This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #20

Status
Not open for further replies.
Dion, ken jij ook een aantal mensen van 4x4 het Noorden ? M'n neef zit er nu geloof ik mee in Engeland (Jeep week oid ? Weekend whatever)
 
M6 wielen staan goed, Nino... Rest zou ik niet doen, probeer dan een M-style bumper te vinden...

Arne; mooie stoelen, is dit een of andere Wolfburg Edition-stoeltje ofzo? Ik ken ze wel ergens van...


Laatste woord over deze discussie, is dat deze jongen wel een punt had... En Jules, je hebt absoluut niet gelijk als je hier vaak/lang zit, laat dat ff duidelijk zijn...

Baal er btw wel van dat de racing geen schijven achter heeft, en de sport(die niet meer leverbaar is in de 1.4 16v) wel. Maarja zal vast wel goed remmen hoor, alleen vond het wel wat mooier..

Had je maar een Ibiza Cupra (R) moeten kaufen :*

window visors :W

Wasda?


Onzinargument als je het mij vraagt... Maargoed
 
Arne; mooie stoelen, is dit een of andere Wolfburg Edition-stoeltje ofzo? Ik ken ze wel ergens van...

Ze lijken er idd op, maar het zijn gewoon aftermarket Recaro's. Ik denk een Ergomed van ergens begin jaren 90. Het staat wel mooi bij een Recaro interieur, nu dus nog ergens een blauwe achterbank scoren
 
Zo,

net een stoeltje gekocht voor de Golf:



Laat er op Marktplaats nou nog zo 1 staan

Die man dus ook al gemaild :W

Heeft mijn pa ook jaren gehad ivm hernia, met luchtkussen in de rug die instelbaar zijn.. Relaxte stoelen ... Al hebben we nu een nieuwe passat en die stoelen zitten net zo relaxt
 
Arne; mooie stoelen, is dit een of andere Wolfburg Edition-stoeltje ofzo? Ik ken ze wel ergens van...

Ze lijken er idd op, maar het zijn gewoon aftermarket Recaro's. Ik denk een Ergomed van ergens begin jaren 90. Het staat wel mooi bij een Recaro interieur, nu dus nog ergens een blauwe achterbank scoren
 
Even voor de autotechnici onder ons.

Wat zijn de voordelen van een motor met langere slag? Namelijk 78.8mm tegenover 69mm? Bij de 78.8mm krukas zitten 90.5mm cilinders dit maakt 2027cc en bij de 69mm krukas zitten 94mm cilinders dit maakt 1915cc.
 
Ok, voordeel is ook dat het carter minder ver hoeft uitgekotterd te worden bij de 90.5mm cilinders dan de 94mm.

Er zijn namelijk sets te koop van Scat (bekend VW tuning merk), zit krukas, nokkenas, drijfstangen, cilinders etc. bij. Met gegoten 69mm krukas kosten die 700 eur en met een gesmede 78.8mm krukas 935. Vroeg me af of dat prijsverschil te rechtvaardigen is.
 
Langere slag zorgt voor meer koppel. Of ie minder toeren kan draaien is afhankelijk van de maximale zuigersnelheid. De zuigers die je erbij neemt, bepalen dus hoeveel toeren je kan draaien.
 
Dus lichtere zuigers/drijfstangen zorgen voor minder massa traagheid @ draaiend gedeelte waar door je lagers minder belast worden. Waaruit leid dat je meer toeren kan draaien
 
Status
Not open for further replies.