Setupje : Beginners

NeosFreak

phreaq @ Snor Tuning :P
D= 40.00mm, 50cc, aluminium, AC
Doppler
Type: S1R. :

116,95

---------------------------------------------------

Nieuw!
D= 40mm, 50cc snel, aluminium, AC.
6 poorts 50cc race cilinder,
nu met zeer goede poortafwerking en zuiger.
Ook zeer geschikt voor race doeleinden.

88,95
------------------------------------------------------

Carburateur Dellorto.
Type: PHBN LS 3067.
Maat: 17.5mm.

54,95

--------------------------------------------------------------

Uitlaat Yasuni R

Blanke aluminium demper.
Voor 70cc cilinders.

179,95

Is dit een beetje een setup die tegen de 100km/pu gaat lopen?
ik wil het graag bij 50cc houden, vraag me niet waarom dat wil ik gewoon
:#

Welke cilinder zal ik nemen:

Doppler 50cc Alu (met 2 boost poortjes)
Airsal T6 6-Poorts Alu

En dan die 17,5mm teurfvan Dell

Kan wezen dat ik er helemaal naast zit, meld dat dan maar, maar wel een beetje op een normale manier :)

Hoop dat ik weer wat verder kom zo....
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou voor de airsal gaan...............17,5mm is leuk............19mm kan ook erg appetijtelijk zijn.
Qua uitlaat zit je aardig goed, lekker allround...........kun je daarna nog eens 70 cc nemen.
En jah........dit gaat wel zo'n 100km/h lopen...........@ teller ongetwijfeld harder.......mits goed afgesteld uiteraard.
Suc6
 
Ik zou de doppler nemen, ik heb begrepen dat die toch wel erg snel zijn en van goede kwaliteit.
Met airsal heb ik wat slechtere ervaringen, wel snel maar gauw kapot.
Ik zou wel voor een 19 mm gaan, die uitlaat is een prima keus overgens...
 
Originally posted by NeosFreak
En waarom zou ik dan de Airsal nemen, om de prijs? of om de prestaties?

ik heb nu een NRX kan ik die ook niet eerst een tijdje nemen? (met inrijden met name)

Je kan prima rijden met je nrx, vooral met inrijden.
Maar later raad ik je toch aan om die yasuni aan te schaffen.
 
Originally posted by NeosFreak
en zit die gesmede zuiger standaard bij zo'n doppler of airsal alu, of moet je die loskopen? dat doe ik dan want ik heb een hekel aan inrijden!

Hekel aan inrijden? Dat is een bijhoorlijk slechte eigenschap, als ik zo vrij mag zijn je daarvan op de hoogte te brengen. Bestel alvast maar een 2e cylinderkitje :p
 
de doppler blaast echt moeilijk.een meisje van mijn school blaast op haar F12 AC doppler 50cc en Laser uitlaat echt bijna 100 digi.
echter wel i.c.m. bijbehorende kop kopen. is toch beter.
en qua carb? kijk eerst wat een 19mm doet en als dat echt kut is kan je altijd nog een 17.5mm kopen(een 19mm raak je sneller weer kwijt namelijk)
 
Ja: idd hekel aan inrijden, ik kan het gewoonweg niet :D

en is er dan niet iemand die mij effe goed advies kan geven welke 50cc cilinder??

ik wil liever geen mhr of evo (mits 2ehands)
en zit die gesmede zuiger standaard bij zo'n doppler of airsal alu, of moet je die loskopen? dat doe ik dan want ik heb een hekel aan inrijden!
Niemand weet dit?

weet ook niemand welke giet ijzere cilinder het beste is dan (ik wil btw ong 100 digi rijden maar liever geen 70cc omdat geen andere krukas wil, of is dit bullshit?
 
Al neem je een laagtoerige cilinder en je gaat niet als een achtelijke wheelies trekken dat kan je gewoon met je st krukas op een 70 gaan rijden! Maar Als ik jou was zal ik 50 MHR of Pol evo 5 nemen de evo 5 is beter afgewerkt dan de MHR en de evo hoef je maar 50 a 100 km tussen de 30 en de 50 km in te rijden.
Doet het goed op de NRX en aleen nog 17,5 (ik zou 19 doen) of nog beter de 21!! dan trek je hem helemaal lekker. dan kijken wat je nog meer wil! kiezen tussen alu of giet zeg je ik rij niet veel kleine stukjes wel makkelik te honen (vanwege de vele slijtage) = neem giet!!!
Zeg je ik rij vrij veel en lange stuken minder slijtage!!! ietsmoeilijker te honen = neem Alu! Wel iets duurder!

Maarja ik personlijk zal voor de Alu gaan heb ik ook gedaan en je hoeft hem niet veel in te rijden.
Maak zelf de keuzen en proberen!!!! iedereen zegt wat anders en iedereen denkt het beter te weten!
 
je hoeft een alu alleen weinig in te rijden als je een speciale zuiger hebt...

en voor evo50 moet je toch ook een andere krukas?

[EDIT]
Of zit die er bij :D (die zuiger dan :#)
[/EDIT]
 
Last edited:
Originally posted by me_the_one
Al neem je een laagtoerige cilinder en je gaat niet als een achtelijke wheelies trekken dat kan je gewoon met je st krukas op een 70 gaan rijden! Maar Als ik jou was zal ik 50 MHR of Pol evo 5 nemen de evo 5 is beter afgewerkt dan de MHR en de evo hoef je maar 50 a 100 km tussen de 30 en de 50 km in te rijden.
Doet het goed op de NRX en aleen nog 17,5 (ik zou 19 doen) of nog beter de 21!! dan trek je hem helemaal lekker. dan kijken wat je nog meer wil! kiezen tussen alu of giet zeg je ik rij niet veel kleine stukjes wel makkelik te honen (vanwege de vele slijtage) = neem giet!!!
Zeg je ik rij vrij veel en lange stuken minder slijtage!!! ietsmoeilijker te honen = neem Alu! Wel iets duurder!

Maarja ik personlijk zal voor de Alu gaan heb ik ook gedaan en je hoeft hem niet veel in te rijden.
Maak zelf de keuzen en proberen!!!! iedereen zegt wat anders en iedereen denkt het beter te weten!
Blaat
NRX goed op een 50evo ? :rolleyes:
 
Back
Top