sprinter setupje

bonitomeistro

aprilia master
goedendag!

ik zit er over te denk om een sprinter in elkaar te zetten.
maar weet niet welke setup leuk is om mee te beginnen.
ik heb wel wat bij elkaar gezocht.
maar nu zou ik graag jullie meningen, ervaringen en opmekring horen, over wat er beter kan, en welke onderdelen bijv. niet optimaal gaan werken en welk onderdeel ik daar beter voor zou kunnen pakken:)

setup(voor zover bij elkaar gezocht)

Malossi MHR TEAM 7T Mina LC ∞€325.00
Carburateur 28MM KEIHIN ORIGINEEL ∞€229.00
Krukas RHQ P12 Min. Horizontaal €175.00
Ontsteking Malossi Minarelli Scooter ∞€325.00
Membraan Malossi VL14 Minarelli ∞€55.00
Krukaslagerset Minarelli Race ∞€25.00MHR 2006 Variateur Minarelli ∞€79.00
Malossi Delta Minarelli 105MM ∞€85.00
Yasuni Carrera 30 Min. Horizontaal ∞€395.00
Koppelingshuis RACE DMP Minarelli 107MM ∞€29.50
Overrangeset Malossi Minarelli Lang ∞€259.00

totaal:€1981.50

alvast bedankt!

Last edited:
Advertisement - register to remove this

idd en een DMP huis?? mwa DMP staat nou niet echt als beste merk ooit bekend. en je wil een overrange set gaan kopen, er staat bij minarelli lang. Dan moet je wel een minarelli lang blok hebben he anders gaat het niet passen.

Ik denk dat jij beter eens met een iets minder snel blok kunt beginnen idd. omdat je nog niet genoeg ervaring hebt zo als ik het nu lees.
Ga eerst eens op het niveau van Dr 70 dan ga je verder met niveau s6 racing.
In die tijd leer je veel. Niet alles maar krijg je wel genoeg kennis van een scooter blok
Hoe alles in zijn werk gaat.

Succes.

Die 7T wat je nu wil hebben is ook niet zomeer plug and play. Je zult je blok hiervoor moeten aanpassen hetzelfde met de overrange, en ik heb zo een vermoeden dat je dat zelf niet kunt.

Of heb je toevallig ervaring met je blok kotteren ?
Of aanpassen op Overrange?

En vul maar bij je lijstje de malossi 13/44 vertanding erbij, anders stuiter je over de hele weg.

Die 7T wat je nu wil hebben is ook niet zomeer plug and play. Je zult je blok hiervoor moeten aanpassen hetzelfde met de overrange, en ik heb zo een vermoeden dat je dat zelf niet kunt.

Of heb je toevallig ervaring met je blok kotteren ?
Of aanpassen op Overrange?

En vul maar bij je lijstje de malossi 13/44 vertanding erbij, anders stuiter je over de hele weg.

maar dat is toch dik reeezz :D

Misschien is het slimmer om een kant en klare sprinter te kopen, de onderdelen die jij opnoemt is niet eens alles, ik weet niet of je echt van plan bent alles nieuw te kopen?

Oja, je vraagt om een setup om mee te beginnen. Misschien is het het beste om gewoon gelijk het beste spul te kopen, want als je eerst wat minder spul koopt, moet je dat later weer verkopen en je krijgt misschien de helft van je geld terug

ja maar hij heeft zo te horen nog bijna geen ervaring.
Dan is het tog zonde om je 7T naar de kl*te te rijden.
Kun beter beginnen met iets wat minder snel slijt en minder onderhoud nodig heeft.
En dan je scooter leren kennen.

En dat van de helft terug krijgen maakt hem niet zoveel uit want geld was bij hem geen probleem zij die:O

ja maar hij heeft zo te horen nog bijna geen ervaring.
Dan is het tog zonde om je 7T naar de kl*te te rijden.
Kun beter beginnen met iets wat minder snel slijt en minder onderhoud nodig heeft.
En dan je scooter leren kennen.

En dat van de helft terug krijgen maakt hem niet zoveel uit want geld was bij hem geen probleem zij die:O

als ik het zo hoor raden jullie me een kant en klaar sprint blok aan waarmee ik kan scheuren?
aan de ene kant zeg ik jaa doen!
maar aan de andere kan denk ik van nee,want wil nog meer ervaring en dat door een sprint blok zelf te bouwen..
en natuurlijk kan ik wel een kant en klaar blok kopen, uit en in elkaar zetten, maar dat is niet leuk toch?

en ik snap zeker ook wel dat jullie zeggen begin klein met een dr70 enzo..
maar die tijd heb ik onderhand wel gehad heb met dr70 gereden(bijna) perfect afgestelt 107 op sateliet
daarna ook nog een tijdje geleden zip 98 gekocht was een wrak, wou wat sneller dus s6 pro eronder gegooit liep opzich ook wel..
trok ook zeker goed, maar ik snak naar meer:love:
mischien is de 7T dan niet de beste cilinder als ik nog een stapje sneller zou willen, een mhr replica mischien?
trouwens sleutel ervaring heb ik wel, rij al 6 jaar motocross:)
250cc 38pk op acterwiel;) jaja valt nog meer uit te halen, maar scooter sprint word mischien me nieuwe hobby..

Nja zo komt het nog niet echt over.
Maar als jij weet hoe je een blok uit elkaar en in elkaar kan zetten en weet je hoe je alles fatsoenlijk moet monteren en afstellen enz. dat het ook loopt en blijft lopen. Zeg ik ja gewoon doen.
Denk je zelf nou ik weet nog niet alles precies ervan zou ik nog even wachten met een 7t.
Is mijn mening. Maar je moet het zelf uiteindelijk weten ;)

Nja zo komt het nog niet echt over.
Maar als jij weet hoe je een blok uit elkaar en in elkaar kan zetten en weet je hoe je alles zo doet monteren en afstellen enz. dat het ook loopt en blijft lopen. Zeg ik ja gewoon doen.
Denk je zelf nou ik weet nog niet alles precies ervan zou ik nog even wachten met een 7t.
Is mijn mening. Maar je moet het zelf uiteindelijk weten ;)

een 7T is een beest klopt, maar er zijn zat mensen die het beest hebben weten te temmen, met net zoveel sleutel ervaring als ik..

Back