SF2 met 70cc en 21mm carb std luchtfilter past niet!

xOrZoNx

Well-Known Member
Beste,

Ik heb met scooter volledig gereviseerd en de volgende setup er op gezet:

-70cc malossi mhr rep
-21mm dellorto PHBG21DS
-yasuni r
-hebo powerfilter

Echter zodra je een beetje gas geeft maakt het luchtfilter aardig geluid en nu wilde ik om het geluid wat te drukken het std luchtfilter er op gooien maar dit past helaas niet.

Ik heb wel eens mensen gezien met een std luchtfilter op een 21mm carburateur maar vraag me af hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen.

Heeft iemand hier ervaring mee? zoja hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?

Alvast bdankt voor jullie hulp en tips.

Greetz remco
 
Advertisement - register to remove this

Er zijn kelkjes voor te koop waardoor het originele filter wel past, echter ben ik hier zelf ook naar op zoek geweest, zijn lastig te vinden. Je zou ook zelf iets kunnen fabriceren met een stukje rubber dat de juiste binnen en buiten diameter heeft.
 
Hoi melf bedankt voor je reply, ik heb een stage6 big vavle, echter heb ik geprobeerd de std filter er op te krijgen, maar de inlaat van het std luchtfilter is 28mm en de luchtinlaat van de carbruteur is 32mm zonder kelk.
 
Edit:Oke ik moest het rubber er uit snijden met een stanleymes maar het is gelukt nu heb ik een gat van zo een 35mm dat is opzich weer teruim zonder kelk en met kelk weer te krap
 
het mooiste zou dan zijn om een rubber van een minarelli verticaal filter te gebruiken.

het rubber moet er normaal zo uit willen , zonde dus.
 
het kan zijn dat je het filterhuis iets moet aanpassen , het rubber is van een std viper , die op een Dell'orto zit met dezelfde diameter als een PHBG , dus ja dat zou moeten passen.
 
Hmm dat rubber is toch niet zo een succes helaas.

Ik heb even research gedaan en zie dat er toch behoorlijk wat mensen een 17,5 carburateur hebben genomen omdat deze makkelijker aan te passen is op het std luchtfilter.

Ik heb net even een Dell'orto PHVA TS 17,5 bestelt om te kijken of dit inderdaad zo is.

De luchtinlaat van de 17,5 carburateur is 35mm en die van std luchtfilter is 34mm zonder rubber, ik denk inderdaad met een beetje beunen dat het goed zal kunnen passen.

Ik ga eens opzoek naar een 35mm aanzuigrubber.
 
Back
Top