Show je eigen auto #20

Status
Not open for further replies.
Dion, ken jij ook een aantal mensen van 4x4 het Noorden ? M'n neef zit er nu geloof ik mee in Engeland (Jeep week oid ? Weekend whatever) :P
 
M6 wielen staan goed, Nino... Rest zou ik niet doen, probeer dan een M-style bumper te vinden...

Arne; mooie stoelen, is dit een of andere Wolfburg Edition-stoeltje ofzo? Ik ken ze wel ergens van...

Ondanks al z'n spelfouten, maakte hij wel een punt in z'n (eerste) post. Dan kan je hem wel lekker makkelijk een moraalridder noemen, maar het is gewoon asociaal en onverantwoord om zo hard over die wegen te knallen, punt.

Voor de rest neem ik afstand van de discussie. :z

Laatste woord over deze discussie, is dat deze jongen wel een punt had... En Jules, je hebt absoluut niet gelijk als je hier vaak/lang zit, laat dat ff duidelijk zijn...

Baal er btw wel van dat de racing geen schijven achter heeft, en de sport(die niet meer leverbaar is in de 1.4 16v) wel. Maarja zal vast wel goed remmen hoor, alleen vond het wel wat mooier..

Had je maar een Ibiza Cupra (R) moeten kaufen :P :*

window visors :W

Wasda?

1150kg geloof ik
9.8 sec op de 100
en ze sturen geweldig hoor niks mis mee, mja de reden dat ik hem gekocht heb is omdat ik dan niet net zoals een golf4 of een a3 eerst mijn sleutel in 10 verschillende auto's moet frotten voordat ik mijn eigen auto heb gevonden

hap ? iemand ?

Onzinargument als je het mij vraagt... Maargoed :)
 
Arne; mooie stoelen, is dit een of andere Wolfburg Edition-stoeltje ofzo? Ik ken ze wel ergens van...

Ze lijken er idd op, maar het zijn gewoon aftermarket Recaro's. Ik denk een Ergomed van ergens begin jaren 90. Het staat wel mooi bij een Recaro interieur, nu dus nog ergens een blauwe achterbank scoren :)
 

Window visors zijn van die dingen bij je raam, als het regent kun je dan nog een stukje raam openzetten. Dat is tov in de JDM wereld :W

access_01.jpg
 
Zo,

net een stoeltje gekocht voor de Golf:

recaro002.jpg


Laat er op Marktplaats nou nog zo 1 staan :P

Die man dus ook al gemaild :W

Heeft mijn pa ook jaren gehad ivm hernia, met luchtkussen in de rug die instelbaar zijn.. Relaxte stoelen :D... Al hebben we nu een nieuwe passat en die stoelen zitten net zo relaxt
 
Arne; mooie stoelen, is dit een of andere Wolfburg Edition-stoeltje ofzo? Ik ken ze wel ergens van...

Ze lijken er idd op, maar het zijn gewoon aftermarket Recaro's. Ik denk een Ergomed van ergens begin jaren 90. Het staat wel mooi bij een Recaro interieur, nu dus nog ergens een blauwe achterbank scoren :)
 
Even voor de autotechnici onder ons.

Wat zijn de voordelen van een motor met langere slag? Namelijk 78.8mm tegenover 69mm? Bij de 78.8mm krukas zitten 90.5mm cilinders dit maakt 2027cc en bij de 69mm krukas zitten 94mm cilinders dit maakt 1915cc.
 
Ok, voordeel is ook dat het carter minder ver hoeft uitgekotterd te worden bij de 90.5mm cilinders dan de 94mm.

Er zijn namelijk sets te koop van Scat (bekend VW tuning merk), zit krukas, nokkenas, drijfstangen, cilinders etc. bij. Met gegoten 69mm krukas kosten die 700 eur en met een gesmede 78.8mm krukas 935. Vroeg me af of dat prijsverschil te rechtvaardigen is.
 
Langere slag zorgt voor meer koppel. Of ie minder toeren kan draaien is afhankelijk van de maximale zuigersnelheid. De zuigers die je erbij neemt, bepalen dus hoeveel toeren je kan draaien.
 
Dus lichtere zuigers/drijfstangen zorgen voor minder massa traagheid @ draaiend gedeelte waar door je lagers minder belast worden. Waaruit leid dat je meer toeren kan draaien :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top