Show je eigen auto (3)

Status
Not open for further replies.
Nieuwe remolie der in:winner:

Dat is Vapour Lock, dat wil zeggen dat er door vocht in de remleiding zit. Dat gaat bij flinke warme remmen gasbellen vormen die samendrukbaar zijn.

Heeft wel iemand een idee wat fading is? Zoals ik het hier lees niet bepaald :rolleyes:

@Mitsjiel, goede blokken schelen al erg veel. Denk hierbij aan Feredo/Brembo/Sparco/TRW...
 
Jongens, morgenavond ff Blik Op De Weg kijken, komt die driftcursus aan bod waar ik een paar weken geleden was... Kunnen jullie "Mr. Blik" in een rode E36 M3 zien :p

Opa,
Van welke organisatie is dat?

Ik ga komende zondag namelijk op driftcursus met driftcursus.nl
Die hebben wel een rode E35 325, maar geen rode M3 volgens mij...
 
kokende remolie dacht ik?

Remvloeistof "kookt" niet (pas bij extreem hoge temp.), tenminste niet als die zuiver is. Het vochtpercentage bepaald het droog of natte kookpunt van de remvloeistof. Droog is zuivere vloeistof zonder vocht. Natte vloeistof is dan dus met vocht erin :)

Lijk wel een leraar x|

@ Enrico, verklaar je nader? Lijkt mij er niets mee te maken te hebben. Fading is puur het feit dat de voering te warm wordt waardoor de lijmlaag die de voering aan de blok vasthoudt bovenkomt komt te liggen.
 
Mitsjiel, kan wel fading zijn, maar lijkt me wel dramatisch als dat komt bij een keer hard remmen. Treedt meestal op bij langdurige belasting. Op te lossen met andere schijven die beter kunnen uitzetten (met bijv. groeven enzo)

Goede remblokken monteren, of zorgen dat de temperatuur daar niet zo hoog wordt (koeling regelen en/of stofkappen verwijderen). Na 1 keer remmen al fading is wel heel gaar btw :D.

Was uiteraard niet na 1 keer hard remmen, mijn fout in de tekst ;)
 
Als ik het zo lees dus andere blokjes monteren :) Zal wel na de winter worden ofzo denk ik, normaal rem ik niet zo idioot hard meerdere malen achter elkaar namelijk. En helemaal niet in de winter :p

Tenks voor de info iig y0!
 
Dat is Vapour Lock, dat wil zeggen dat er door vocht in de remleiding zit. Dat gaat bij flinke warme remmen gasbellen vormen die samendrukbaar zijn.

Dat komt bijna nooit voor:)




Enrico, verklaar je nader? Lijkt mij er niets mee te maken te hebben. Fading is puur het feit dat de voering te warm wordt waardoor de lijmlaag die de voering aan de blok vasthoudt bovenkomt komt te liggen.


Dit komt al helemaaaal nooit voor:) (het kan wel)
 
Dat is ws iemands eigen auto

Volgens mij was bart via prodrive/molenaar (driften.nl)

De gebruikte M3 was sowieso een E36, en hoe ze eraan kwamen, geen idee :)

Wat verder morgen te spotten valt;

veel E30's 325i & misschien 1 E30 M3
E34 M5 (mooie paarse :))
E36 M3 + E36 M3 GT-R (van iemand die een E60 M5 van de zaak heeft)
E90 325i/330i
Lotus Elise wat echt niet werkt :D
+ wat ik vergeten ben
 
Volgens mij wel ja.. Als mijn blokken aan vervanging toe zijn ga ik ook eens andere bokken proberen, remvermogen is nou niet echt geweldig te noemen als je echt MOET remmen :p

Maarrr das nog niet nodig, en ik heb een stel mooie velgjes op het oog :) Hopelijk volgende week een update wat dat betreft :p
 
Heeft fading niets met verglazen van remblokken van doen? Verbranden van remvoering waardoor een harde oppervlakte ontstaat...

Daar komt het wel op neer. (het is gewoon wat Patrick al zei, dat de lijmlaag die de remvoeing aan het "houder" vast hou een dusdanige temp. bereikt waardoor die naar boven trekt en op de bovenkant van het remoppervlak neer slaat.) De enige oplossing daartegen is nieuwe blokken kopen.


Over dat vocht in de leindingen..

Bij ons komt het iig heel vaak voor dat van het vocht in de remvloeistof.
Bij Rooienaar en mij. Wij werken nl met campers die veel door de bergen rijden en dus ook veel moeten afdalen. Dat vocht in de remleiding komt door als de remslangen wat ouder zijn laten ze vocht door en mocht er dus dan teveel vocht in het olie of in de leidingen zitten en de mensen moeten langdurig en hard remmen (een gemiddelde camper weegt toch al bijna 3 ton) En als je die moet laten afremmen en langdurig word de wrijving tussen de blokken en de schijven dusdanig erg dat er dus ook gegantisch veel warme ontstaat en door trekt tot in de vloeistof en mocht de remvloeistof een temperatuur bereiken van 100 graden gaat het vocht wat in de leiding zit dus koken en krijg je dampbellen en die zijn dus samendruk baar.


We zullen er nu wel over ophouden denk ik zo anders gaat het weer nergens heen....

;)
 
Ik heb er geen verstand van dat geef ik toe...

[mierenneukmodus]
Maar bij water is het kookpunt 100graden. Het zou best kunnen zijn dat die vloeistof dus een ander kookpunt heeft :)
[/mierenneukmodus]
(Toch ?:X)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top