te staan, zoals bijvoorbeelde de originele M3 GT brace.
 
Zou mij spoon veerpootbrug dan ook fashion over function zijn?
21m525k.jpg

2meaid1.jpg


Ik merkte na montage iig een enorm verschil in de bochten.
 
Kan ook tussen de oren zitten. Er is al jaren een discussie gaande of het wel/niet zou uitmaken. Maar als je heel simpel tekent wat er gebeurt...

Als dit je 2 schokdemper torens zijn: | |

Daar fix je een brace tussen: |-|

Is die uit 1 stuk, of met de bevesting van stang tussen de brackets op de veerpoten onder de juiste hoek, dan is dit rigide.

Met die andere braces kan dit dus gebeuren /-/ of \-\

In hoeverre je dat dan wel/niet merkt. Het zal best iets helpen, maar altijd minder effectief dan een vaste, omdat je door dat design alleen al minder/geen flex hebt.

Stron Strut is bijvoorbeeld ook een bekende, niet uit 1 stuk, maar hier zitten de bouten verticaal op de brace en dus haak op beweging die je tegen wilt houden.

fullstrut1.jpg


Enige wat zo'n brace met ongelukkig schanierpunten tegenhoud is dat de dempertorens niet naar elkaar toe kunnen of van elkaar af: /-\ \-/

Maar dat is niet alles wat je wilt tegenhouden, dus ook die /-/ en \-\
 
Nofi, maar ik snapte al wat je bedoelde zonder je uitleg hoor. Maar Spoon staat toch wel als 1 van DE tuners voor Honda is denk ik toch dat ze niet zo maar luk raak iets te koop zullen aanbieden. En bij een J's racing zie ik dat die beweging nog erger kan zijn. Ik begrijp best dat een vaste misschien nog beter zal zijn, maar ik heb ook gehoord dat die scharnierpunten sowieso veel meer weerstand geven dan een verstelbare veerpootbrug(lees met schroefdraad) en dat onder een bepaalde hoek die scharnierpunten nauwelijks nog te merken zijn. Ik wil van achter ook een spoon veerpootbrug monteren, dan heb ik tenminste 2 dezelfde. Maar ook dan heb ik wel een scharnierpunt er in zitten.
 
Last edited:
Volgens gaat het er meer om dat de afstand tussen je veerpoot kokers gelijk blijft, en bij het inveren niet /-\ gaat doen.

Ik heb zelf met slalom een keer gereden ( heb ook zo'n schanierende ) en bij korte bochten was het zwaar kut.

Daarna zonder gereden en ging stukken beter. Maar op hoge snelheid merk je dat je auto een beetje gaat dansen ( bij een crx althans ;) )
 
Volgens gaat het er meer om dat de afstand tussen je veerpoot kokers gelijk blijft, en bij het inveren niet /-\ gaat doen....

Dat is wat je niet wilt inderdaad, maar dat niet alleen. Je wilt dat ze in geen enkele richting kunnen flexen. Elke flex wat ze kunnen maken, verpest de instelling van je onderstel en daarmee de stuureigenschappen.
 
Volgens mij gaat het er meer om dat de veerpoten niet naar elkaar toe komen, dat ze beide zo schuin komen te staan lijkt me sterk.

Zat eerst aan een wiechers te denken en die vastlassen (de scharnier punten).
 
Mijn hok:

221749_162550823806031_100001533434305_355129_7959461_n.jpg


Plannen:
- Bezoekje aan JD
- Deurklinken/Strips en bumpers mee laten spuiten
- Typeaanduiding eraf
- 'Luxe' kentekenplaten
- Schroefset/Veren
- Rotiform`s / Amg velgen oid 8)

Evt
- Logo`s zwart?
- Xenon
- Audio

Rijd goed iig, lekker zuinig:#
 
Nice! Je kan ook langs vagtechniek voor een std. chip.. ook prima lui en dan hou je nog wat geld over voor leuke goodies :p
 
Mja, gaatie dan ook naar 140 pk:#? En is t bij JD geen std chip dan? Als k t zo lees op die site iig..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top