This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #52

Status
Not open for further replies.
Kan iemand mij vertellen hoeveel het vervangen van een homokineet van een Daihatsu Charade 1.3TX uit 1990 ongeveer kost? De kosten van het onderdeel+arbeidsuren? Alvast bedankt!
 
Ik heb dat ook met motip hittebestendig @ kleppendeksel en inlaat bij mijn Golf1.

Als je daar goed hard met de vinger over gaat heb je een zilveren vinger 8P

Volgens mij staat het op de bus dat het eerst een aantal keer goed heet gestookt moet worden voordat het volledig is uitgehard. Ik heb er igg geen goede ervaringen mee.
 
bedankt allemaal zeg :W

Vette benz mark, wat waren de specs verder ?

2.0 automaat, met ik dacht 122 pk. En verbruik 1:9 ongeveer:X
Maar een automaat is wel echt een must in een benz imo, rijdt echt heerlijk. Voor mij ook nooit meer een handgeschakelde
 
Volgens mij staat het op de bus dat het eerst een aantal keer goed heet gestookt moet worden voordat het volledig is uitgehard. Ik heb er igg geen goede ervaringen mee.

Het zit bovenop een motor gemonteerd en voor de montage heb ik het in de oven gehad @ 100 graden

Spul zit er nu wel 3 á 4 jaar op en het zuigt nog steeds
 
Mijn verf is r ook opeens allemaal vanaf zag ik laatst.. Geen id watvoor het was. Was al zo toen ik em kocht. Misschien gekomen omdat k een redelijk stuk heb lopen blazen toen en hij wel redelijk warm geworden is ( Wel normaal )
 
Ik heb dat ook met motip hittebestendig @ kleppendeksel en inlaat bij mijn Golf1.

Als je daar goed hard met de vinger over gaat heb je een zilveren vinger 8P

lol, ik heb het probleem dat er gewoon stukken zo uit vliegen als je het maar ook zachtjes stoot.

Motip zuigt aars. je moet Cyclus hittebestendig kopen. Dat is echt goed spul.

Ik zelf ga nu voortaan al dit soort onderdelen laten coaten, vind ik fijnder + sneller en slijtvast.

Volgens mij staat het op de bus dat het eerst een aantal keer goed heet gestookt moet worden voordat het volledig is uitgehard. Ik heb er igg geen goede ervaringen mee.

Dat wil ik juist niet proberen in de supra als het een ander auto was misschien wel....
 
Ik vroeg mij eigenlijk eens af, oudere wagens met stuurbekrachtiging, gaan daarvan het stuur even "vlot" als bij een nieuwe wagen?

Of hebben nieuwe wagens een lichter stuur qua draaien dan.
 
de echt nieuwe autos hebben adaptive steering (volgens mij heet het zo iig). wat dus betekend dat je wanneer je langzaam rijd met een kleine stuurbeweging een flinke bocht maakt, en hoe hoger de snelheid hoe kleiner de bocht word met dezelfde stuurbeweging.
 
Ja, maar ik heb het puur op de kracht van de servo, als de oudere auto's net zo makkelijk sturen als de nieuwere. Dus kracht die je moet gebruiken om het stuur te draaien.
 
Ligt er volgens mij ook maar net aan welke auto het is. Mijn Tigra had stuurbekrachtiging maar vergeleken met mijn Corsa C uit 2006 die ik nu heb lijkt het wel alsof hij het helemaal niet had.
 
Ik heb dat ook met motip hittebestendig @ kleppendeksel en inlaat bij mijn Golf1.

Als je daar goed hard met de vinger over gaat heb je een zilveren vinger 8P
Kleppendeksel en inlaat kun je ook gewone verf gebruiken, die worden niet echt warm over het algemeen.
Overigens blijft hittebestendige verf van motip wel prima zitten als je, naast het ontvetten en schuren/stralen, het zaakje goed heet stookt met een gasbrander.
Met een verfstripper kan het ook, maar in de fik steken met een gasbrander is leuker
 

Mijn kleppendeksel word anders wel lekker bbq temp.
MAar als ik alles goed en lekker strak gespoten heb enz, ga ikzelf niet met een gasbrander of zoiets erop zitten
ik ben meer een persoon van afwerking, dus dan liever gewoon coaten, daar blijft het nu bij


Vriend van me heb zijn auto vandaag gehaald.
echt fucking nice


origineel type R, nice man. zie je eigenlijk nooit. Heeft die geluk mee
 
Hij heb ook lang moeten wachten tot ie eindelijk hier was

Maar heb een vermoeden dat er nog wel wat meer komen in NL
 
Status
Not open for further replies.